|

آمریکا: ایران نباید هیچگاه به سلاح هسته ای دست یابد

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: بایدن دارای یک تعهد است مبنی بر اینکه ایران نباید هیچگاه به سلاح هسته ای دست یابد.

آمریکا: ایران نباید هیچگاه به سلاح هسته ای دست یابد

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اظهار داشت: معتقدیم بازگشت به برجام همچنان در راستای منافع امنیت ملی ما است.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر پنجشنبه به وقت محلی در پاسخ به سوالی درباره طرح جایگزین آمریکا در صورت دست نیافتن به توافق با ایران اظهارداشت: ما معتقدیم که بازگشت به برجام همچنان در راستای منافع امنیت ملی ما است زیرا بر برنامه هسته ای ایران بار دیگر محدودیت وضع می کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در راستای سیاست هراس از پیشرفت های برنامه هسته ای ایران در چارچوب برجام و در پی خروج کشورش از این توافق گفت: از سال ۲۰۱۸ برنامه هسته ای ایران به گونه ای که برای ما و بسیاری از متحدان ما در سراسر جهان غیر قابل قبول است پیشرفت داشته است.

وی تصریح کرد: اگر بتوانیم بار دیگر به پایبندی به برجام بازگردیم، این توافق بار دیگر سختگیرانه ترین رژیم نظارت را بر برنامه هسته ای ایران وضع خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر با توسل به موضوع ساختگی "زمان گریز هسته ای" مدعی شد: این توافق همچین بار دیگر زمان گریز هسته ای ایران را طولانی خواهد کرد.

وی ادعا کرد: این دوره گریز هسته ای هم اکنون بسیار کوتاه است و ما نمی توانیم آن را بپذیریم. بنابراین ما در موقعیتی خواهیم بود که یا به پایبندی به برجام باز خواهیم گشت و یا ما مجبور خواهیم شد مسیر دیگری را دنبال کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بدون اشاره به تقاضاهای فرابرجامی کشورش ادامه داد: ما از ابتدا می دانستیم که بازگشت به پایبندی به برجام تضمین شده و قطعی نیست، بنابراین گفتگو ها و مشورت ها با متحدان و شرکای ما در خصوص این مسیر جایگزین چند ماهی است که درحال انجام است.

وی مدعی شد: جو بایدن دارای یک تعهد است مبنی بر اینکه ایران نبایدهیچگاه به سلاح هسته ای دست یابد و اگر برجام بار دیگر اجرایی شود، ابزاری برای دستیابی به این هدف خواهد بود.

وی اضافه کرد: با این حال ما درحال مشورت با متحدان و شرکا در سراسر جهان هستیم تا ابزاری برای تحقق این تعهد رئیس جمهوری آمریکا ایجاد کنیم.

 
 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها