|

راهپیمایی روز قدس 1401 در سراسر کشور / فلسطین زنده است

راهپیمایی روز قدس 1401 بعد از دو سال که به خاطر مسایل کرونایی با حضور مردم برگزار نمی‌شد، امسال در آخرین جمعه ماه رمضان از ساعت ۱۰ صبح در تهران از مسیرهای ده گانه به سمت دانشگاه تهران و در سایر استان‌ها از مبادی تعیین شده آغاز شد.

راهپیمایی روز قدس 1401 در سراسر کشور / فلسطین زنده است

به گزارش تسنیم، راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور باشکوه ‌اقشار مختلف مردم در تمام شهرهای ‌ایران اسلامی ‌با شعار "مرگ بر اسرائیل"‌و "مرگ بر آمریکا"‌ برای رساندن فریاد مظلومیت مردم فلسطین ‌به گوش جهانیان آغاز شد.

با گذشت بیش از 43 سال از نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، با ابتکار تاریخ‌‌‌ساز و تعیین‌‌‌کننده حضرت امام خمینی(ره)، مسأله فلسطین و آزادی قدس شریف امروز به یک مسئله بین‌‌‌المللی و آرمان جهانی تبدیل شده ‌و موجبات وحدت و یکپارچگی امت اسلامی در حمایت همه جانبه از ملت مظلوم و مسلمان فلسطین را رقم زده و از سوی دیگر رژیم صهیونیستی و جبهه حامی اشغالگری را علی رغم هیمنه پوشالی خود  بیش از هر دوره تاریخی در ضعف و استیصال قرار داده است.

روز قدس توسط بنیانگذار انقلاب اسلامی به عنوان یک روز رسمی برای حمایت از مردم فلسطین نامگذاری شده است. امام خمینی (ره) در پیامی خطاب به مسلمین ایران و جهان، آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس نامید و از مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی خواست برای کوتاه کردن دست دولت اسرائیل و پشتیبانان آن به هم بپیوندند. این پیام در واکنش به حمله نیروهای اسرائیلی به مسجدالاقصی و همچنین بمباران جنوب لبنان صادر شد.

اکنون به چهل و سومین سالگرد انتخاب روز قدس رسیده‌ایم؛ همان روزی که بنیان‌گذار انقلاب اسلامی از عموم مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی خواسته که برای کوتاه کردن دست اسرائیل غاصب و پشتیبانان آن، به هم بپیوندند و از کلیه مسلمانان جهان دعوت کرده تا در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان طی مراسمی همبستگی بین‌المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین اعلام کنند.

امروز و در چهل و سه سالگی انقلاب اسلامی ایران ملت همیشه صحنه کشو‌رمان‌ بار دیگر با حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس به گفتمان سازش و طرح‌های مغایر با استیفای حقوق حقه ملت فلسطین "نه" گفتند و تاکید کردند گفتمان مقاومت با شتاب و اقتدار روز افزون تا برچیدن بساط اشغالگران و آزادی سرزمین مقدس به پیش می‌رود.

گزارش خبرنگاران تسنیم از سراسر ایران اسلامی حکایت از حضور پرشور مردم در راهپیمایی دشمن شکن قدس از ساعات اولیه صبح دارد و با وجود اینکه ساعت شروع مراسم از ساعت 10 و در برخی شهرها ساعت 10:30 تا 11 اعلام شده بود، اما مردم از همان دقایق اولیه صبح در محل‌های تعیین شده حضور یافتند تا بار دیگر ‌با شعار "مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا" و " «نه» بزرگ جهان اسلام به «معامله قرن»" فریاد مظلومیت مردم فلسطین را به گوش جهانیان برسانند و همان طور که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ‌از بین رفتن رژیم صهیونیستی در 25 سال آینده را نوید دادند، اعلام کنند هر روز که می‌گذرد یک روز از عمر رژیم صهیونیستی کم خواهد شد ‌و ان‌شاالله با پای کار آمدن همه مسلمانان، رژیم صهیونیستی کمتر از 25 سال آینده از بین خواهد رفت.

 

" شکوه حضور" مردم خراسان جنوبی  درراهپیمایی روز جهانی قدس

 

به گزارش تسنیم از بیرجند ، مردم ولایتمدار این استان، امروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، هم گام با سایر هموطنان و آزادیخواهان جهان، آزادی فلسطین و قدس شریف را فریاد خواهند زد.

مردم روزه‌دار استان  خراسان جنوبی  همزمان با سراسر کشور از دقایق ابتدایی صبح امروز در مراسم روز جهانی قدس حاضر شدند و با شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» انزجار خود از اقدامات رژیم غاصب صهیونیستی را به نمایش گذاشتند.

حضور پرشور مردم در این راهپیمایی جهانی ضمن شکست مثلث آمریکایی-صهیونیستی- سعودی، عزم ملت فلسطین برای بازگشت به سرزمین‌های اشغالی و مادری خود را در مقیاس جهانی دوچندان می‌کند.

امروز مردم روزه‌دار11 شهرستان‌ خراسان جنوبی همزمان با مردم سراسر کشور به خیابان‌ها آمدند تا نشان دهند آزادی‌خواهی را به تأسی از مولایشان امام حسین (ع) یدک می‌کشند و امید دارند تا با یاری مظلومان فلسطینی نور امید در دل خواهران و برادران دینی خود بدمند و نشان دهند استقامت ظلم و جور از خانه عنکبوت هم ضعیف‌تر است و مستکبران عالم در نهایت چاره‌ای جز کُرنش و پذیرش ضعف خود در مقابل اراده ملت‌های آزادی‌خواه را ندارند.

 

طنین حمایت از قدس در آذربایجان شرقی

فریاد‌های آزادی قدس شریف و حمایت از فلسطین در مناطق مختلف آذربایجان شرقی طنین انداز شد.مردم همیشه در صحنه و انقلابی آذربایجان شرقی امروز با حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس بار دیگر تاکید کردند که تنها راه ریشه کن کردن غده سرطانی اسرائیل پایداری، مقاومت و مبارزه حول محور قدس است.

راهپیمایان در تبریز قهرمان هم با سردادن شعار‌های مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل حمایت خود را از انتفاضه و آرمان‌های والای مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند.

 

راهپیمایی روز قدس با حضور پرشور مردم در استان همدان آغاز شد

 

راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور پرشور و گسترده مردم روزه دار و مومن همدان در 70 نقطه شهری و روستایی استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همزمان با سراسر کشور برای تجدید بیعت با آرمان های امام راحل در حمایت از مقاومت مردم فلسطین علیه اشغالگران آغاز شد.روزه داران در شهر همدان حرکت خود را از میدان امام خمینی (ره) آغاز کردند و مسیر چهارراه شریعتی، میدان شریعتی و خیابان پاسداران را طی می کنند و در حسینیه امام خمینی (ره) این شهر تجمع خواهند کرد.

«حمیدرضا حاجی بابایی» نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی سخنران این مراسم است و نماز وحدت آفرین جمعه نیز به امامت نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان در پایان مراسم اقامه خواهد شد.ایجاد پنج غرفه در مسیر راهپیمایی برای ارائه محصولات فرهنگی و اجرای برنامه‌های متنوع هنری، فرهنگی و معرفتی از دیگر برنامه های پیش بینی شده در راهپیمایی روز قدس شهر همدان است.

راهپیمایی روز قدس همچنین در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در شهرهای ملایر، سامن، زنگنه، جوکار، اسلامشهر آق‌گل و ازندریان با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و مسئولان آغاز شد.سردادن ندای یکپارچه «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» و شعارهای استکبارستیزی در روز قدس نشان دهنده اتحاد آزادیخواهان جهان برای رفع مشکلات فلسطین، یمن و سایر کشورهای اسلامی است.

 اجرای سرود «سلام فرمانده» با حضور دهه نودی‌های همزمان با راهپیمایی روز قدس در شهر ملایر اجرا می شود.آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با دستور و تذبیر ارزشمند و تاریخی امام راحل برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین و اعلام انزجار از رژیم صهیونیستی، روز جهانی قدس نامگذاری شده است.

 

راهپیمایی پرشکوه مردمان دیار خلیج فارس در حمایت از مردم مظلوم فلسطین

به گزارش تسنیم از بندرعباس، صبح امروز همزمان با صبح آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس، راهپیمائی روز قدس در بندرعباس دوشادوش مردم سراسر کشور برگزار شد.

حجت‌الاسلام ایمانی مدیرکل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان در این آیین اظهارداشت: روز قدس از برکات مکتب امام راحل است و هر ساله صهیونیست‌ها را به عقب می‌راند و نقشه شوم آن‌ها را نقش بر آب می‌کند.وی افزود: آرمان قدس شریف برای ما مسلمانان فراموش نمی‌شود و همواره این جریان را تا آزاد‌سازی قدس شریف ادامه خواهیم داد. 

به گزارش تسنیم، راهپیمایی روز جهانی قدس از ساعت 10:30 صبح میدان انقلاب تا مسجد جامع بندرعباس برگزار شد.سخنران ویژه این مراسم سردار سپهر فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی ستاد‌کل نیروهای مسلح است. 

 

مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در سراسر استان سمنان آغاز شد

به گزارش تسنیم از سمنان، راهپیمایی ضد صهیونیستی روز قدس دو سال بود که به خاطر کرونا به صورت خودرویی و موتوری برگزار شده بود اما امسال به خاطر افزایش میزان واکسیناسیون و همچنین افزایش سطح ایمنی جامعه و با اعلام ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا این راهپیمایی بزرگ با حضور پررنگ مردم  روزه‌دار در 52 نقطه استان سمنان آغاز شد.

راهپیمایی روز قدس در سراسر استان سمنان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در حال برگزاری است و مردم مؤمن و روزه‌دار استان سمنان علیه رژیم کودک کش صهیونیستی و در دفاع از مردم مظلوم فلسطین و قدس شریف به خیابان‌ها آمدند.

سخنران راهپیمایی روز قدس در شهر سمنان حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی شاهرودی رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قواست.مسیر راهپیمایی روز قدس در سمنان از میدان امام رضا (ع) به سمت مصلای شهر است.

 

فریاد مرگ بر اسرائیل و آمریکا در کنار خلیج‌ فارس در بوشهر طنین‌انداز شد

در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان در جای جای استان بوشهر، مردم استعمارستیز و ضد استکبار حماسه دیگری در حمایت از ملت مظلوم و ستم‌دیده خلق کردند.بوشهری‌ها در کنار آبراهه خلیج‌فارس با شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس بار دیگر باتأکید بر تداوم مبارزه با رژیم صهیونیستی حمایت بی‌دریغ خود را از مبارزان فلسطینی اعلام کردند.راهپیمایی روز جهانی قدس در شهر بوشهر از مسجد توحید در مسیر خیابان امام خمینی (ره) آغاز شده که تا مصلا جمعه این شهر ادامه دارد.

این مراسم باشکوه که با حضور نماینده ولی فقیه در استان، امام جمعه بوشهر، استاندار، فرماندهان نیروهای مسلح، زن و مرد، جوانان، نوجوانان و اقشار مختلف برگزار شده است شرکت‌کنندگان در راهپیمایی با شعارهای مرگ بر آمریکا و اسرائیل، قدس تبلور شکوه دین است /  جلوه‌گر عزت مسلمین است، قدس نوید عشق و آبادی است /  پیام حُریت و آزادی است، رژیم صهیونیستی، جرثومه فساد است /  آزادی فلسطین، مرهون اتحاد است، هیهات منا الذله شعار مسلمین شد / نابودی اسرائیل، بر مردمان یقین شد، شعار روزه‌داران، نابودی اسرائیل / خواسته هر مسلمان، نابودی اسرائیل و پیام قرآن ما، وحدت مسلمین است / آزادی فلسطین، شعار مسلمین است ضمن تأکید بر اتحاد مسلمانان برای نابودی رژیم صهیونیستی جنایات اسرائیلی‌های غاصب را محکوم کردند.

 

فریاد حمایت از ملت مظلوم فلسطین در گیلان طنین انداز شد

 

راهپیمایی روز جهانی قدس امروز جمعه همزمان با سراسر کشور با حضور پرشور فشرهای مختلف مردم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی با شعارهای "مرگ بر آمریکا"و " مرگ بر اسراییل" در شهرها و بخش های استان گیلان برگزار شد.

مردم خداجوی و روزه دار گیلان با حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس با فریاد " ای امت مسلمان، دشمن ما آمریکاست،"، قدس شریف همیشه محور اصلی ماست "، " فرموده رهیر ما، مقاومت زنده است، فلسطین قهرمان همیشه پاینده است" و " جنایت منطقه زیر سر آمریکاست ، کشتار و قتل و غارت ماهیت آمریکاست" مسیرهای راهـپیمایی تا میعادگاه نماز جمعه را پیمودند.

گیلانی‌ها با شرکت گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس و بزرگداشت این روز باشکوه، با همدلی حمایت همه جانبه خود از مقاومت مردم مظلوم فلسطین و انزجارشان را از جنایات رژیم اشغالگر قدس به نمایش گذاشتند و برگ زرین دیگری را در تاریخ افتخارات این استان ولایی به ثبت رساندند.

 

آغاز راهپیمایی مردم آذربایجان غربی در روز جهانی قدس

راهپیمایی روز جهانی قدس همزمان باسراسر کشور با حضور حماسی مردم آذربایجان غربی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین آغاز شد.تجمع مردم مومن و ولایتمدار ارومیه در راهپیمایی روز جهانی قدس از  میدان ولایت فقیه (مرکز) آغاز شد و راهپیمایان  مسیر خیابان منتظری - میدان دفاع مقدس -  بلوار رسالت  تا مصلای امام خمینی (ره) را طی خواهند کرد.

قشرهای مختلف مردم در شهر‌ها و روستا‌ها ی آذربایجان غربی با حضوری پرشور پس از وقفه ای دو ساله در برگزاری راهپیمایی حضوری آمده اند  تا بگویند مسئله فلسطین فراموش شدنی نیست.

 

خروش مردم سرزمین افتاب در "روز جهانی قدس"

به گزارش تسنیم از اراک، راهپیمایی بزرگ روز قدس با حضور گسترده مردم روزه‌دار و اقشار مختلف سرزمین آفتاب در استان مرکزی و مرکز استان، اراک از دقایقی قبل آغاز شد، این درحالیست که مراسم در اراک لحظاتی قبل با تجمع مردمی و حضور مردم در میدان شهدای این شهر در هسته مرکزی شهر شروع شده است.

حضور بسیاری از خانواده‌ها همراه با فرزندان خود و پیر و جوان در خیابان‌های اراک و در دیگر شهرهای استان به نوبه خود گسترده و باشکوه است و شرکت کنندگان در این راهپیمایی بزرگ شعارهای "مرگ براسرائیل"، "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر رژیم آل سعود"، "مرگ بر ضد ولایت فقیه"، "این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده" سر می‌دهند.

امروز شرکت کنندگان در این راهپیمایی با شکوه براساس مسیرهای از پیش تعیین شده  پس از طی مسیر راهپیمایی از میدان شهدا، پل خیبر، خیابان محسنی، خیابان شیخ فضل الله نوری و در نهایت در مصلی بیت المقدس این شهر تجمع کرده و با فریاد «الله اکبر» بندهای بیانیه سراسری و پایانی را تایید می‌کنند.

این مراسم مردمی و ضد استکباری در گرگان مرکز استان مرکزی و شهرهای مختلف استان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از دقایقی پیش آغاز و راهپیمایان در اراک با عبور از مسیر تعیین شه در میعادگاه نمازجمعه اراک تجمع می‌کنند و "سردارسرلشکر یحیی صفوی" مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا سخنران این مراسم است.

نظیر این حضور حماسی در دیگر شهرستانهای استان نیز رقم خورده است و مردم استان در تمام مناطق حضوری گسترده در راهپیمایی روز قدس داشته و بر حمایت از مردم مظلوم فلسطین در برابر اسرائیل غاصب تاکید می‌کنند.

به گزارش تسنیم، مردم جای جای استان مرکزی از خمین زادگاه بنیانگذارکبیر انقلاب اسلامی تا محلات و دلیجان، از ساوه شهر یاقوت‌های سرخ تا زرندیه و تفرش و کمیجان، از فراهان سرزمین مفاخر و بزرگان تا شازند و خنداب همه و همه امروز در شهرها و روستاها امروز در روز جهانی قدس در صحنه حضوری دشمن‌شکن خواهند داشت.

 

حضور‌ پرشور مردم ولایتمدار و مومن قم در راهپیمایی روز قدس

مردم ولایتمدار و مومن قم امروز همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، برای اعلام همبستگی خود با مردم مظلوم فلسطین در مراسم راهپیمایی روز قدس 1401 حضوری پرشور دارند.

مرکز قم، حضور پرشور مردم مومن و انقلابی قم در راهپیمایی روز قدس 1401 از همبستگی مردم قم با ملت مظلوم فلسطین حکایت می‌کند.قشرهای مختلف مردم از ساعات ابتدایی امروز در مسیرهای اعلام شده راهپیمایی روز قدس حاضر شده‌اند.راهپیمایان پس از تجمع در میدان آستانه با سردادن شعارهایی علیه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی به سمت مصلی قدس قم در حرکت هستند.

 

شکوه حضور شیعه و سنی در حمایت از آرمان فلسطین

به گزارش تسنیم از بجنورد، راهپیمایی روز جهانی قدس، همزمان با همه مناطق و شهرهای ایران اسلامی، در تمام شهرستان‌ها و مناطق شهری و روستایی خراسان شمالی نیز آغاز شد.

مردم مسلمان شیعه و اهل تسنن استان باب الرضا و گنجینه معرفت‌ها، با خروشی کم‌نظیر، پس از دو سال وقفه کرونایی، با در دست داشتن پرچم فلسطین عزیز، راهپیمایی برای دفاع از آرمان قدس شریف را شروع کردند.

به گزارش تسنیم از همه شهرهای استان، مردم کرمانج، ترک، ترکمن، بلوچ و فارس سرزمین خراسان شمالی با هر هرنگ و مذهبی امروز به میدان آمدند تا پیام امام راحل برای آزادی قدس عزیز را به تمام دنیا مخابره کنند.

مراسم روز جهانی قدس در مرکز استان از دقایقی پیش آغاز و راهپیمایان مسیر خیابان‌های طالقانی، بلوار مصلی تا مصلای امام خمینی را پیموده و در آیین نماز جمعه شرکت خواهند کرد.

 

راهپیمایی روز جهانی قدس در 62 نقطه مازندران آغاز شد

راهپیمایی روز جهانی قدس در حال حاضر در تمامی نقاط از پیش تعیین شده مازندران در حال برگزاری است و گزارش ها حاکی است که انبوه جمعیت روزه دار که از ساعاتی قبل به تدریج به هم پیوند خوردند در حال  حاضر  با سر دادن شعارهای «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» و شعارهای دیگر در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در حال طی کردن مسیرهای از پیش اعلام شده هستند.

راهپیمایان همچنین پلاکاردها و پارچه نوشته هایی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین در دست دارند.

 

راهپیمایی روز جهانی قدس در یزد آغاز شد

به گزارش تسنیم از یزد،‌ مراسم یوم‌الله روز جهانی قدس از لحظاتی قبل در 60 نقطه استان یزد و همزمان با سراسر ایران اسلامی و تمام کشورهای جهان آغاز شد.

در این مراسم شرکت کنندگان از میدان آیت‌الله شهید بهشتی(ره) مسیر خود را آغاز کرده و تا چهارراه شهدا(میدان امیرجقماق) و در ادامه مسیر در خیابان قیام و تا مسجد ملااسماعیل ادامه می‌دهند.

شرکت کنندگان در این مراسم شعارهای مرگ بر رژیم صهیونیستی،‌ مرگ بر آمریکا،‌ مرگ بر اسرائیل،‌ مرگ برانگلیس،‌ مرگ بر آل سعود خائن و مرگ بر منافق سردادند.

مردم ولایت‌مدار یزد با حضور خود در راهپیمایی روز جهانی قدس بار دیگر با آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) و شهدا تجدید پیمان کرده و پشتیبانی همه جانبه خود از ولایت مطلقه فقیه را اعلام کردند.

 

راهپیمایی روز قدس در استان البرز آغاز شد

 

به گزارش تسنیم از کرج، مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس از دقایقی قبل در مرکز استان البرز و شهرستان‌های آن به صورت همزمان آغاز شد و مردم استان البرز با حضور خود در این راهپیمایی شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند.

مردم ولایتمدار و شریف شهرستان کرج نیز از دقایق اولیه این راهپیمایی در میدان توحید کرج تجمع  و از آنجا به سمت امامزاده حسن و سپس در مصلی امام خمینی شهر کرج تجمع می کنند.

فریاد مرگ بر اسرائیل در سرزمین برف و آفتاب طنین انداز شد

مردم زمان شناس و انقلابی کهگیلویه و بویراحمد پرشورتر از سال‌های گذشته در راهپیمایی روز قدس حضور یافته و فریادهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا خود را آغاز کرده‌اند.

به گزارش تسنیم از یاسوج، راهپیمایی بزرگ روز قدس با حضور گسترده و پرشور اقشار مختلف مردم روزه‌دار در شهرهای 19 گانه استان کهگیلویه و بویراحمد معروف به سرزمین برف و آفتاب از دقایقی قبل آغاز شد.

مسئولان ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد در کنار اقشار مختلف مردم در این راهپیمایی ضد صهیونیستی تنفر و انزجار خود را از حملات ناجوانمردانه رژیم اشغالگر قدس به گوش جهانیان می‌رسانند.

راهپیمایی روز قدس در یاسوج از میدان هفتم تیر، خیابان آیت‌الله طالقانی، خیابان مسجد حضرت صاحب الزمان(عج) مصلای بزرگ امام خمینی(ره) هم اکنون در حال برگزار است.

 

راهپیمایی روز جهانی قدس در شهرستان‌های استان تهران آغاز شد

به گزارش تسنیم از شهرستان‌های استان تهران، مردم روزه‌دار استان تهران همزمان با سراسر کشور از دقایق ابتدایی صبح امروز در مراسم روز جهانی قدس حاضر شدند و با شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» انزجار خود از اقدامات رژیم غاصب صهیونیستی را به نمایش گذاشتند.

حضور پرشور مردم در این راهپیمایی جهانی ضمن شکست مثلث آمریکایی-صهیونیستی- سعودی، عزم ملت فلسطین برای بازگشت به سرزمین‌های اشغالی و مادری خود را در مقیاس جهانی دوچندان می‌کند.

امروز مردم روزه‌دار شهرستان‌های استان تهران همزمان با مردم سراسر کشور به خیابان‌ها آمدند تا نشان دهند آزادی‌خواهی را به تأسی از مولایشان امام حسین (ع) یدک می‌کشند و امید دارند تا با یاری مظلومان فلسطینی نور امید در دل خواهران و برادران دینی خود بدمند و نشان دهند استقامت ظلم و جور از خانه عنکبوت هم ضعیف‌تر است و مستکبران عالم در نهایت چاره‌ای جز کُرنش و پذیرش ضعف خود در مقابل اراده ملت‌های آزادی‌خواه را ندارند.

 

آغاز پرشور راهپیمایی روز جهانی قدس در استان کرمانشاه

 

مردم کرمانشاه در روز قدس با حضور خود در راهپیمایی این روز جهانی حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین و همچنین انزجار خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

روز قدس روز حمایت از مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین است. حضور در راهپیمایی این روز، لبیک به فرمان امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلام است. مردم شهرستان‌های مختلف کرمانشاه نیز امروزبا شرکت در راهپیمایی در این روز بار دیگر همبستگی خود را با مردم این سرزمین اعلام کردند..

مردم روانسر به عنوان دروازه اورامانات در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، از ساعت 10 امروزبه خیابان‌ها آمدند و بار دیگر با آرمان‌های انقلاب و ملت مظلوم فلسطین تجدید پیمان و اقدامات رژیم غاصب صهیونیستی را محکوم کردند.

 

راهپیمایی گسترده و باشکوه روز قدس در استان اردبیل آغاز شد

به گزارش تسنیم از اردبیل، راهپیمایی بزرگ روز قدس با حضور گسترده مردم روزه‌دار و اقشار مختلف شهر حسینی اردبیل و استان از دقایقی قبل آغاز شد.حضور بسیاری از خانواده‌ها همراه با فرزندان خود و پیر و جوان در خیابان‌های اردبیل به نوبه خود گسترده و باشکوه است و شرکت کنندگان در این راهپیمایی بزرگ شعارهای مرگ براسرائیل، مرگ بر آمریکا، مرگ بر رژیم آل سعود، مرگ بر ضد ولایت فقیه، این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده سر داده‌اند.

امروز شرکت کنندگان در این راهپیمایی با شکوه براساس مسیرهای از پیش تعیین شده  پس از طی مسیر راهپیمایی در میدان مصلی اردبیل تجمع کرده و با فریاد «الله اکبر» بندهای بیانیه سراسری و پایانی را تایید می‌کنند.نظیر این حضور حماسی در دیگر شهرستانهای استان نیز رقم خورده است و مردم استان در تمام مناطق حضوری گسترده در راهپیمایی روز قدس داشته و بر حمایت از مردم مظلوم فلسطین در برابر اسرائیل غاصب تاکید می‌کنند.

 

راهپیمایی روز قدس در استان لرستان آغاز شد

به گزارش تسنیم از خرم‌آباد، راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس لحظاتی پیش در لرستان آغاز شد و مردم روزه‌دار، مؤمن، انقلابی و شهیدپرور این استان مسیر راهپیمایی خود را با حضور پرشور و با شکوه از میدان شهدا به سمت مصلی الغدیر خرم‌آباد آغاز کرده‌اند.

مردم ولایتمدار لرستان امروز در جای‌جای این استان به میدان آمده‌اند تا با سردادن شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آل سعود»حمایت خود را از فلسطین و مظلومان جهان و خشم و نفرت خود را از استکبار جهانی اعلام کنند.

مشت همه مسلمانان امروز به حمایت از مظلومیت مردم بی‌گناه فلسطین گره می‌شود و یک‌صدا فریاد «الله‌اکبر« سر می‌دهند، امروز لرستانی‌ها با لبیک به ندای معمار کبیر انقلاب اسلامی و پشتیبانی از امر ولی‌فقیه خود حماسه دیگری را از همبستگی جهانی امت اسلامی در تاریخ پرافتخار این مرزوبوم رقم زدند.

مردم لرستان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، روز تجلی وحدت اسلامی و همبستگی امت مسلمان با ملت‌های مظلوم و ستم‌دیده جهان آمده‌اند تا با اعلام انزجار خود از اسرائیل غاصب بار دیگر از ملت مظلوم فلسطین حمایت کنند.

شکوه حضور ‌مردم در راهپیمایی روز قدس در پایتخت مقاومت اسلامی

به گزارش تسنیم از کرمان، راه‌پیمایی روز قدس در کرمان پایتخت مقاومت اسلامی و دیار سپهبد شهید قاسم سلیمانی سیدالشهدای جبهه مقاومت با حضور پر شور مردم انقلابی و همیشه در صحنه کرمان آغاز شد تا بار دیگر مردم استان کرمان با فریادهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده»، «یا‌ایها‌المسلمون، اتحدوا اتحدوا» و ... خشم خود از استکبار جهانی و صهیونیست را به رخ جهانیان بکشند.

مردم کرمان بار دیگر با حضور پر شور خود در مراسم روز قدس این پیام را به جهانیان صادر کردند که مردم مظلوم فلسطین در برابر اسراییل و ایالات متحده تنها نیستند و ملت‌های جهان از آنها تا پای جان حمایت می‌کنند.

اهالی دیار کریمان با راهپیمایی مسیر چهار راه توحید تا مصلی امام علی (ع) ضمن حمایت از مردم مظلوم فلسطین در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با آرمان های امام راحل (ره) نیز تجدید میثاق کردند.

مردم کرمان با سردادن شعارهایی چون "الله اکبر"، "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل"، "جنایت منطقه زیر سر آمریکاست"، "کشتار قتل و غارت ماهیت آمریکاست"، "فشار و زور و تهدید و تحریم حربه آمریکا است" حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین اعلام کردند.

کرمانی ها با حمل پلاکاردهایی با مضمون حمایت از مردم فلسطین و محکوم کردن جنایات اسرائیل و آمریکا امروز بعد از حدود یک ماه عبادت و بندگی خدا به خیابان ها آمدند.

گزارش های رسیده از خبرنگاران تسنیم در سراسر کرمان، حاکی از برگزاری آیین راهپیمایی روز قدس با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان در مناطق مختلف این استان است.

 

طنین فریاد مرگ بر اسرائیل در پایتخت شور و شعور حسینی‌

به گزارش تسنیم از زنجان ، در حالی که چشم جهانیان در روز قدس به جای جای میهن اسلامی دوخته شده، حضور چشمگیر مردم انقلابی ایران و همینطور زنجان برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین خیره‌کننده است؛ راهپیمایی روز جهانی قدس در زنجان همزمان با اقصی نقاط کشور دقایقی قبل در حد فاصل میدان قائم (حاجی بلوار) تا مصلی نماز جمعه با حضور حداکثری اقشار مختلف مردم آغاز شد.

روز قدس، روز خروش و خیزش جهانی امت اسلام و انسان‌های آزاده است و بار دیگر در این روز ملت‌های مسلمان و مستضعفین جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، از جبهه استکبار و در رأس آن غده سرطانی اسرائیل، اعلام برائت می‌کنند. بی‌شک راهپیمایی روز قدس امسال رنگ و بوی حماسی‌تری خواهد داشت چرا که متأسفانه ویروس منحوس کرونا دو سالی بود که اجازه نداده بود که این مراسم با شکوه بیشتری برگزار شود ولی خوشبختانه پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم و تسریع در روند واکسیناسیون امکان برگزاری راهپیمایی روز قدس به شکل حضوری فراهم شده است.

همچنین از سوی دیگر امسال روز جهانی قدس از آن جهت مهم است که متأسفانه رژیم صهیونیستی طی دو سال اخیر با برخی از کشورهای عربی روابط خود را آشکار کرده است و این روز و خروش جهانیان علیه اسرائیل می‌تواند تلنگر مهمی برای برخی از کشورهای عربی باشد که مجدداً به آغوش جهان اسلام برگردند و روابط خود را با این رژیم غاصب، تیره و تار کنند.

 

ندای مرگ بر اسرائیل در دیار کارون

مردم بصیر و انقلابی اهواز ، دیار کارون امروز در حمایت از قدس شریف و مردم مظلوم فلسطین به صحنه آمدند.مردم آگاه و انقلابی اهواز همگام با سایر مردم همیشه در صحنه استان و کشور امروز با سردادن شعار مرگ بر اسرئیل و مرگ بر آمریکا انزجار خود را از جنایات رژیم اشغالگر قدس و حامیانش اعلام می کنند.

شرکت کنندگان در راهپیمایی روز جهانی قدس با شعارهایی نظیر "مرگ بر اسرائیل" و "مرگ بر آمریکا" حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام کردند و انزجار خود را از دشمنان اسلام به ویژه آمریکا و اسرائیل غاصب به گوش جهانیان رساندند.

در طول مسیر راهپیمایی اقلام فرهنگی همچون پلاکاردهایی با شعار ضد صهیونیسم توزیع شد و کودکان و نوجوانان اهوازی در این مسیر با اجرای سرود خشم و نفرت خود را نسبت به رژیم غاصب صهیونیستی به نمایش گذاشتند.

راهپیمایان پس از حضور در راهپیمایی این روز برای اقامه نماز جمعه در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) اهواز گرد هم می آیند.

 

راهپیمایی روز قدس با حضور پرشور مردم در شیراز آغاز شد

به گزارش تسنیم از شیراز، روز قدس که در سال 58 به فرمان امام خمینی(ره) به آخرین جمعه ماه رمضان برای حمایت رسمی از مردم فلسطین اطلاق شد امروز تبدیل به یک روز جهانی شده و در اغلب کشورهای دنیا فارغ از دین و مذهب این روز گرامی داشته می‌شود. 

مردم جهان به تاسی از مردم مسلمان ایران در این روز فریاد حمایت از مردم مظلوم فلسطین سر می‌دهند به امید اینکه یک روز این صدای این مظلومیت بساط مستکبران عالم را در هم بپیچد.

هر سال در این روز برنامه راهپیمایی در شهرهای مختلف ایران از جمله شیراز برگزار می‌شود که البته در 2 سال گذشته به دلیل گستردگی بیماری کرونا این برنامه به صورت تجمع بود.

امسال با کنترل بیماری کرونا و گسترش واکسیناسیون بناست که برنامه روز قدس به صورت راهپیمایی عظیم مردمی برگزار شود که در استان فارس و شهر شیراز نیز همزمان با سراسر کشور این برنامه برگزار می‌شود. 

مشت‌های گره‌کرده شیعه و سنی استان کردستان در راهپیمایی روز قدس

 

مردم روزه‌دار و همیشه در صحنه استان کردستان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و با هدف اعلام حمایت از قدس شریف و پشتیبانی از مردم مظلوم فلسطین، در راهپیمایی روز جهانی قدس و بعد از سه سال دست و پنجه نرم کردن با ویروس کرونا، ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حضوری پرشور، مثال زدنی و با شکوه دارند.

شرکت کنندگان در راهپیمایی روز قدس در شهرستان‌های مختلف استان کردستان دست نوشته‌هایی مزین به تصاویری از مبارزات مردم فلسطین و قبله اول مسلمانان قدس شریف در دست دارند تا نفرت و انزجار خود را از استکبار جهانی و رژیم اشغالگر قدس اعلام کنند.

مردم انقلابی و ولایت مدار سنندج نیز با سر دادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل، الله اکبر الله اکبر، یا ایها المسلمون اتحدوا، کردستانی بیدار است از اسراییل بیزار است، از ساعتی قبل تجمع خود را از میدان آزادی این شهر شروع کرده و به سمت میدان انقلاب و سه راه حبیبی، محل تجمع راهپیمایان، حرکت کردند.

حضور قشرهای مختلف مردم، زن و مرد، پیر و جوان، بازاری و کارمند، کارگر و مسوول، روحانی و فرهنگی، نظامی و دانش آموز و دانشجو در مراسم روز جهانی قدس امروز شهر سنندج چشمگیرتر از سال‌های قبل است.تعدادی از والدین سنندجی فرزندان خردسال خود را نیز در راهپیمایی روز قدس همراه آورده اند تا با این حرکت نشان دهند که ملت مسلمان در هر سن و موقعیتی باشد از آرمان‌های ملت فلسطین دفاع می‌کند.

 

آغاز راهپیمایی روز جهانی قدس در گلستان

مسلمانان روزه‌دار گلستانی در آخرین جمعه از ماه پرفیض و مبارک رمضان در لبیک به فرمان بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) به خیابان ها آمدند تا بار دیگر با آرمان های والای آن پیر سفر کرده و منادی وحدت اسلامی و مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین تجدید بیعت کنند.

این مراسم مردمی و ضد استکباری در گرگان مرکز استان گلستان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از میدان مرکزی شهر آغاز و راهپیمایان با عبور از خیابان شهدا در مصلی نمازجمعه تجمع می‌کنند و حسین مظفر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام سخنران این مراسم است.مسئولان ارشد استان گلستان در کنار اقشار مختلف مردم در این راهپیمایی ضد صهیونیستی تنفر و انزجار خود را از حملات ناجوانمردانه رژیم اشغالگر قدس به گوش جهانیان رساندند.

به گزارش خبرنگاران تسنیم, در دیگر شهرها و بخش های استان نیز، روزه داران مومن با در دست داشتن پوسترها و پلاکاردهایی با مضمون حمایت از مردم مظلوم فلسطین و ابراز تنفر و انزجار از رژیم اشغالگر قدس بار دیگر حمایت خود را از مسلمانان مظلوم فلسطین اعلام کردند.

مردم استان گلستان در راهپیمایی امسال با سر دادن شعار در محکومیت اقدامات خصمانه و وحشیانه صهیونیست‌ها، خواستار تلاش جدی مجامع بین‌المللی در جهت احقاق حق مردم مظلوم فلسطین شدند.

 

راهپیمایی روز قدس در "پایتخت وحدت ایران" آغاز شد

به گزارش از زاهدان، مردم روزه‌دار شیعه و سنی 50 نقطه جمعیتی سیستان و بلوچستان پایتخت وحدت ایران اسلامی امروز با حضور گسترده خود در راهپیمایی روز جهانی قدس ضمن اعلام حمایت از ملت مظلوم فلسطین، خشم و انزجار خود را از جنایات استکبار جهانی و در رأس آن رییم صهیونیستی به نمایش گذاشته‌اند.

راهپیمایی روز جهانی قدس در زاهدان با تجمع مردمی در میدان «آزادی» از ساعت 10 آغاز شد و در ادامه راهپیمایی کنندگان از میدان آزادی سمت خیابان آزادی و سپس مسجد جامع حرکت خواهند کرد و در نهایت این راهپیمایی با قرائت قطع‌نامه در مصلی «قدس» پایان خواهد یافت.

 

فریاد "یا‌ایها‌المسلمون، اتحدوا اتحدوا" در خیابان‌های مشهد طنین انداز شد

به گزارش تسنیم از مشهدمقدس، روز جهانی قدس یکی از روزهای مقدس برای همه مسلمانان جهان است و مردم آزاده و حق طلب جهان در این روز با شرکت در راهپیمایی‌های میلیونی انزجار و تنفر خود از استکبار جهانی به مدیریت ایالات متحده و ایادی آن در منطقه همچون اسراییل را اعلام می‌کنند.

حضور مردم ایران و مردم سایر نقاط جهان در این راهپیمایی پیام مهم و بسیار صریحی برای ایالات متحده دارد و آن این است که سیاست‌های استکبار جهانی در منطقه، سیاست‌های شکست خورده‌ای است و عمر این نظام امپریالیسمی رو به پایان است.

باید گفت که پیام حضور پرشور مردم برای فلسطینی‌ها نیز این است که ملت مظلوم فلسطین در برابر اسراییل و ایالات متحده تنها نیستند و ملت‌های جهان از آنها تا پای جان حمایت می‌کنند.

با فروکش همه گیری ویروس کرونا در کشور و کاهش قابل توجه آمار مبتلایان، امسال راهپیمایی روز جهانی قدس پس از دوسال وقفه به دلیل شیوع کرونا با حضور پرشور مردم مشهد و هم گام با همه ملت‌های عدالت خواه جهان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در حال برگزاری است. 

توزیع پوستر، پرچم فلسطین و حزب الله لبنان در مقابل جایگاه نماز جمعه و جانمایی پرچم بزرگ فلسطین در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی، آذین‌بندی خودرو و نصب پرچم‌های فلسطین و مقاومت اسلامی و تصاویر سیدالشهدای جبهه مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی، دعوت از هنرمندان برای خلق آثار هنری از قدس و فلسطین، برپایی نمایشگاه و غیره از جمله برنامه‌های روز قدس در مشهد است.

مشاهدات میدانی خبرنگار ما حاکی است که امسال و در پاسخ به فراخوان رهبری انقلاب و سایر مسئولان و دلسوزان نظام جمهوری اسلامی جمعیت بسیار زیادی از قشرهای مختلف مردم با بصیرت، انقلابی و ولایت‌مدار مشهد در راهپیمایی روز قدس شرکت کرده‌اند و حضور گسترده  خانواده شهدا که به نوعی خود را میزبان این جمعیت می‌دانند در کنار آنها حاضر و بر علیه استکبار جهانی شعار سر می‌دهند.

شرکت و حضور ده‌ها میلیون نفر در سراسر جهان در این راهپیمایی نشان می‌دهد که این روز نه تنها برای مسلمانان بلکه برای پیروان سایر ادیان نیز مقدس و قابل احترام است.

 در حالی که تا آغاز راهپیمایی روز جهانی قدس چیزی نمانده، خیابان‌های شهر آماده میزبانی از حضور راهپیمایان هستند و مردمی که کم کم آماده خلق حماسه‌ای دیگر می‌شوند.

پیش از آغاز رسمی مراسم راهپیمایی اقشار مختلف مردم با در دست داشتن تصاویری از بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری و همچنین پرچم‌های فلسطین، لبنان و سوریه ساعت 9 صبح از میدان پانزده خرداد به ‌طرف حرم مطهر رضوی در حال حرکت هستند. 

راهپیمایان مشهدی شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده»، «یا‌ایها‌المسلمون، اتحدوا اتحدوا» و غیره سر می‌دهند.

خیابان‌های مشهد نیز مزین به تمثال شهید مقاومت و قدس؛ سپهبد حاج قاسم سلیمانی و پرچم فلسطین و پارچه‌ نوشته‌های «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» شده و بسیاری از مردم نیز این تصاویر را به خودروهای خود الصاق کرده‌اند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها