|

الخلیج اونلاین: دیدار احتمالی بایدن و «بن سلمان» در ریاض

الخلیج آنلاین به نقل از رسانه‌های آمریکایی نوشت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا ممکن است در ماه ژوئن با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در ریاض دیدار کند.

الخلیج اونلاین: دیدار احتمالی بایدن و «بن سلمان» در ریاض

ذلفا معیل- الخلیج آنلاین به نقل از رسانه‌های آمریکایی نوشت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا ممکن است در ماه ژوئن  با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی  در ریاض دیدار کند.

سی ان ان به نقل از منابع ناشناس اعلام کرد که این دیدار در اسرع وقت برگزار خواهد شد و مقامات کاخ سفید در حال رایزنی با مقامات سعودی هستند.

بلومبرگ نیز به نقل از منابعی گزارش داد که رئیس جمهور آمریکا ممکن است ماه آینده با ولیعهد سعودی دیدار کند، ظاهراً  این دیدار برای پایان دادن به تشدید تنش بین دو کشور از زمان حمله روسیه به اوکراین در اواخر فوریه است.

"بلومبرگ" به نقل از یک مقام کاخ سفید گفت که احتمالا بایدن برای شرکت در نشست شورای همکاری خلیج فارس که قرار است در ژوئن آینده در ریاض برگزار شود به این کشور برود،این نشست درست در همان ماهی است که قرار است بایدن از اسرائیل بازدید کند، و به خاورمیانه سفر کند.

اگر این دیدار برگزار شود، یک نقطه عطف بزرگ در روابط دو کشور خواهد بود،زیرا به معنای به رسمیت شناختن عمومی توسط بایدن به مشروعیت ولیعهد سعودی است و همچنین نشان دهنده تعهد واشنگتن به حفظ اتحادش با عربستان است

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها