|

«بورس جانسون» قاطعانه نمی‌خواهد استعفا دهد

رسانه های انگلیسی گزارش دادند که نخست‌وزیر مستعفی می‌خواهد همچنان رهبر حزب و نخست‌وزیر انگلیس باشد.

«بورس جانسون» قاطعانه نمی‌خواهد استعفا دهد

در حالی که حزب محافظه‌کار انگلیس درگیر فرآیند انتخاب جانشین نخست‌وزیر مستعفی این کشور است، رسانه های این کشور گزارش دادند که او می‌خواهد همچنان رهبر حزب و نخست‌وزیر انگلیس باشد.

به گزارش تلگراف، در حالی‌که قرار است حزب محافظه‌کار انگلیس تا چند هفته دیگر رهبر جدید این حزب و نخست‌وزیر آینده این کشور را انتخاب کند، «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر مستعفی گفته می‌خواهد همچنان نخست‌وزیر باقی بماند.

آنگونه که وب‌سایت تلگراف گزارش داده جانسون که چند هفته پیش استعفا داده در یک مهمانی خصوصی به «لُرد کراداس»، از نمایندگان مجلس اعیان انگلیس گفته است «نمی‌خواهد از نخست‌وزیری استعفا بدهد و می‌خواهد در انتخابات آینده حزب، به عنوان رهبر حزب، مبارزه کند»

کراداس در ادامه گفت: هیچ ابهامی در دیدگاه‌های بوریس وجود نداشت. او قاطعانه نمی‌خواهد استعفا دهد. او می‌خواهد کار را تمام کند (و نخست‌وزیر بافی بماند) و بر این باور است که با هوادارانی که دارد، می‌تواند موفق شود.

وی همچنین گفت جانسون به او گفته است: هر چیزی که مانع نخست‌وزیر شدن او شود را از بین می‌برد. جانسون گفت اگر همین فردا انتخابات سراسری انجام شود و او رهبر حزب محافظه‌کار باشد، پیروز انتخابات خواهد شد، و من هم با او موافقم.

بوریس جانسون، پس از رسوایی‌های اخیر کابینه و در نتیجه کناره‌گیری ۵۰ وزیر و نماینده پارلمان از همکاری با او، سرانجام ۱۶ تیرماه رسماً مجبور به استعفا از مقام نخست‌وزیری شد.

با اعلام استعفای جانسون، نمایندگان حزب محافظه کار، حزب حاکم، برای انتخاب جانشین وی، پس از اعلام نامزدی ۱۱ نفر، در پنج نوبت رأی‌گیری، سرانجام به دو گزینه اصلی «ریشی سوناک»، وزیر دارایی سابق و «لیز تراس»، وزیر امور خارجه کنونی رسیدند. نخست‌وزیر آینده انگلیس و رهبر حزب محافظه‌کار روز ۱۴ شهریور و از بین این دو نفر و با رأی ۱۶۰ هزار عضو این حزب معرفی خواهد شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها