|

جشن فارغ‌التحصیلی دانش‌‌آموزان اوکراینی؛

والس بر روی خرابه‌های مدارس

با آرام شدن اوضاع در مناطق مرکزی و شمالی اوکراین و فرارسیدن فصل فارغ‌التحصیلی و پایان مدارس، دانش‌آموزان دوست دارند جشن آخر سال را در مدارس برپا کنند، اما چیزی از این مدارس به جا نمانده است جز تلی از خاک و جای گلوله و توپ بر دیوار و اسکلت‌های آوار شده.

والس بر روی خرابه‌های مدارس

سحر طلوعی-  با آرام شدن اوضاع در مناطق مرکزی و شمالی اوکراین و فرارسیدن فصل فارغ‌التحصیلی و پایان مدارس، دانش‌آموزان دوست دارند جشن آخر سال را در مدارس برپا کنند، اما چیزی از این مدارس به جا نمانده است جز تلی از خاک و جای گلوله و توپ بر دیوار و اسکلت‌های آوار شده. حمله روسیه به اوکراین باعث شده است میلیون‌ها دانش‌آموز و معلم از شهر و خانه خود رانده شوند و یا جانشان را از دست بدهند. 

 

نمادى روى خرابه هاى مدارس 

همه این تلخی‌ها استانیسلاو سنیک را واداشته یاد دانش‌آموزان اوکراینی را زنده نگه‌دارد و جشن فارغ‌التحصیلی نمادینی را روی خرابه‌های مدارس و شهر برپا کند. استانیسلاو سنیک 25 ساله است و تا پیش از حمله روسیه به اوکراین از مراسم عروسی عکاسی می‌کرد. او حالا می‌خواهد راوی دردهای اوکراین و مقاومت اوکراینی‌ها باشد و با نمایش عکس‌هایش برای سربازان کشورش پول جمع کند.

 

ویرانى هاى یک شهر 

چرنیهیو،‌ شهری در شمال کیف پایتخت اوکراین است که در دوران حملات روس ها و حضور آنها آسیب‌ها و ویرانی‌های زیادی را تجربه کرده است. روس‌ها روز 31 ماه مارس از این شهر عقب‌نشینی کرده اند.

 

مدارس پناهگاه بودند

از 35 مدرسه چرنیهیو تنها 7 مدرسه از شر جنگ و حمله در امان مانده است. برخی از مدارس این شهر به عنوان پناهگاه استفاده شده که به صورت مستقیم هدف حملات روس‌ها واقع شده و کاملا از بین رفته است. 

 

رقص روى خرابه ها 

علاوه بر دانش‌آموزان مدارس چرنیهیو، دانش‌آموزان شهر خارکیف نیز با حضور در خرابه‌های مدارس این شهر و اجرای رقص والس، یاد همکلاسی‌های خود را زنده نگه داشته اند. 

 

هزار و ٧٠٠ مدرسه آسیب دیدند

به گزارش دولت اوکراین در بیش از100 روز حمله روسیه، 1778 مدرسه در سراسر این کشور آسیب دیده است. از این تعداد 194 مدرسه به طور کامل ویران شده است. 

 

جنگ جان ٢٨٠ کودک اوکراینى را گرفت

این جنگ همچنین باعث شده است شرایط تحصیل بیش از 7 میلیون و پانصدهزار شهروند اوکراینی مختل شود.  280  کودک اوکراینیِ در سن مدرسه و کمتر از آن در طول این جنگ جان خود را از دست داده اند. بیش از 450 کودک هم مجروح و مصدوم شده اند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها