|

غریب آبادی به کردستان رفت

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران جزئیات سفر به استان کردستان را تشریح کرد.

غریب آبادی به کردستان رفت

به گزارش شبکه شرق، مدیریت ارتباطات و اطلاعات معاونت امور بین الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر، کاظم غریب آبادی، معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، در سفر به استان کردستان در جریان مشکلات و مسائل حقوقی و قضایی این استان قرار گرفت.

 

غریب آبادی در بدو ورود به استان کردستان به همراه رئیس دادگستری کل و اعضای شورای قضایی این استان، با حضور در گلزار شهدا، یاد و خاطره شهدا و مقام شامخ شهیدان را گرامی داشت.

 

معاون امور بین الملل قوه قضائیه در ادامه در جلسه مشترک شورای قضایی و شورای تامین استان کردستان ضمن تاکید بر لزوم هم‌اندیشی در زمینه موضوعات مرتبط با حقوق شهروندی و حقوق بشر، اظهار داشت: حمایت و ارتقای حقوق بشر بطور عام، احقاق حقوق بزه دیدگان و رعایت حقوق متهمین و محکومین باید در صدر توجهات دستگاه های اجرایی و نظام قضایی قرار گیرد.

 

وی همچنین در جلسه هم‌اندیشی با مسئولان دستگاه‌های متولی مرز، موضوعات و مسائل مرزی مانند تروریسم و مقابله با گروهک های تروریستی، قاچاق و مسائل مرتبط با کولبران را مورد بحث و بررسی قرار داد. 

 

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان در ادامه با حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

غریب آبادی در این دیدار ضمن تشریح برنامه ها و فعالیت های معاونت امور بین الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر، بر حمایت از ایرانیان خارج از کشور و همچنین صیانت از حقوق مردم کشورمان تاکید کرد.

 

دبیر ستاد حقوق بشر همچنین با تعدادی از خانواده های شهدای ترور در سنندج، پیگیری حقوق قربانیان ترور و تحریم را از اولویت‌های مهم ستاد حقوق بشر در عرصه بین المللی برشمرد و افزود: در خصوص مقابله با گروهک‌های تروریستی و محاکم عاملان اقدامات تروریستی، بسیار جدی هستیم.

 

معاون امور بین الملل قوه قضائیه در ادامه سفر خود به استان کردستان، از زندان مرکزی سنندج نیز بازدید کرد و در گفت‌وگوی چهره به چهره با مددجویان و برخی زندانیان اتباع خارجی، در جریان مشکلات و مسائل این زندانیان قرار گرفت و توصیه های لازم را ارائه نمود.

 

وی همچنین از کارگاه‌های تولید صنایع دستی زندانیان بازدید کرد.

 

این چهارمین سفر استانی معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر طی شش ماه گذشته است.

 

غریب آبادی پیش از این به استان مرکزی و گلستان نیز سفر کرده بود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها