|

تفاوت روغن زیتون خوراکی و ماساژ چیست؟

روغن زیتون علاوه‌بر مصرف خوراکی، مصرف دارویی و درمانی نیز دارد. بسیاری از افراد از روغن این میوه مفید برای تقویت و درمان موهای آسیب‌دیده استفاده می‌کنند. همچنین ماساژ با روغن زیتون به‌عنوان روشی درمانی برای کاهش درد، التهاب و استرس استفاده می‌شود. سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که آیا روغن زیتون خوراکی با مالشی فرق دارد؟

تفاوت روغن زیتون خوراکی و ماساژ چیست؟

یکی از انواع روغن‌های تهیه شده از میوه زیتون، روغن مالشی یا ماساژ است. در این مقاله شما را با تفاوت روغن زیتون خوراکی و ماساژ آشنا خواهیم کرد. برای تشخیص بهتر روغن زیتون خوراکی از روغن ماساژ مطالعه این مقاله را از دست ندهید. 

تفاوت روغن زیتون خوراکی و مالشی؛ نحوه تهیه و نوع زیتون

اصلی‌ترین تفاوت روغن زیتون خوراکی و غیرخوراکی در نحوه تهیه آن است. به‌منظور حفظ ویژگی‌هایی همچون طعم، بو و ارزش غذایی برای تهیه روغن زیتون خوراکی هیچ‌گونه عملیات فرآوری حین روغن‌گیری انجام نمی‌شود. همچنین برای تهیه انواع روغن های گیاهی عطاری از نوع خوراکی، همچون روغن زیتون و روغن کنجد از مرغوب‌ترین میوه‌ها و دانه‌ها استفاده می‌شود. در ادامه خواهیم گفت که کدام روغن‌ها برای مصارف خوراکی و کدام روغن‌ها برای ماساژ مناسب هستند. 

تفاوت روغن زیتون خوراکی با مالشی از نظر فرایند تولید؛ روغن زیتون فرابکر و بکر

یکی از بهترین و مرغوب‌ترین روغن‌های زیتون خوراکی، روغن زیتون فرابکر است. بعد از اینکه 24 ساعت از زمان برداشت میوه زیتون گذشت، کار روغن‌گیری آغاز می‌شود. برای تهیه و تولید روغن زیتون فرابکر عمده از هیچ‌گونه مواد افزودنی، طعم‌دهنده و اسانس استفاده نمی‌شود. این روغن معمولا طعم تلخ و تندی تیزی دارد که ناشی از ناشی از ترکیب اولئوروپین در ساختار شیمیایی این روغن است. به دلیل وجود اسید چرب تک اشباع اسید اولئیک و آنتی اکسیدان در ساختار این روغن، روغن زیتون فرابکر مقاومت بالایی در برابر حرارت و گرما دارد و بهترین گزینه برای پخت‌و‌پز است. 

نکات تهیه روغن زیتون مناسب برای ماساژ؛ تفاوت ترکیب و کیفیت میوه زیتون

یک تفاوت روغن زیتون خوراکی با مالیدنی و مناسب برای ماساژ، استفاده از میوه‌های زیتون با کیفیت پایین‌تر است. از آنجایی‌که این روغن‌ها مصرف خوراکی ندارند، نیاز نیست که برای تولید آن‌ها از میوه‌های مرغوب زیتون استفاده شود؛ اما هنگام فروش عمده روغن زیتون خوراکی به کیفیت میوه انتخابی برای تولید روغن حتما توجه کنید. با خرید روغن‌هایی که ترکیبات آن‌ها در آزمایشگاه‌های تخصصی مورد بررسی قرار گرفته است، خیالتان از بابت خرید روغن باکیفیت راحت خواهد بود. 

یک مورد دیگر که باعث تفاوت روغن زیتون خوراکی و ماساژ می‌شود، ترکیبات آن است. روغن زیتون ماساژ احتمال دارد با ترکیبات گیاهی یا عصاره‌های طبیعی دیگری تقویت شده باشد. این ترکیبات می‌توانند به خواص ماساژ، آرامش پوست، و تسکین عضلات کمک کنند. برای مثال، ممکن است دارای خواص ضد التهابی، مرطوب‌کننده یا آرامش‌بخش بیشتری باشد.

فرق روغن زیتون خوراکی با مالشی از نظر عطر و بو

از آنجایی‌که روغن زیتون خوراکی فقط از میوه‌های زیتون تهیه می‌شود و فاقد مواد افزودنی است، بوی تند و تلخی دارد. ولی روغن زیتونی که برای ماساژ استفاده می‌شود معمولا بوی ملایم و طبیعی‌تری نسبت به روغن زیتون خوراکی دارد. بوی خوب و آرامش‌بخش این روغن تجربه ماساژ دل‌نشین‎تری را برای شما به همراه می‌آورد. 

آیا روغن زیتون خوراکی را می‌توان برای ماساژ هم استفاده کرد؟ 

استفاده از روغن زیتون خوراکی برای ماساژ بدن، موها و پوست سر بلامانع است. اگر قصد دارید برای ماساژ از روغن زیتون استفاده کنید، بهتر است روغن‌هایی که به‌طور تخصصی برای انجام این کار طراحی شده‌اند را تهیه کنید. روغن زیتون مخصوص ماساژ با خواص و ویژگی‌‌های خاصی طراحی شده است تا افراد تجربه دلپذیرتری از ماساژ داشته باشند. این روغن‌ها معمولا برای تسکین عضلات و آرامش پوست مناسب هستند. 

2

تهیه بهترین روغن زیتون برای مصارف خوراکی و درمانی از ویترین مارکت 

در این مقاله به بررسی تفاوت روغن زیتون خوراکی و ماساژ پرداختیم و به این سوال پاسخ دادیم که آیا روغن زیتون خوراکی با مالیدنی فرق دارد؟ به‌طورکلی روغن زیتون خوراکی را می‌توان برای ماساژ نیز استفاده کرد؛ اما روغن‌های مختص ماساژ باتوجه‌به اینکه در تولید آن‌ها از ترکیبات گیاهی یا عصاره‌های طبیعی دیگری استفاده شده باشد، برای مصرف خوراکی مناسب نیستند. 

با تهیه روغن زیتون فرابکر و بکر از فروشگاه آنلاین ویترین مارکت، خیالتان از بابت کیفیت محصول راحت بود؛ بنابراین فارغ از فرق بین روغن زیتون خوراکی و مالشی می‌توانید روغن زیتون تهیه شده را هم برای مصارف خوراکی و هم برای مصارف درمانی مثل ماساژ و ترمیم موهای آسیب‌دیده استفاده کنید. برای خرید روغن زیتون فرابکر و بکر به‌صورت جزئی و عمده می‌توانید به سایت ویترین مارکت به آدرس vitrinemarket.com مراجعه کنید. فروشگاه اینترنتی ویترین مارکت با ناوگان حمل‌ونقل اختصاصی خود، سفارش‌های استان تهران را برای مشتریان گرامی در کمترین زمان ممکن ارسال خواهد کرد. همچنین  فروش عمده روغن‌ زیتون و سایر روغن‌های گیاهی به نقاط مختلف کشور ایران، از طریق باربری‌ها، پست و تیپاکس انجام خواهد شد. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها