|

ترکیه: ایران و روسیه موضع خود را مشخص کنند

رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد: سوریه به لانه‌ای برای گروه‌های تروریستی تبدیل شده است و دو کشور روسیه و ایران باید در این خصوص رویکرد و نگرش خود را مشخص کنند.

ترکیه: ایران و روسیه موضع خود را مشخص کنند

رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه سوریه به لانه‌ای برای گروه‌های تروریستی تبدیل شده است، از روسیه و ایران خواست موضعی شفاف در قبال سوریه اتخاذ کنند.

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه دوشنبه‌شب در سخنانی در برنامه زنده تلویزیون دولتی ترکیه «تی‌آر‌تی» اظهار داشت که سوریه به لانه‌ای برای گروه‌های تروریستی تبدیل شده است و دو کشور روسیه و ایران باید در این خصوص رویکرد و نگرش خود را مشخص کنند.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه به حملات در دهوک عراق اشاره کرد و گفت که پ.ک.ک. بار دیگر چهره واقعی خود را نشان داده است.

رجب طیب اردوغان تصریح کرد: آمریکا با «یگان‌های مدافع خلق کُرد» (YPG) در داخل چاهی که کنده است، خواهد افتاد. شرق فرات اکنون در وضعیت ناخوشایندی قرار دارد و آمریکا باید آنجا را ترک کند.

وی همچنین درباره عضویت سوئد و فنلاند در ناتو گفت: تا زمانی که این دو کشور مانع از فعالیت گروه‌های تروریستی علیه ترکیه نشوند، نباید انتظار داشته باشند که آنکارا با عضویت آنها در ناتو موافقت کند.

وی همچنین درباره توافق‌نامه انتقال غلات گفت: ما از همگان انتظار داریم که به تعهدات خود پایبند باشند و به مسئولیتشان عمل کنند؛ چرا که شکست در این توافق به‌ضرر همه ما خواهد بود.

 
 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها