|

سفیر اسراییل در روسیه:

اسرائیل آماده میزبانی دیدار پوتین و زلنسکی است

سفیر اسراییل در روسیه گفت: اسرائیل آمادگی خود برای میزبانی دیدار احتمالی رئیس‌جمهور روسیه و «ولودیمیر زلنسکی» همتای اوکراینی وی را تایید می‌کند.

اسرائیل آماده میزبانی دیدار پوتین و زلنسکی است

سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو از آمادگی این رژیم برای میزبانی دیدار احتمالی روسای‌جمهور روسیه و اوکراین خبر داد.

«الکساندر بن زوی» سفیر رژیم صهیونیستی در روسیه در مصاحبه با خبرگزاری «تاس» گفت اسرائیل آمادگی خود برای میزبانی دیدار احتمالی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «ولودیمیر زلنسکی»  همتای اوکراینی وی را تایید می‌کند.

به نوشته این خبرگزاری، او در پاسخ به چنین سوالی پاسخ داد «حتما» و افزود: با این حال، آن‌ها (پوتین و زلنسکی) باید تصمیم بگیرند.

وی ضمن بیان این که اسرائیل میزبانی مذاکرات احتمالی بین روسای‌جمهور روسیه و اوکراین را «افتخار بزرگی» می‌داند، گفت: خوشحال خواهیم شد که میزبان چنین نشستی در اورشلیم (قدس اشغالی) باشیم. 

این دیپلمات صهیونیست همچنین گفت که آنچه در ترکیه (مذاکرات استانبول) انجام شد، در فلسطین اشغالی هم قابل انجام است و هیأت‌های روسیه و اوکراین می‌توانند در قدس دیدار کنند. 

الکساندر بن زوی در ادامه اظهار داشت «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه به طور منظم با یکدیگر تماس دارند.

پوتین و بنت از ابتدای سال جاری تاکنون چند بار مکالمه تلفنی داشته‌اند و نخست‌وزیر اسرائیل اوایل ماه مارس سفر کوتاهی هم به مسکو داشت، با این حال، روابط مسکو و تل‌آویو اخیراً به تیرگی گراییده است. پیش‌تر، وزارت خارجه روسیه رژیم صهیونیستی را به سوءاستفاده از مسأله اوکراین برای منحرف کردن تنش‌های اخیر در فلسطین اشغالی متهم کرد.

به تازگی، مجمع عمومی سازمان ملل تحت فشارهای آمریکا و کشورهای غربی عضویت روسیه در شورای حقوق بشر را در ارتباط با عملیات نظامی روسیه در اوکراین به حالت تعلیق درآورد. اسرائیل در همراهی با آمریکا به این پیشنهاد رای مثبت داد و آشکار مواضع ضدروسی گرفت. وزارت خارجه رژیم صهیونیستی که پیش از این عملیات نظامی روسیه در اوکراین را هم محکوم کرده بود، در بیانیه خود بعد از رای‌گیری مدعی شد «کشتار مردم بیگناه اوکراین و غیرنظامیان» دلیل رای مثبت این رژیم در مجمع عمومی بوده است. 

روسیه هم به خشونت‌های نظامیان رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی که روز جمعه اتفاق افتاد واکنش نشان داده و گفته، «اسرائیل با نقض قطعنامه‌های متعدد شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل، به اشغال غیرقانونی و الحاق مستمر سرزمین‌های فلسطینی ادامه می‌دهد».

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها