|

آنتونی فائوچی، مشاور ارشد پزشکی کاخ سفید:

آمریکا از مرحله همه گیری کرونا عبور کرده است

مشاور ارشد پزشکی کاخ سفید گفت: ما دیگر روزانه بیش از ۹۰۰ هزار ابتلای جدید و ده‌ها مرگ و هزاران بستری بر اثر ابتلا به کرونا در کشور نداریم.

آمریکا از مرحله همه گیری کرونا عبور کرده است

مشاور ارشد پزشکی کاخ سفید گفت آمریکا از مرحله همه گیری کرونا عبور کرده است.

آنتونی فائوچی، مشاور ارشد پزشکی جو بایدن و مدیر موسسه ملی بیماری‌های عفونی آمریکا گفت: ما دیگر روزانه بیش از ۹۰۰ هزار ابتلای جدید و ده‌ها مرگ و هزاران بستری بر اثر ابتلا به کرونا در کشور نداریم. ما در سطح پایینی از ابتلا به کرونا قرار داریم و می‌توانیم بگوییم دیگر از وضعیت همه گیری خارج شده ایم.

به نقل از خبرگزاری سی ان ان، فائوچی در گفتگو با رسانه‌های خبری گفت: من هرگز نگفتم که همه گیری به پایان رسیده است. ما فقط از این مرحله عبور کرده ایم.

مدیر موسسه ملی بیماری‌های عفونی آمریکا تاکید کرد: ما در مرحله متفاوتی از همه گیری هستیم و فعلاً نمی‌توانیم بگوییم که همه گیری به پایان رسیده است. این مرحله می‌تواند یک مرحله گذار باشد. من امیدوارم پس از این مرحله بتوانیم موفق به کنترل بیشتر بیماری کرونا شویم.

فائوچی خاطرنشان کرد: در واقع، موارد ابتلا به کووید-۱۹ دوباره در جهان در حال افزایش است، اما این افزایش به هیچ وجه شبیه افزایشی نیست که در زمستان سال گذشته در مورد سویه اومیکرون شاهد آن بودیم. ما همچنان باید هوشیار باشیم و دستور العمل‌های بهداشتی را به همان روال قبل رعایت کنیم.

فائوچی در پایان اظهار امیدواری کرد تمامی افرادی که تا به حال در مقابل کرونا واکسینه نشده اند هر چه سریعتر برای دریافت واکسن کووید-۱۹ اقدام کنند.

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها