|

مرگ ۱۴۸ کودک از آغاز تهاجم روسیه به اوکراین

وزارت دفاع اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد: روسیه تاکنون یک‌هزار و ۳۷۰ موشک به اوکراین شلیک و ۱۵ فرودگاه را تخریب کرده است و حدود ۱۴۸ کودک کشته شده‌اند.

مرگ ۱۴۸ کودک از آغاز تهاجم روسیه به اوکراین

وزارت دفاع اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد، از آغاز تهاجم روسیه به این کشور در ماه فوریه، حدود ۱۴۸ کودک کشته شده‌اند.

به گزارش "الجزیره"، وزارت دفاع اوکراین پنجشنبه‌شب در این بیانیه افزود: روسیه تاکنون یک‌هزار و ۳۷۰ موشک به اوکراین شلیک و ۱۵ فرودگاه را تخریب کرده است. 

وزارت دفاع اوکراین ادامه داد: به دلیل جنگ بیش از ۱۰ میلیون اوکراینی مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند. 

به گزارش ایرنا، دفتر حقوق بشر سازمان ملل روز یکشنبه اعلام کرد، یکهزار و ۱۱۹ نفر از غیرنظامیان تاکنون در جنگ اوکراین جان باخته‌اند. 

سازمان ملل همچنین اعلام کرد از زمان حمله روسیه به اوکراین هزار و ۷۹۰ نفر نیز مجروح شده‌اند. 

در بیانیه سازمان ملل که فاصله زمانی بین آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه تا نیمه شب ۲۶ مارس (۶ فروردین) را در بر می‌گیرد آمده است که ۱۵ دختر و ۳۲ پسر به همراه ۵۲ کودک که جنسیت آن‌ها مشخص نیست در میان کشته شدگان جنگ بوده‌اند.

بر اساس آخرین اطلاعات آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد، فرار روزانه ده‌ها هزار نفر از اوکراین در حالی ادامه دارد که مجموع افرادی که از آغاز جنگ تا کنون به کشورهای همسایه پناه برده‌اند به ۳.۸۶ میلیون نفر رسیده است. 

بر اساس داده‌های کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و سایر آژانس‌های بشردوستانه سازمان ملل، ۹۰ درصد این پناهندگان را زنان، کودکان و سالمندان تشکیل می‌دهند. 

دولت اوکراین در هفته جاری خسارت ناشی از جنگ با روسیه را ۵۶۴.۹ میلیارد دلار معادل ۵۱۵.۸ میلیارد یورو به نرخ فعلی اعلام کرد. 

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه(۲ اسفند ماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانتسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. 

وی سه روز پس از آن نیز در ۵ اسفند آغاز «عملیات نظامی ویژه» علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین همچنان ادامه دارد و این روزها وارد دومین ماه خود شده است. 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها