|

6 وسیله مهم که همه باید در آشپزخانه خود داشته باشند

روزانه برای آشپزی و پخت و پز انواع مواد غذایی از وسایل مختلفی استفاده می کنیم. برای خرد کردن مواد اولیه از چاقو و تخته، برای پخت غذا از قابلمه در سایز های مختلف، برای سرخ کردن از ماهیتابه و استیک پز، برای هم زدن غذا از ملاقه، از انواع سرویس بلور و چینی برای سرو غذا و خیلی لوازم دیگر استفاده می کنیم.

6 وسیله مهم که همه باید در آشپزخانه خود داشته باشند

روزانه برای آشپزی و پخت و پز انواع مواد غذایی از وسایل مختلفی استفاده می کنیم. برای خرد کردن مواد اولیه از چاقو و تخته، برای پخت غذا از قابلمه در سایز های مختلف، برای سرخ کردن از ماهیتابه و استیک پز، برای هم زدن غذا از ملاقه، از انواع سرویس بلور و چینی برای سرو غذا و خیلی لوازم دیگر استفاده می کنیم. بهتر است بگوییم وجود این لوازم در هر آشپزخانه ای ضروری است. در ادامه به معرفی 6 وسیله مهم آشپزخانه بیشتر می پردازیم.

1- انواع قابلمه

یکی از مهم ترین لوازم برای هر آشپزخانه ای و البته برای پخت و پز، قابلمه و ماهیتابه است. قابلمه در سایزهای مختلف و همچنین با جنس های متنوع در بازار موجود است که با توجه به نیاز خود، هر شخصی می تواند انتخاب کند. یکی از نکات مهم در زمان خرید سرویس قابلمه، توجه به سایز آن است. استفاده از قابلمه در سایزهای 16 - 18- 20 - 22- 24- 26 مرسوم تر است و از سایز های بزرگ تر از 26 در رستوران ها و کترینگ ها بیشتر استفاده می شود. با توجه به تعداد افراد خانواده می توانید سایز مناسب قابلمه را انتخاب کنید.

همچنین برای صرفه جویی در هزینه و فضا می توانید به جای خرید سرویس قابلمه، قابلمه های تکی تهیه کنید. در این صورت می توانید 2 یا 3 قابلمه در سایز های مختلف که بیشتر استفاده دارید را داشته باشید.

2- ماهیتابه و سرخ کن

در کنار قابلمه، داشتن ماهیتابه و یا استیک پز یک وسیله ضروری دیگر است. ماهیتابه تک دسته و دو دسته، استیک پز، ماهیتابه های چدن و رژیمی برای آشپزی ضروری هستند. بخصوص اگر طرفدار غذاهای رژیمی و بدون روغن باشید، تابه رژیمی یک وسیله کاربردی برای شما خواهد بود. همچنین تابه های چدن و گریل نیز امکان پخت غذا بدون روغن در آنها وجود دارد. البته برای استفاده از این تابه ها لازم است یکسری نکات در نگهداری و شست و شو را رعایت کنید تا کارایی بالایی داشته باشند.

3-چاقو آشپزخانه

عصای دست هر آشپزی، چاقو آشپزخانه است. اگر چاقو کیفیت خوبی نداشته باشد و یا به اصطلاح تیز نباشد، هم سرعت عمل در پخت غذا کاهش پیدا می کند و هم خود شخص در هنگام آشپزی خسته می شود . البته این نکته را هم باید در نظر گرفت که برای برش هر ماده ی غذایی، از چاقو با اندازه مناسب استفاده شود. برای مثال چاقویی که برای برش گوشت استفاده می شود با چاقو برای خرد کردن سبزی و یا میوه متفاوت است.

چاقو آشپزخانه سپنو

خیلی از افراد در زمان تهیه چاقو، سرویس چاقو را تهیه می کنند. اما خرید این سرویس های چاقو معایبی نیز دارد. شاید از این 5 یا 6 چاقو یکی یا دو تا فقط قابل استفاده باشند و بقیه به علت اندازه ای که دارند خیلی قابل استفاده نیستند. سنگین بودن این نیز یکی دیگر از معایب این چاقوها است.

4-سرویس پلاستیک

از دیگر لوازم مهمی که در هر آشپزخانه ای باید باشد، لوازم پلاستیکی است. انواع آبکش، کاسه پلاستیکی، جا ادویه و بانکه، سبد های نظم دهنده یخچال، آبچکان، جانونی، آبمیوه گیری، ظروف درب دار و فریزری و … همگی وجود آنها در آشپزخانه ضروری است. سرویس های پلاستیک هم وجود دارد که تعداد بالا وسایل در آنها وجود دارد. قبل از خرید حتما تمامی وسایل موجود در سرویس را بررسی کنید که اگر وسایلی برای شما غیر ضروری است به صورت تک خرید کنید.

5-ظروف بلور

علاوه بر وسایلی که در زمان پخت غذا لازم است، به وسایلی هم جهت سرو غذا نیاز داریم. ظروف چینی، بلور، آرکوپال و .. برای سرو محبوب هستند.

ظروف بلور اگر اصل باشند، شست و شوی آنها آسان تر است و وزن سبک تری دارند. همچنین به خاطر زیبایی ظاهری که دارند، قابل استفاده در میهمانی ها نیز هستند. سرویس های بلور تعداد پارچه های مختلفی با رنگبندی متنوع دارد که براساس رنگ وسایل آشپزخانه و خانه خود می توانید انتخاب کنید.

سرویس بلور سپنو

6- کفگیر و ملاقه

لوازم ضروری دیگر در هر آشپزخانه ای کفگیر و ملاقه است. برای نگهداری صحیح از قابلمه و تابه لازم است از کفگیر و ملاقه با جنس خوب بخصوص سیلیکونی استفاده شود تا خش بر کف ظروف نیفتد و سطح آن را خراب نکند. همچنین این وسایل در آشپزی برای هم زدن غذا و یا جا به جایی مواد غذایی در ماهیتابه و قابلمه ها ضروری هستند.

خرید وسایل آشپزخانه با تخفیف ویژه در جشنواره

اگر می خواهید وسایل ضروری آشپزخانه را با قیمت خوب خریداری کنید، الان زمان مناسبی است. سایت سپنو در جشنواره بلک فرایدی از 25 آبان تا 6 آذر بر روی تمامی محصولات خود تا 70 درصد تخفیف گذاشته است. با ورود به سایت با آدرس sepeno.com می توانید محصولات که شامل انواع قابلمه (به صورت سرویس و یا تک)، انواع ماهیتابه و تابه های گریل، چاقو آشپزخانه، ظروف بلور و دیزی پز است را مشاهده و خریداری کنید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها