|

مروری بر رسانه های انگلیسی / 5 اردیبهشت 1401 / 25 آوریل 1401

فرانسه از دام راست افراطی گریخت

خبر پیروزی ماکرون در انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه جای خبرهای اوکراین را در صفحه اول رسانه‌های اروپایی و آمریکایی گرفته است.

فرانسه از دام راست افراطی گریخت

خبر پیروزی ماکرون در انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه جای خبرهای اوکراین را در صفحه اول رسانه‌های اروپایی و آمریکایی گرفته است. با این حال این روزنامه‌ها از اوضاع و مسائل اوکراین فارغ نیستند. 

خاورمیانه‌‌ای‌ها مثل روزنامه‌های اماراتی هم در کنار پوشش خبرهای فرانسه و اوکراین خبرهای داخلی‌شان را بازتاب می‌دهد؛ تصویب طرح ساخت مسکن برای ساکنان دوبی و برگزاری شبهای رمضان در سراسر عربستان و …

 

گاردین

فرانسه از دام راست افراطی گریخت 

ماکرون در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه هم موفق شد مچ ماری لوپن راستگرای افراطی را قاطعانه بخواباند و با کسب ۵۸/۵ درصد آراء در الیزه باقی بماند. فرانسوی‌ها با این انتخاب از دام لوپن گریختند.

این نامزد میانه‌روی متحد اروپا، پس از پیروزی پای برج ایفل قول داد پاسخگوی انتقادات باشد، مشکلات اقتصادی را حل کند و البته فرانسه از هم گسیخته و چند دسته را یکبار دیگر متحد کند. 

اما نباید فراموش کرد ناسیونالیستهای افراطی فرانسه با نامزد کردن لوپن صاحب بیشترین رای تاریخ فعالیت خود شدند و بیش از ۱۲ میلیون رای به ‌دست آوردند.

 

نشنال

طرح خانه‌دار شدن اماراتی‌ها تصویب شد

حاکم دوبی با تصویب طرح ساخت مسکن برای ساکنان دوبی، گام بزرگی برای خانه‌دار شدن بیش از ۴هزار اماراتی و همچنین تحقق برنامه توسعه ۲۰۴۰ دوبی برداشته است.

این طرح حدود ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون درهم ارزش دارد و به منظور ساخت بیش از هزار خانه ویلایی در دوبی در دستور کار قرار گرفته است. 

قرار است بالاترین استانداردهای زندگی برای شهروندان در ساخت این خانه‌ها رعایت شود. شیخ محمد بن راشد گفته داشتن مسکن با کیفیت حق شهروندان اماراتی است. همچنین زندگی آبرومندانه اماراتی‌ها در اولویت دولت قرار دارد.

 

یواس‌ای تودی

افت دانش‌آموزان در ریاضی در دوران همه‌گیری

برگزاری امتحانات ریاضی در مدارس و کالج‌های آمریکا نشان می‌دهد دانش‌آموزان در کسب نمرات بالا ناموفق هستند و در واقع چندان از پس حل مسائل بر نمی‌آیند. 

دو سال پاندمی کرونا، عدم تشکیل کلاس‌های حضوری در مدارس و برگزاری کلاس‌های آنلاین باعث افت محسوس دانش‌آموزان در این درس شده است. آنها می‌گویند احساس گیجی و سردرگمی می‌کنند و حتی گاهی از پس یک ضرب و تقسیم ساده هم بر نمی‌آیند. 

این اتفاق حتی در دانش‌آموزان شاگرد اول کالج‌ها هم مشاهده می‌شود. دانش‌آموزی که در امتحانات ورودی دانشگاه تگزاس درجه آ گرفته، اما در درس دیفرانسیل و انتگرال مردود شده است و بار دیگر باید این درسها را بخواند و امتحان بدهد.

 

عرب نیوز

خشم لبنانی‌ها از غرق شدن قایق مهاجران

قایقی حامل ۶۰ سرنشین از آبهای شمالی لبنان به سمت قبرس حرکت می‌کرده که در تعقیب و گریز با نیروهای ساحلی غرق شده و ۶ نفر از سرنشینانش را از دست داده است. 

در میان قربانیان مشخصات دو زن و یک دختر نوزاد ۱۸ ماهه هم ثبت شده است. در این اتفاق ۴۵ نفر زنده مانده اند که ۱۰ نفر از آنها ناپدید شده اند. 

شهروندان لبنانی در واکنش به این اتفاق تجمع و اعتراض کرده اند. خشم لبنانی‌ها واکنش مقامات سیاسی را در پی داشته است. 

نخست‌وزیر لبنان عزای عمومی اعلام کرده و کسی مثل سعد حریری از دولت خواسته مشخص شود چه اتفاقی باعث سرنگونی قایق و جان باختن این افراد شده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها