|

خطیب‌زاده: بازگشت پول‌های ایران به کشور به هیچ کشور ثالثی ربطی ندارد

سخنگوی وزارت خارجه کشور گفت: این که دولت آمریکا تلاش می‌کند در مورد هر موضوعی که مربوط به ایران است، دخالت کند، نشان می‌دهد که چقدر رفتار آنها (دولت آمریکا) با ادعاهایی که آقای بایدن مطرح می‌کند، فاصله دارد.

خطیب‌زاده: بازگشت پول‌های ایران به کشور به هیچ کشور ثالثی ربطی ندارد

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با اشاره به جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و هتک حرمت مسجد الاقصی گفت: در محکومیت اتفاقات اخیر، آقای امیرعبداللهیان نامه‌ای را به دبیر کل سازمان همکاری اسلامی نوشتند.

سعید خطیب‌زاده در نشست خبری امروز خود گفت: آزادسازی منابع ملت ایران و بازگشت پول‌های ایران به کشور به هیچ کشور ثالثی ربطی ندارد و این که دولت آمریکا تلاش می‌کند در مورد هر موضوعی که مربوط به ایران است، دخالت کند، نشان می‌دهد که چقدر رفتار آنها (دولت آمریکا) با ادعاهایی که آقای بایدن مطرح می‌کند، فاصله دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت : آن‌چه که در وین در حال گفت‌وگو است با رعایت تمام مفاد برجام است و قرار نیست در برجام تغییری ایجاد شود و دو سند برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد ، سنجه و معیار حرکت بوده است از جمله تایم‌ها و زمان‌هایی که در آن مشخص شده است.

خطیب زاده در بخش دیگری از این نشست گفت: تبادل پیام بین تهران و واشنگتن از طریق آقای مورا در حال انجام است.

وی تاکید کرد: زنجیره انتفاع اقتصادی ملت ایران از برجام باید به صورت کامل دیده شود .

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید براین که در جریان مذاکرات وین منتظر پاسخ مناسب واشنگتن هستیم ، گفت: واشنگتن سیاست تاخیر را در پیش گرفته است.

خطیب‌زاده گفت : روابط ایران و ترکیه یک روابط راهبردی ، چند لایه و بسیار با ثبات است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها