|

سخنگوی دولت: مذاکرات برای احیای برجام ادامه دارد

سخنگوی دولت گفت: مذاکرات در روند خود است و متوقف نشده و ایران جدیت و حسن نیت خود را نشان داده و استمرار دارد.

سخنگوی دولت: مذاکرات برای احیای برجام ادامه دارد

سخنگوی دولت گفت: در جلسه هیئت دولت و بنا به پیشنهاد وزارت کشور برای پوشش بخشی از هزینه‌ها، مبلغ ۷۰۰ میلیارد ریال مصوب شد.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز هیئت وزیران، طی سخنانی ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه(س) و تسلیت حادثه ساختمان متروپل آبادان، اظهار داشت: دولت با جدیت هرگونه کوتاهی از مقامات محلی و یا هر گونه فسادی در این زمینه برخورد خواهد کرد و دستگاه قضایی هم رسیدگی لازم را خواهد داشت مقامات محلی و شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر و نظام مهندسی پاسخگو باشند.

وی افزود: امروز مصوبه‌ای درباره ساختمان متروپل داشتیم و بنا به پیشنهاد وزارت کشور برای پوشش بخشی از هزینه‌ها، مبلغ 700 میلیارد ریال مصوب شد و هزینه اصلی باید از جانب مالک و مسببان دریافت شود البته به عنوان یک شهروند از وزیر محترم کشور تشکر می‌کنم که شش روز در صحنه بودند.

سخنگوی دولت درباره دیگر مصوبات جلسه دولت، گفت: درباره واحد‌های صنعتی، صنفی و اطراف تهران مشکلاتی از سالهای گذشته بوده که بسیاری از واحدها ساماندهی نشده بودند و امکان حادثه متروپل وجود داشت از قبل در هیئت دولت این موضوع مطرح شده بود و امروز آیین نامه ساماندهی آن به تصویب رسید.

بهادری‌جهرمی عنوان کرد: آیین نامه اجرایی طرح رتبه‌بندی معلمان در دولت در حال بررسی متن است و امیدواریم به زودی به صحن دولت بیاید.

وی درباره نگرانی مردم از جانب ساختمان‌های ناایمن که در کشور وجود دارد، عنوان کرد: بانیان وضع موجود آنقدر مشکل پیش روی دولت گذاشته‌اند که هر روز چندین کار ملی داریم که باید انجام بدهیم و نمی‌توان آن را به تاخیر انداخت و یکی از این مسائل، ساختمان‌هایی است که با نظارت‌های ضعیف، ساخته شده است. رییس‌جمهور به وزارت کشور ماموریت دادند که ساختمان‌های مشابه که ممکن است آسیب‌های مشابهی داشته باشند، شناسایی شده و راهکاری برای حل آن موضوع ارائه بدهند.

سخنگوی دولت درباره اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها و برخی قیمت‌های کالاها، گفت: دولت در حال عادلانه سازی یارانه‌ها است و یارانه‌ها به جای اینکه به عده‌ای خاص مانند واردکننده ها و یا افرادی که رانت داشتند، داده بشود، به حدود 80 میلیون نفر مستقیما داده می‌شود کارشناسان اقتصادی متعددی در جلسات دولت پیش و پس از اجرای این طرح، نظر دادند؛ من تابحال ندیدم کارشناسی بگوید که به کاهش شکاف طبقاتی منجر نمی‌شود میزان دریافت دهک‌های پایین بیش از سایر دهک‌ها است و سبد مصرفی دهک‌های پایین از کالای ارز ترجیحی کمتر از دهک‌های بالا بود اگر یارانه را به ارزی تخصیص می‌دادیم که مثلا نتیجه‌اش کاهش قیمت مرغ می شد، دهک‌های بالا که مصرف بیشتری از مرغ دارند، بیشتر بهره می‌بردند و لذا با این طرح، توان دهکهای پایین افزایش می‌یابد.

بهادری جهرمی درباره مذاکرات برجامی نیز تصریح کرد: مذاکرات در روند خود است و متوقف نشده و ایران جدیت و حسن نیت خود را نشان داده و استمرار دارد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها