|

دولت بایدن هر کاری می‌کند تا برجام احیا شود

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا نوشت: اگر توافقی برای احیای برجام صورت بگیرد، تا حد زیادی به لطف اشتیاق دولت بایدن برای رسیدن به آن است.

دولت بایدن هر کاری می‌کند تا برجام احیا شود

به گزارش نیوزویک، جان بولتون در مصاحبه با این نشریه گفت بر این باور است که اگر توافقی برای احیای برجام صورت بگیرد، تا حد زیادی به لطف اشتیاق دولت بایدن برای رسیدن به این توافق است.جان بولتون: دولت بایدن مشتاق رسیدن به توافق است

پایگاه اینترنتی مجله نیوزویک در مصاحبه با جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق آمریکا نوشت دولت بایدن تمرکز وسواس گونه‌ای برای احیای مجدد توافق دارد، بنابراین فکر می‌کنم از این منظر آن‌ها مایل اند تقریباً هر کاری برای احیای توافق انجام دهند.

بولتون افزود اشتیاق دولت بایدن برای موفقیت در این مسئله مشخص است. هفته گذشته، وزارت امور خارجه (آمریکا) از تحریم‌ها علیه صنعت غیرنظامی هسته‌ای ایران چشم پوشی کرد که یک گام فنی لازم برای بازگشت به برجام محسوب می‌شود.
یک مقام ارشد وزارت امور خارجه که خواست نامش فاش نشود، به نیوزویک گفت انتقاد بولتون با توجه به «شکست فاحش» استراتژی ترامپ در قبال ایران صحیح است.

این مقام مسئول گفت در کل آنچه که استراتژی «فشار حداکثری» وعده داده شده بود و آنچه طراحان آن به مردم آمریکا وعده داده بودند، نه تنها عملی نشد، بلکه برعکس آن محقق شد. به ما گفتند فشار حداکثری برنامه هسته‌ای ایران را متوقف می‌کند. اما در واقع فشار حداکثری ترمز‌ها را از برنامه هسته‌ای حذف و ایران را به جلو راند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها