|

۳۰ درصد از جمعیت کشور واکسن کرونا نزده‌اند

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز حدود ۳۰ درصد از جمعیت کشور و افراد جامعه اقدام به دریافت و تکمیل واکسن کرونا نکرده‌اند.

۳۰ درصد از جمعیت کشور واکسن کرونا نزده‌اند

به گزارش شبکه شرق، علیرضا شهریاری ظهر امروز در یادواره ایثار لاله‌ها که به مناسبت بزرگداشت شهدای سلامت خراسان رضوی برگزار شد اظهارکرد: بدنبال تلاش‌های صورت گرفته اکنون کشورمان در زمینه پیشگیری و مهار کرونا و انجام واکسیناسیون این بیماری در وضعیت خوبی قرار دارد و باید این فعالیت‌ها به صورت مستمر ادامه داشته باشد هر چند هنوز بخش قابل توجهی از جامعه واکسن نزده و یا واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده‌اند.

 

وی افزود: در دوران همه‌گیری کرونا افزون بر ۳۰۰ نفر از نیروهای جامعه پزشکی در کشورمان به دلیل ابتلا به کرونا در حین خدمت، به شهادت رسیدند اما متاسفانه گاهی اوقات در جامعه نسبت‌ به پزشکان کم‌لطفی می‌شود، به‌خصوص وقتی‌ که کرونا فروکش کرد علیه مدافعان سلامت و جامعه پزشکی حرف‌های بی‌ربط زیادی زده شد.

 

شهریاری عنوان کرد: در دوران کرونا از خراسان رضوی ۳۶ نفر از بهترین فعالان در عرصه سلامت به شهادت رسیدند که پرونده ۲۱ نفر آنان به‌ عنوان شهید سلامت تایید شده‌ و پیگیر انجام دیگر پرونده‌ها هستیم.

 

رئیس کمیسیون بهداشت و درمانی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قول‌های زیادی در دولت گذشته و در دولت جدید برای به کارگیری کادر بهداشت و درمان داده شد که به رغم پیگیری‌های صورت گرفته با کمال تاسف هیچ کدام از آنها عملیاتی نشد. امروز بسیاری از مناطق محروم دچار کمبود پزشک شده‌اند و یک عده در نهادهای دیگر به‌ویژه از جمله شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با زیاد کردن تعداد دانشجویان، می‌خواهند این مشکل را حل کنند در حالی که مشکلات سلامت مردم با افزایش تعداد حل نخواهد شد ما باید حرمت‌ها را پاس بداریم و جایگاه طبابت را حفظ کنیم، وگرنه هر چه پزشک تربیت کنیم از آن طرف تحویل کشورهای دیگر خواهیم داد.

 

وی با اشاره به اوج‌گیری مجدد ویروس کرونا گفت: روز گذشته ۳۲ فوتی ناشی از کرونا در کشور به ثبت رسید که بسیار جای نگرانی دارد و توصیه می‌شود برای پیشگیری تکمیل واکسیناسیون اقدام شود. چرا که هنوز ۳۰ درصد از جمعیت کشور و افراد جامعه اقدام به دریافت و تکمیل واکسن کرونا نکرده‌اند.

 

شهریاری تصریح کرد: برای‌ جلوگیری از قاچاق کالاهای اساسی قیمت‌ها افزایش یافته اما از قاچاق نخبگان غافلیم و برای آن برنامه‌ریزی صورت نگرفته‌ است، نخبگان و افراد خلاق زیادی در رشته‌های مختلف فنی، پزشکی و غیرپزشکی را به دلیل مهاجرت داریم از دست می دهیم، اما گوش شنوایی برای تامل وجود ندارد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها