|

روسیه: برای اوکراین بازگشت به مرزهای قبلی این کشور امکان‌پذیر نیست

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: برای اوکراین دیگر بازگشت به مرزهای قبلی این کشور امکان‌پذیر نیست.

روسیه:  برای اوکراین بازگشت به مرزهای قبلی این کشور امکان‌پذیر نیست

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: برای اوکراین دیگر بازگشت به مرزهای قبلی این کشور امکان‌پذیر نیست.

خبرگزاری تاس نوشت: این مقام روس در مصاحبه با شبکه اسکای‌نیوز عربی گفت: اوکراینی که من و شما می‌شناختیم و در مرزهایی که قبلا این کشور در آن قرار داشت، دیگر وجود ندارد و هرگز نیز وجود نخواهد داشت. این موضوع روشن است.

در همین حال «لئونید پاسچنیک» رئیس‌جمهوری خودخوانده لوهانسک گفت این کشور ممکن است درباره الحاق به روسیه همه‌پرسی برگزار کند.

رئیس جمهوری دونتسک نیز گفت، زمانی که جمهوری دونتسک مرزهای خود را مطابق با قانون اساسی بازگرداند، موضوع پیوستن به روسیه «به اولویت شماره یک تبدیل خواهد شد».

بعلاوه مقامات دولت نظامی- مدنی منطقه خرسون که از اواسط ماه مارس تحت کنترل روسیه بوده، بارها تاکید کرده که این منطقه نیز به دنبال ملحق شدن به روسیه است.

همچنین یک مقام ارشد در منطقه به نام زاپوروژیه گفت که این منطقه امیدوار است به روسیه بپیوندد و بخشی از ناحیه فدرال جنوبی آن شود.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز حمله ای نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد که روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر کرد.

 

 
  • «شرق» در گفت‌وگو با جمالی‌نوبندگانی، دور جدید تحریم‌ها و به موازات آن ادعای حمله اسرائیل به ایران را بررسی می‌کند
  • «شرق» از فعال‌شدن سامانه‌های پدافندی در برخی شهرهای ایران و حمله ادعایی اسرائیل گزارش می‌دهد
  • برخوردهای گشت ارشاد در طرح نور به تذکر جدی برای برخی از مسئولان ختم شد
  • نقدی در باب دیدار نوروزی خانه اندیشمندان‌

اخبار مرتبط سایر رسانه ها