|

کاهش محبوبیت بایدن در سراسر آمریکا

نتایج نظرسنجی‌ جدید نشان می‌دهد که محبوبیت جو بایدن در عرض یک سال 20 درصد کاهش داشته است و تنها 41 درصد از جوانان 18 تا 29 سال آمریکایی از عملکرد بایدن بعنوان رئیس‌جمهور رضایت دارند.

کاهش محبوبیت بایدن در سراسر آمریکا

نتایج نظرسنجی‌ جدید نشان می‌دهد محبوبیت بایدن در سراسر آمریکا رو به کاهش است.

طبق نتایج نظرسنجی «مؤسسه سیاست هاروارد»، در بحبوحه افزایش سرسام‌آور هزینه‌های زندگی و قیمت بی‌سابقه گاز در آمریکا، محبوبیت جو بایدن در عرض یک سال 20 درصد کاهش داشته است و تنها 41 درصد از جوانان 18 تا 29 سال آمریکایی از عملکرد بایدن بعنوان رئیس‌جمهور رضایت دارند.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک در این خصوص گزارش کرد، خبر بد برای بایدن به اینجا ختم نمی‌شود و گزارش‌ها نشان می‌دهد که میزان نارضایتی از عملکرد بایدن در 40 ایالت از 50 ایالت آمریکا از جمله ایالات کلیدی این کشور که رو به افزایش است.

طبق نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ها، در ویرجینیای غربی، 74 درصد از آن‌هایی که در نظرسنجی شرکت‌ کرده‌اند از عملکرد بایدن به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا ناراضی هستند و میزان رضایتمندی از عملکرد بایدن در بین احزاب مستقل نیز با کاهش 38 درصدی در میشیگان و کاهش 33 درصدی در جورجیا و مینه‌سوتا مواجه بوده است.

بر اساس این گزارش، نظرسنجی‌هایی در روزها و هفته‌های اخیر انجام گرفته که نشان می‌دهد که اکثر آمریکایی‌ها تمایلی ندارند که بایدن در انتخابات بعدی ریاست‌جمهوری آمریکا شرکت کند.

نتایج نظرسنجی روز دوشنبه هارواردکپس نشان می‌دهد که 63 درصد از آمریکایی‌ها تمایلی ندارند که بایدن برای دور دوم در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 شرکت کند و 58 درصد خواهان حمایت از نامزد یک حزب مستقل در صورت مشارکت ترامپ و بایدن در دور بعدی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بودند.

طبق نتایج نظرسنجی مشترک «یوگاو/یاهو» که روز دوشنبه هفته جاری منتشر شد، در بین دموکرات‌ها نیز، تورم به عنوان مسئله شماره یک در ذهن رأی‌دهندگان آمریکایی محسوب می‌شود و اکثر دموکرات‌ها بر این باورند که بایدن اقدامات کافی برای رفع مشکل تورم انجام نداده است.

طبق این گزارش، روز جمعه هفته گذشته، روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز»، نظراتی از اعضای حزب دموکرات منتشر کرد که نشان دهنده روحیه افتضاح آن‌ها پیش از انتخابات میان دوره ای نوامبر بود.

بسیاری از نظرسنجی‌ها و بررسی ها نشان می‌دهد که عملکرد ضعیف بایدن، زمینه را برای شکست دموکرات‌ها در انتخابات آتی میان‌دوره‌ای کنگره فراهم آورده است و احتمال می‌رود که دموکرات‌ها کنترل دو مجلس سنا و نمایندگان آمریکا را از دست بدهند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها