|

استقبال مکرون از ولیعهد عربستان در کاخ الیزه

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى،الامارات الیوم، عکاظ عربستان،، وخبرگزارى رسمى عراق " واع" و روسیا الیوم.

استقبال مکرون از ولیعهد عربستان در کاخ الیزه

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى،الامارات الیوم، عکاظ عربستان،، وخبرگزارى رسمى عراق " واع" و روسیا الیوم.

در این میان عکاظ عربستان در گزارشی به سفر ولیعهد عربستان به فرانسه پرداخته است.

 

عکاظ عربستان: 

استقبال مکرون از ولیعهد عربستان در کاخ الیزه

ولیعهد عربستان که به پاریس سفر کرده، دیشب با استقبال رئیس جمهوری فرانسه وارد کاخ الیزه شد.

سفر محمد بن سلمان ولیعهد به اروپا به دعوت آتن و فرانسه با توجه به تحولات عمیقی که اروپا در حال انجام است.

موقعیت عربستان سعودی در منطقه و در راس بزرگترین سازمان نفتی، قطب نما اروپا را از طریق کاخ الیزه تعیین می کند که سفر ولیعهد عربستان را تنها راه خروجی برای بحران های قاره کهن می داند . متخصصان اروپایی بر روی سفر محمد بن سلمان ولیعهد برای به دست آوردن توافقات جدید چه در زمینه انرژی، اقتصاد و فرهنگ شرط بندی می کنند. 

در بیانیه دفتر ریاست جمهوری فرانسه تأکید شده که مکرون و بن سلمان مسائل گوناگون از جمله پرونده هسته‌ای ایران، جنگ یمن، بحران انرژی در جهان، بحران اوکراین، پرونده لبنان و پرونده حقوق بشر در عربستان و نیز تحقق امنیت و ثبات در منطقه را بررسی خواهند کرد.

ولیعهد عربستان پیش از در سفری دو روزه به یونان رفته بود. این اولین سفر اروپایی ولیعهد عربستان پس از حوادث مربوط به قتل جمال خاشقجی است.

 

خبرگزارى رسمى عراق " واع": 

چارچوب هماهنگی از تشکیل یک تیم برای مذاکره با نیروهای سیاسی خبر داد

چارچوب هماهنگی از تشکیل یک تیم مذاکره کننده برای گفت‌وگو با همه نیروهای سیاسی در خصوص تشکیل دولت عراق خبر داد. 

چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه عراق در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که اعضای چارچوب روز پنجشنبه 28 ژوئیه نشستی را ضمن سلسله جلسات خود تشکیل داد و در این نشست، تیم مذاکره کننده‌ای را برای گفت‌وگو با همه نیروهای سیاسی در خصوص تشکیل دولت عراق تشکیل داد.

این اطلاعیه افزود که این تیم نشست‌های خود را از روز جمعه آغاز می‌کند.

چارچوب هماهنگی پیشتر «محمد شیاع السودانی» را به عنوان نامزد نهایی خود برای پست نخست وزیری عراق معرفی کرده بود.

 

روسیا الیوم :

 کشف گور دسته‌جمعی در حومه حلب

حکومت محلی شهر منبج در حومه حلب از کشف یک گور دسته‌جمعی شامل اجساد قربانیان جنایات داعش خبر داد. 

 دفتر اطلاع‌رسانی شورای نظامی منبج، وابسته به نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد)، ضمن اعلام این خبر تأکید کرد که این گور شامل اجساد 30 فرد از جمله دو زن و دو کودک می‌شود که به صورت دست‌بسته کشته و دفن شده‌اند.

این بیانیه افزوده که این منطقه میان سال‌های 2014-2016 در کنترل تروریست‌های داعش بوده و این گور دسته‌جمعی به آن زمان مربوط می‌شود هرچند هنوز تاریخ دقیق ایجاد این گور مشخص نشده است.

در این بیانیه آمده که از اجساد فقط استخوان‌هایی باقی مانده اما آثار شکنجه به روشنی بر اسکلت و جمجمه قربانیان مشاهده می‌شود.

این بیانیه افزوده که احتمال پیدایش اجساد بیشتری در این گور دسته‌جمعی وجود دارد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها