گلایه فاطمه مهاجرانی از حمله به دولت از تریبونهای رسمی/ حمله به تیم دیپلماسی، قدرت چانه زنی ایران را کاهش میدهد
فاطمه مهاجرانی نوشت:تریبونهایی که باید وحدت بخش باشند،دولت را تخریب می کنند.
به گزارش گروه رسانهای شرق،
فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت نوشت: نقد، لازمه پویایی است و دولت نیز بارها بر استقبال از نقد تأکید کرده است؛ اما میان نقد و نادیده گرفتن واقعیات، فاصلهای روشن وجود دارد.
یکی از مهمترین عرصههایی که این روزها محل قضاوتهای شتابزده قرار گرفته، موضوع مذاکرات است. در حالی که دولت از ابتدا بر یک اصل روشن تأکید داشت مبنی بر اینکه پروندههای ملی عرصه رقابتهای سیاسی نیستند. به همین دلیل، این مسیر در چارچوب سازوکارهای نظام و با مشارکت و نقشآفرینی مسئولان ذیربط دنبال شد. این رویکرد، نه از سر مصلحتاندیشی سیاسی، بلکه برخاسته از همان نگاه وفاقمحور دولت است؛ نگاهی که موفقیت ایران را مهمتر از آن میداند که یک دستاورد به نام کدام دولت، قوه یا شخص ثبت شود. مذاکره نیز نه یک انتخاب جناحی است و نه نشانه ضعف. مذاکره، همانند توان دفاعی، یکی از ابزارهای تأمین منافع ملی است. جمهوری اسلامی ایران همواره نشان داده است که در دفاع از امنیت و عزت کشور، با اقتدار عمل میکند و در عین حال، هرگاه دیپلماسی بتواند با حفظ عزت، حکمت و مصلحت، از حقوق ملت دفاع کند و فشارها را از دوش مردم بکاهد، استفاده از این ظرفیت نیز بخشی از عقلانیت حکمرانی است. ایجاد تقابل ساختگی میان میدان و دیپلماسی، کمکی به منافع ملی نمیکند. تجربه سالهای گذشته نشان داده است هرگاه این دو در کنار یکدیگر و در چارچوب سیاستهای کلان نظام حرکت کردهاند، قدرت ملی ایران افزایش یافته است. از همین رو، تضعیف مذاکرهکنندگان یا زیر سؤال بردن اصل دیپلماسی و گاه خدشه به اعتبار مدافعان امنیت، پیش از آنکه نقد دولت باشد، میتواند قدرت چانهزنی جمهوری اسلامی ایران را در برابر طرفهای مقابل کاهش دهد.