|

پاپ فرانسیس: زمان مناسب فرا برسد، می‌توانم بازنشسته شوم

پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان بیان کرد که بازنشسته شدن پاپ قبلی یعنی پاپ بندیکت شانزدهم "روند نسبتا خوبی داشت" و "اگر من زنده باشم و زمان مناسب فرا برسد، می‌توانم بازنشسته شوم."

پاپ فرانسیس: زمان مناسب فرا برسد، می‌توانم بازنشسته شوم

به گزارش روزنامه دیلی میل، اما پاپ فرانسیس ۸۵ ساله که در ماه‌های اخیر دچار ناراحتی‌هایی شده، گمانه‌زنی‌ها درباره اینکه قصد دارد به زودی کناره‌گیری‌اش را مطرح کند، رد کرد.

فرانسیس در مصاحبه با رسانه آمریکایی-مکزیکی تلویزا یونی‌ ویژن به زبانی مادری‌اش، زبان اسپانیایی عنوان کرد: اولین تجربه کناره‌گیری یک پاپ خوب پیش رفت، زیرا بندیکت مردی درستکار و با ملاحظه بود و آن را به خوبی مدیریت کرد.

وی ادامه داد: اما در آینده باید امورات به صورت شفاف‌تر و واضح‌تر مشخص شوند.

این رهبر کاتولیک‌های جهان تصریح کرد، او هم قبل از مرگش و در صورتی که زمان مناسب فرا برسد، از این سمت کناره‌گیری خواهد کرد. پاپ فرانسیس در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا بعد از بازنشستگی همچنان در واتیکان زندگی خواهد کرد، پاسخ داد: مطمئنا خیر.

اما پاپ فرانسیس در پاسخ به اینکه ممکن است بعد از بازنشستگی ساکن کلیسای بازیلیکای سنت جان لاتران، جایگاه سنتی اسقف اعظم رم شود، پاسخ داد: "شاید".

او همچنین یادآور شد، در زمان نشست سال ۲۰۱۳ که منجر به پاپ شدن او شد، قصد داشت از سمت اسقف اعظمی بوئنوس‌آیرس بازنشسته شود. فرانسیس گفت که یک آپارتمان خوب در بوئنوس‌آیرس آماده کرده است که در آن می‌تواند به شنیدن اعترافات در کلیسایی در همان نزدیکی پرداخته و به ملاقات بیماران در یک بیمارستان برود.

وی افزود: این همان چیزی است که من برای بوئنوس‌آیرس در نظر گرفتم. فکر می‌کنم این سناریو، اگر من تا زمان استعفایم زنده بمانم مورد پسندم است در حالی که البته ممکن است قبل از آن بمیرم.

بندیکت شانزدهم در سال ۲۰۱۳ تبدیل به اولین پاپ پس از ۶۰۰ سال شد که از سمتش بازنشسته شد. او اعلام داشته بود که وضعیت جسمی بدش نمی‌گذارد که او مطالبات مربوط به این سمت را برآورده کند.

گمانه‌زنی‌ها در مورد احتمال بازنشستگی فرانسیس نیز در ماه مه زمانی که در یک سری تصاویر او برای اولین بار به دلیل درد در زانویش در حال استفاده از ویلچر نشان داده شد، بالا گرفت.

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها