|

قطر: ما از بازگشت همه طرف‌ها به توافق هسته‌ای حمایت می‌کنیم

وزیر خارجه قطر گفت که این کشور از گفت‌وگوهای منطقه‌ای ایران استقبال می‌کند.

قطر: ما از بازگشت همه طرف‌ها به توافق هسته‌ای حمایت می‌کنیم
وزیر خارجه قطر گفت که این کشور از گفت‌وگوهای منطقه‌ای ایران استقبال می‌کند.

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر پس از دیدار و گفتگو با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در نشست خبری مشترک به تشریح رایزنی‌های انجام شده پرداخت.  

وزیر خارجه قطر ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران گفت: خیلی خوشحالم که امروز در جمهوری اسلامی ایران مهمان شما هستم. طبیعتا سفر امروز ما در فضای تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی صورت می‌گیرد. مهم است که همه طرف‌ها، شرکا و کشور‌های همسایه تلاش‌های سازنده‌ای برای موفقیت گفتگو‌های هسته‌ای و گفتگو‌های منطقه‌ای داشته باشند.

وی بیان کرد: در قطر همیشه تلاش می‌کنیم از این گفتگو‌ها برای رسیدن به توافقی که نگرانی همه طرف‌ها را از بین ببرد، استقبال کردیم. مستمرا از گفتگو‌های منطقه‌ای حمایت می‌کنیم.

این دیپلمات عالیرتبه قطری افرود: با وزیر خارجه ایران درباره این موضوع گفتگو کردم و مثل همیشه ایشان را دارای یک نگاه مثبت در خصوص ورود به چنین گفت‌وگوی منطقه‌ای یافتم. گفتگو‌هایی که می‌تواند به بهبود روابط ایران و کشور‌های منطقه کمک کند. همچنین به ایشان تأکید کردم بر اهمیت بازگشت همه طرف‌ها به توافق هسته‌ای (برجام).

وی افزود: با وزیر خارجه ایران در خصوص روابط دوجانبه صحبت کردیم. این روابط بخش مهمی از گفتگو‌ها امروز ما را به خود اختصاص داد. بر اهمیت این روابط و اهتمام رهبران دو کشور برای توسعه روابط بین دو طرف و از میان برداشتن موانعی که در راستای توسعه روابط مشکل ایجاد می‌کند، تأکید می‌کنیم.

وزیر خارجه قطر خاطرنشان کرد: در قطر امیدوار هستیم و مستمرا تلاش می‌کنیم با همکاری طرف ایرانی برای این‌که راه‌های تازه‌ای برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری بین دو طرف ایجاد کنیم. در قطر می‌خواهیم روابطمان با کشور‌های همسایه مستمرا رو به توسعه باشد. این روابط شکوفا بین کشور‌های منطقه و همسایگان می‌تواند به نفع ملت‌هایمان باشد.

وی گفت: در پایان از همکاری بین مسؤولان دو طرف برای برگزاری جام جهانی فوتبال و تسهیلاتی که به تماشاگران ایرانی تعلق خواهد گرفت و امیدواریم ایرانی‌ها بتوانند به خوبی در قطر به تشویق تیم ملی کشورشان بپردازند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها