|

نام نویسی اوکراین برای عضویت در اتحادیه اروپا

معاون دفتر رئیس جمهوری اوکراین اعلام کرد که کشورش پرسشنامه ای را تکمیل کرده که نقطه شروع اتحادیه اروپا برای تصمیم گیری درباره عضویت کی‌یف در این اتحادیه است.

نام نویسی اوکراین برای عضویت در اتحادیه اروپا

 "ایهور ژوفکوا" معاون دفتر رئیس جمهوری اوکراین خبر داد که کشورش پرسشنامه ای را تکمیل کرده که نقطه شروع اتحادیه اروپا برای تصمیم گیری درباره عضویت کی‌یف در این اتحادیه است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، به گفته مقامات اوکراینی، اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، پرسشنامه مربوط به عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا را به زلنسکی در سفرش به کی یف در ۱۹ فروردین داده و متعهد شده است که تلاش اوکراین برای عضویت در اتحادیه اروپا پس از تهاجم روسیه به این کشور، سریع‌تر به رسمیت شناخته شود.

ژوفکوا عصر یکشنبه به تلویزیون گفت: امروز می توانم بگویم که این سند توسط طرف اوکراینی تکمیل شده است.

وی افزود: «کمیسیون اروپا باید توصیه نامه ای در مورد انطباق اوکراین با معیارهای لازم برای عضویت صادر کند. ما انتظار داریم که این توصیه مثبت باشد و سپس توپ به سمت کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواهد رفت.»

ژفوکوا افزود که اوکراین انتظار دارد در ماه تیر در جریان نشست برنامه ریزی شده شورای اروپا، تقاضای اوکراین برای پیوستن به اتحادیه اروپا بررسی شود.

طبق برنامه موجود در تارنمای شورای اروپا، اعضای این اتحادیه در روزهای دوم تا سوم تیر تشکیل جلسه خواهند داد.

ژوفکوا گفت: "در مرحله بعد، ما باید مذاکرات الحاق را آغاز کنیم و هنگامی که این مذاکرات را به سرانجام رساندیم، می توانیم در مورد عضویت کامل اوکراین در اتحادیه اروپا صحبت کنیم."

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها