|

مخبر:

زمانی که دولت را تحویل گرفتیم، فروش نفت نداشتیم

معاون اول رئیس جمهور با با اشاره به اینکه زمانی که دولت را تحویل گرفتیم، فروش نفت نداشتیم، افزود: همچنین آن قدری را که می‌فروختیم نمی‌توانستیم پولش را جابجا کنیم و پول‌هایمان تقریباً بلوکه شده بود.

 زمانی که دولت را تحویل گرفتیم، فروش نفت نداشتیم

به گزارش شبکه شرق، محمد مخبر عصر پنجشنبه در مراسم افتتاح طرح‌های عمرانی هفته دولت مازندران در بابلسر با اشاره به اینکه زمانی که دولت را تحویل گرفتیم، فروش نفت نداشتیم، افزود: همچنین آن قدری را که می‌فروختیم نمی‌توانستیم پولش را جابجا کنیم و پول‌هایمان تقریباً بلوکه شده بود.

وی با اظهار اینکه وضعیت کالاهای اساسی در مرز قرمز نگران کننده‌ای قرار داشت، گفت: با تورم بالای ۵۰ درصد نیز روبرو بودیم و اما به حول قوه الهی و تلاش جدی دولت و همه قوا تمامی نقاط بحرانی را پشت سر گذاریم.

وی گفت: آنان تدارکی دیده بودند وقتی در مذاکرات و مقابل دشمن می‌نشینیم با ضعف بنشینیم و مدت موقتی مذاکراتی به تعویق انداختیم و گفتیم وقتی مقابل طرفمان به مذاکره می‌نشینیم که هیچیک از نیازها ومشکلات را نداشته باشیم و وقتی گفتند ارز چه می‌شود، بگوئیم ارز و کالاهای اساسی را تأمین می‌کنیم.

مخبر با اظهار اینکه وضعیت ذخایر برخی از کالاهای اساسی حساس بالای ۱۲۰ درصد است، درباره حذف ارز ترجیهی گفت: حذف انی ارز طبق قانون و مصوبه باید انجام می‌شد و همچنین به دلیل تفاوت قیمت سنگین بین ما و همسایگان، قاچاق وضعیت کشور را به خطر می‌انداخت و در عین حال به دور از عدالت بود.

وی با بیان اینکه در سال قبل ۳۶۰ هزار میلیارد تومان یارانه برای برنج، گندم، جو، مرغ، گوشت، روفن و غیره پرداخت شد، گفت: کسی می‌توانست از این یارانه استفاده کند که بیشترین خرید را در این بخش داشت و خانواده‌های محتاج استفاده چندانی از آن نداشت و ناچار باید ارز ترجیحی را حذف می‌کردیم.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها