|

فرانسه: در صورت ادامه جنگ اوکراین قحطی اجتناب ناپذیر است

رئیس جمهوری فرانسه با هشدار به روسیه گفت که در صورت ادامه جنگ در اوکراین بین ۱۲ تا ۱۸ ماه دیگر در برخی از نقاط جهان از جمله در شمال آفریقا قحطی اجتناب ناپذیر خواهد بود.

فرانسه: در صورت ادامه جنگ اوکراین قحطی اجتناب ناپذیر است

امانوئل ماکرون روز پنجشنبه در جریان نشست گروه ۷ پیشنهاد «طرحی اضطراری برای امنیت غذایی و مبارزه با خطرات قحطی که بواسطه جنگ اوکراین در جهان ایجاد خواهدشد» را مطرح کرد.

رئیس جمهوری فرانسه با هشدار به روسیه گفت که «در صورت ادامه جنگ در اوکراین بین ۱۲ تا ۱۸ ماه دیگر در برخی از نقاط جهان از جمله در شمال آفریقا قحطی اجتناب ناپذیر خواهد بود.»

روسیه و اوکراین درزمره بزرگترین کشورهای صادرکننده غلات در جهان هستند.


پنجشنبه جنگ اوکراین یکماهه شد و درگیری ها در مناطق مختلف این کشور در جریان است.نشست گروه هفت در حاشیه نشست مهم اعضای ناتو برگزار شد. کشورهای عضو این گروه، پس از این نشست بیانیه ای منتشر کردند و در آن اعلام کردند که «از هیچ تلاشی برای پاسخگو کردن ولادیمیر پوتین و حامیانش، از جمله الکساندر لوکاشنکو، فروگذار نخواهند کرد.»

این کشورها در بیانیه خود تاکید کردند که «مردم روسیه باید بدانند که ما هیچ شکایتی از آنها نداریم.»

بروکسل، پایتخت بلژیک، میزبان سه نشست اضطراری ناتو، گردهمایی گروه هفت کشور صنعتی جهان موسوم به گروه هفت و نشست سران ۲۷ عضو اتحادیه اروپا است. ایتالیا، ژاپن، آلمان، بریتانیا، ایالات متحده، فرانسه و کانادا کشورهای تشکیل دهنده گروه هفت هستند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها