|

لوازم پرداختکاری ساب پولیش و بررسی ضرورت این لوازم در بازار و در صنایع گوناگون

لوازم پرداختکاری ساب پولیش دارای انواع متعدد و گوناگونی می‌باشد. بدون این لوازم، پرداختکاری قطعات و محصولات انجام نخواهد شد

لوازم پرداختکاری ساب پولیش و بررسی ضرورت این لوازم در بازار و در صنایع گوناگون

ضرورت لوازم پرداختکاری ساب پولیش در بازار و در صنایع گوناگون

امروزه با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی، کارایی هر شغل افزایش یافته است. یکی از این حرفه‌ها، پرداختکاری و لوازم پرداختکاری ساب پولیش می‌باشد. در واقع امروزه اغلب مشاغل همراه با تکنولوژی، پیشرفت می‌کنند. پرداختکاری نیز از جمله این مشاغل است که با استفاده از لوازم ضروری خود، به اغلب صنایع گوناگون کمک فراوانی کرده است. دستگاه پرداختکاری بدون لوازم ضروری خود، به هیچ عنوان قابل استفاده نمی‌باشد. در نتیجه وجود لوازم پرداختکاری ساب پولیش، از اهمیت فراوانی برخوردار است. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد انواع لوازم پرداخت کاری و ضرورت آن‌ها توضیحات کاملی را بیان کنیم.

پرداختکاری در صنایع مختلف چه نوع فعالیتی می‌باشد؟

به طور کلی جهت پرداختکاری هر نوع محصولی، لوازم پرداختکاری ساب پولیش مورد نیاز است. پرداختکاری به فعالیتی گفته می‌شود که با انجام آن سطح قطعات صیقل، صاف و درخشان می‌شود. در واقع بسیاری از قطعاتی که در کارخانه‌ها تولید می‌شوند، به طور خام دارای سطح ناهمواری می‌باشند. این اضافات، باید از روی سطوح محصولات برداشته شود. در نهایت می‌توان پس از پرداختکاری محصول را به فروشگاه‌ها و بازار عرضه کرد. پرداختکاری ساب پولیش در واقع محدود به محصول و یا قطعه خاصی نمی‌باشد. بلکه این نوع حرفه برای تمامی قطعات انجام می‌شود. محصولات مختلف از جنس‌های متفاوت مانند طلا، فلز، آلومینیوم، برنج و بسیاری قطعات دیگر جهت پرداختکاری به کارگاه‌ها فرستاده می‌شوند. به طور کلی تنها دستگاه پرداخت کاری ساب پولیش کار پرداخت را انجام نمی‌دهد. این دستگاه دارای لوازم بسیار متعدد و ضروری می‌باشد که باید در کنار دستگاه قرار بگیرند تا پرداختکاری به درستی انجام شود. در بخش‌های بعد به صورت کامل در مورد لوازم پرداختکاری ساب پولیش توضیحاتی را ارائه خواهیم کرد.

انواع لوازم پرداختکاری ساب پولیش و نوع عملکرد آن‌ها

لوازم پرداختکاری ساب پولیش از ضروری‌ترین تجهیزات دستگاه پرداختکاری می‌باشد و بدون آن‌ها نمی‌توان قطعات مختلف را پرداخت کرد. این لوازم ضروری هر یک دارای ویژگی و عملکرد خاصی نیز می‌باشند که به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

نمد پرداختکاری

نمد یکی از وسایل پرکاربرد و ضروری در پرداختکاری می‌باشد. وظیفه آن، براق و صاف کردن قطعات است. این وسیله یک جایگزین بسیار مناسب برای سنباده نواری می‌باشد.

واکس پرداختکاری

واکس پرداختکاری جهت براق و درخشان کردن محصول به کار می‌رود. واکس‌های معمولی اغلب روی قطعه و یا بدنه یک لایه چربی اضافه بر جای می‌گذارند. ولی واکس‌های پرداختکاری در عین درخشندگی و براقیت، قطعه را چرب نمی‌کنند. این واکس‌ها در رنگبندی‌های گوناگون از جمله قرمز، مشکی، آبی، سبز، سفید، صورتی، کرم و قوطی وجود دارند. واکس مشکی و قرمز جهت پرداخت زیر کار و نمد کاری استفاده می‌شود. واکس سبز و آبی جهت پرداخت روی کار می‌باشد. واکس صورتی نیز جهت پولیش استیل است و بر روی فرچه کنفی استفاده می‌شود. واکس سفید سنگ جهت پولیش بر روی سنگ قابل استفاده است. واکس نخودی و یا کرم رنگ از واکس‌های دیگر پرداختکاری است که روی نمدهای بسیار زبر کاربرد دارد. 

چسب نمد

چسب نمد از دیگر  لوازم پرداختکاری ساب پولیش  است. در واقع استحکام و دوام قطعات در زمان پرداختکاری باید افزایش یابد. به همین منظور از چسب نمد جهت این کار استفاده می‌شود. چسب نمد علاوه بر افزایش مقاومت و دوام محصولات، از سوختن نمد نیز جلوگیری می‌کند.

گیلانس پرداختکاری

گیلانس در واقع یک نوع فرچه نمدی است که لایه‌های بسیار زیادی دارد. بخش‌های آن به یکدیگر دوخته شده‌اند و شکلی دایره‌ای ایجاد کرده است. گیلانس در مجموعه ساب پولیش دارای انواع بسیار گوناگونی می‌باشد. از انواع آن می‌توان به نخی، پشمی، هزارلا، کتان، ارتشی و ترکیبی اشاره کرد. در نوع کتان، تمام پارچه به یکدیگر دوخته شده است. این کار فشار بسیار زیادی در زمان پرداختکاری ایجاد می‌کند. هزارلا از نوع دیگر است که از لایه‌های بسیار فراوانی تشکیل شده است.

                                                                                                لوازم پرداختکاری ساب پولیش

انواع سنباده در لوازم پرداختکاری ساب پولیش

سنباده به طور کلی سایندگی و سختی بسیار بالایی دارد و جزء لوازم پرداختکاری ساب پولیش می‌باشد. این سنباده‌ها شامل سنباده نواری، سنباده پودری، چتری هزارلا، سر دریلی، نواری ایستاده، نواری تسمه‌ای، حلقوی و پشت کرکی می‌باشند. وظیفه تمامی این سنباده‌ها، صیقلی و صاف کردن قطعات و محصولات است ولی شکل هر یک از آن‌ها با یکدیگر متفاوت می‌باشد.

فرچه کنفی و سیمی

فرچه کنفی و سیمی هر دو به دستگاه پرداختکاری متصل شده و عمل ساییدن و صیقل را انجام می‌دهند.

اسکاچ پرداختکاری

اسکاچ‌ها در لوازم پرداخت کاری در انواع مختلف و شکل‌های دایره‌ای در ساب پولیش ساخته و تولید می‌شوند. اسکاچ هزارلا اغلب برای پرداخت درزها و قسمت‌های عمیق قطعات چوبی و فلزی کاربرد دارد. فیبرونکس تخت و فلنچدار نیز از خانواده اسکاچ‌ها هستند و وظیفه پولیش و پرداخت محصولات را بر عهده دارند.

                                                                                               اسکاچ پرداختکاری ساب پولیش

خمیر پولیش

این خمیر یکی از لوازم پرکاربرد در دستگاه پرداخت کاری موشکی ساب پولیش است که پس از پولیش و سنباده جهت براق کردن باید استفاده شود.

زیر نواری

زیر نواری در واقع برای آبکاری قطعات کاربرد دارد و وجود آن باعث می‌شود پارچه سنباده پاره نشود. به همین منظور زیر نواری در مجموعه ساب پولیش بسیار پرکاربرد می‌باشد.

محلول آب چسب از لوازم پرداختکاری ساب پولیش

جهت نمد کاری محصولات و قطعات مختلف استفاده می‌کنند.

ضرورت و اهمیت لوازم پرداخت کاری ساب پولیش

لوازم پرداختکاری ساب پولیش، همان‌طور که بیان کردیم انواع مختلفی دارد و وجود هر یک از آن‌ها برای کار پرداخت بسیار لازم و ضروری می‌باشد. در واقع نبود یکی از این لوازم ، پرداختکاری را غیر قابل اجرا می‌کند. این لوازم به همراه دستگاه پرداخت کاری موشکی ساب پولیش در صنایع مختلف مانند طلا سازی، خودرو سازی، شیشه، فلزات و دیگر صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرند. به عنوان مثال طلایی که در نهایت در دست ما قرار می‌گیرد پس از پرداختکاری و با استفاده از لوازم مهم آن صیقلی، صاف و درخشان می‌شود. اگر این طلا پرداختکاری نشود، ظاهری ناهموار خواهد داشت و هیچ گونه درخشندگی نخواهد داشت. به همین منظور وجود دستگاه پرداختکاری موشکی ساب پولیش به همراه لوازم آن در دنیای امروزی بسیار اهمیت دارد.

منبع:وبسایت اینترنتی فروشگاه ساب پولیش

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها