|

5 علت مهم کم شدن شعله اجاق گاز + راه حل رفع آن

تصور کنید به‌تازگی یک اجاق گاز جدید خریداری کرده‌اید که از هر نظر عالی است. طراحی جذابی دارد، رنگ آن با دکوراسیون آشپزخانه شما سازگاری دارد و ویژگی‌های مورد نیاز شما را نیز پشتیبانی می‌کند. اما بعد از یک هفته، به‌صورت ناگهانی شاهد کم شدن شعله اجاق گاز هستید که قدرت قبل را ندارد. همین امر باعث می‌شود تا غذاهای شما دیرتر آماده شوند و مدت زمانی که باید در آشپزخانه صرف کنید؛ چندین برابر شود. برای جلوگیری از این اتفاق، فقط باید علت کم بودن شعله اجاق گاز را پیدا کنید. اگر ایده‌ای از علت کم شدن شعله اجاق گاز ندارید، ما در این مقاله 5 ایراد ناگفته را بررسی خواهیم کرد و در نهایت یک پیشنهاد ویژه برای شما داریم.

5 علت مهم کم شدن شعله اجاق گاز + راه حل رفع آن

1. تراز نبودن درپوش؛ مهم‌ترین علت کم بودن شعله اجاق گاز

درپوش یا چدن گاز، قطعه‌ای از جنس چدن است که روی سر مشعل قرار می‌گیرد. وظیفه درپوش، پخش شعله‌های گاز به‌صورت یکسان و مساوی در اطراف شعله است. زمانی که چدن شعله‌های گاز تراز نباشد، جریان گاز به‌صورت ناگهانی به بخش خاصی منتقل می‌شود که باعث خاموش شدن گاز یا کم شدن شعله گاز خواهد شد.

برای رفع این مشکل، ابتدا باید صبر کنید تا درپوش سرد شود. سپس آن را جابه‌جا کنید و در حالتی قرار دهید که از هر طرف تراز و صاف باشد. به این ترتیب می‌توانید مشکل کم بودن شعله اجاق گاز را برطرف کنید. تراز نبودن درپوش در مدت زمان طولانی باعث خراب شدن سر مشعل اجاق گاز خواهد شد. فرقی نمی‌کند اجاق شما از چه برندی باشد، اگر اجاق گاز شما خراب شده و نیاز به خدمات تعمیرات گاز بوش، اسنوا یا سایر برندها دارید؛ تعمیر آنلاین با سال‌ها تجربه تعمیر اجاق گاز در خدمت شماست. 

2. انسداد سر مشعل؛ علت کم شدن شعله اجاق آشپزخانه

سرشعله بخشی از اجاق است که به پخش شدن شعله کمک شایانی می‌کند. این قطعه از یک فلز با سوراخ‌های کوچک تشکیل شده است که گاز از آنجا خارج شده و به شعله‌های یکنواخت کوچک تبدیل می‌شود. زمانی که خرده‌های غذا یا روغن‌ در خروجی‌های سر مشعل تجمع کنند، قدرت انتشار گاز کاهش می‌یابد و شما با کم شدن شعله اجاق گاز مواجه خواهید شد. این ذرات به تدریج خروجی سر مشعل را مسدود می‌کنند و اجازه خروج شعله از مشعل را نمی‌دهند.

22222

برای رفع این مشکل، باید سوراخ‌های سر مشعل را تمیز کنید و با دقت این کار را انجام دهید تا مواد غذایی به داخل سر مشعل نیفتند. اگر سر مشعل کاملا گرفته است و هیچ‌گونه گازی از آن خارج نمی‌شود، شما باید باتوجه‌به برند گاز نسبت به تعمیر اجاق گاز اسنوا، بوش، اخوان یا کن از مراکز معتبر اقدام کنید. همچنین اگر اجاق شما از گارانتی پشتیبانی می‌کند، فقط کافی است آن را به مراکز خدمات پس از فروش ببرید. 

 

3. علت کم شدن شعله اجاق گاز رومیزی چیست؟ گرفتگی شیر گاز

گاهی اوقات ممکن است علت کم شدن شعله اجاق گاز، خرابی در بخش شعله‌های اجاق گاز نباشد. اگر کلیه شعله‌های اجاق گاز شما کم و بی‌جان هستند، مشکل از جریان گاز است که باید نسبت به شیر گاز بررسی آن اقدام کنید. حتما توجه داشته باشید که کار با شیر گاز بسیار خطرناک بوده و برای جلوگیری از پخش گاز در هوا، حتما باید گاز منزل یا آشپزخانه را قطع کرده و سپس نسبت به تعمیر آن اقدام کنید. ابتدا بررسی کنید که شیر گاز روی حالت باز قرار داشته باشد و شلنگ دچار تا خوردگی یا گرفتگی داخلی نشده باشد. 

اگر مشکلی دیده نشد و شیر گاز نیز باز است اما با شعله‌های کم مواجه هستید، باید از متخصصان برای حل این مشکل کمک بخواهید. مشکلاتی مانند کم شدن شعله اجاق گاز یا روشن نشدن فندک، ایرادهایی هستند که برای حل آن‌ها نیاز به آشنایی با قطعات اجاق گاز دارید. اگر فندک اجاق گاز روشن نمی‌شود، ما در مقاله «علت روشن نشدن فندک اجاق گاز» کلیه دلایلی که باعث این مشکل می‌شوند را بررسی کرده‌ایم. 

4. خرابی ژیگلور اجاق باعث کم شدن شعله گاز خواهد شد

ژیگلور یا همان شیر کنترل، وظیفه کنترل میزان گاز را دارد. زمانی که شما شیر کنترل گاز روی اجاق را می‌چرخانید، باتوجه‌به جهت چرخش شدت جریان گاز کم یا زیاد خواهد شد. مکان قرارگیری ژیگلور در اجاق گازها متفاوت است. در برخی از اجاق گازها، ژیگلور یا نازل بعد از شیر گاز قرار گرفته است و در برخی دیگر، ژیگلور بعد از لوله رابط و در کنار مشعل قرار دارد.

زمانی که دندانه‌‌های قطعه ژیگلور خراب شوند چرخش آن هرز می‌شود. به‌زبانی ساده‌تر یعنی شیر کنترل می‌چرخد، اما تفاوتی در جریان گاز و کاهش یا افزایش آن دیده نمی‌شود. در این صورت، شما باید نسبت به خرید شیر کنترل جدید اقدام کنید تا مشکل هرز چرخیدن ژیگلور رفع شود. ناگفته نماند خرابی شیر کنترل، یکی از دلایل رایج در فهرست علت کم شدن شعله اجاق گاز صفحه ای است. 

 

5. تجمع آب یا مواد شوینده در نازل گاز؛ علت کم شدن شعله اجاق گاز رومیزی

تجمع آب و مواد شوینده، یکی از ساده‌ترین مواردی است که علت کم شدن شعله اجاق گاز شمرده می‌شود. زمانی که شما با استفاده از آب یا مواد شوینده اجاق گاز را تمیز می‌کنید، این مواد در سرنازل جمع می‌شوند که حاصل آن‌ها کم شدن شعله گاز است. 

برای رفع این مشکل فقط باید چدن گاز را برداشته و با یک دستمال پارچه‌ای تمیز، مواد شوینده یا آب را تمیز کنید. به این ترتیب سرنازل تمیز می‌شود و شعله گاز با قدرت قبل روشن خواهد شد. 

333333333

با خدمات تعمیر آنلاین؛ قدرت را به شعله گاز برگردانید

مشکل کم شدن شعله اجاق گاز، به دلایل متفاوتی رخ می‌دهد که ما در این مقاله 5 مورد از مهم‌ترین دلایل را بررسی کردیم. ابتدا باید بررسی کنید که علت کم شدن شعله اجاق گاز رومیزی یا صفحه‌ای، کدام یک از موارد گفته شده در این مقاله است و سپس نسبت به تعمیر آن اقدام کنید. اگر اجاق گاز شما به‌دلیل نامعلومی خراب شده است و شعله ضعیفی دارد، فقط کافی است با مجموعه تعمیر آنلاین تماس بگیرید. این مجموعه طی سال‌ها فعالیت تخصصی در زمینه تعمیر اجاق گاز، کارشناسانی خبره دارد که در کوتاه‌ترین مدت زمان ممکن مشکل اجاق گاز شما را ریشه یابی می‌کنند. برای تعمیر اجاق گاز و یافتن علت کم شدن شعله اجاق گاز، فقط کافی است با شماره تلفن 45936-021 تماس بگیرید.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها