|

اوکراین: جنگ احتمالا در اواسط اردیبهشت به پایان می‌رسد

مشاور رئیس دفتر رئیس‌جمهوری اوکراین‌ گفت: جنگ اوکراین احتمالا در اوایل ماه می، هنگامی که منابع روس‌ها به پایان می‌رسد، خاتمه پیدا می‌کند.

اوکراین: جنگ احتمالا در اواسط اردیبهشت به پایان می‌رسد

مشاور رئیس دفتر رئیس‌جمهوری اوکراین، از احتمال توافق این کشور با روسیه در اوایل ماه می خبر داد.

به گزارش رویترز، «اولنسکی آرستویچ»، مشاور رئیس دفتر رئیس‌جمهوری اوکراین‌ گفت: «جنگ اوکراین احتمالا در اوایل ماه می، هنگامی که منابع روس‌ها به پایان می‌رسد، خاتمه پیدا می‌کند.»

گفت‌وگوها میان کی‌یف و مسکو تاکنون به غیر از توافق بر سر ایجاد مسیرهایی برای خروج غیرنظامیان از شهرهای محاصره شده اوکراین،‌ نتیجه دیگری نداشته است.

مشاور رئیس دفتر رئیس‌جمهوری اوکراین، در این باره بیان داشت: «من فکر می‌کنم در اوایل ماه می به توافق خواهیم رسید. حتی ممکن است زودتر هم اتفاق بیفتند، باید ببینیم چه پیش می‌آید.»

وی در ادامه افزود: «ما اکنون با دو احتمال مواجه هستیم: یا ظرف یکی، دو هفته به توافق می‌رسیم؛ یا روسیه با تجدید قوای نسبی از طریق کمک گرفتن از سوریه‌ای‌ها و غیره تا حدی به حملات خود ادامه می‌دهد و ما در در اواسط یا اواخر آوریل به توافق می‌رسیم.»

آرستویچ در خاتمه اظهار داشت که حتی پس از رسیدن به توافق، درگیری‌های تاکتیکی کوچک به مدت یک سال ادامه پیدا می‌کنند، اما اوکراین بر خروج کامل نیروهای روسیه از خاک خود تاکید دارد.

 
 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها