|

بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران کدام است؟

گاهی می اندازیم به این موضوع که در کجای دنیا فرصت های شغلی هیجان انگیزی را به پرستار مدرن ارائه می دهد. کشورهایی که پرستاران برای تمام تلاش‌هایشان پاداش خوبی دریافت می‌کنند.

بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران کدام است؟

پرستاران در خط مقدم مراقبت های پزشکی و بهداشتی در سراسر جهان هستند و عملکرد قابل تحسینی دارند. پرستاران، چه در حال آموزش و چه در تمرین، فرصت فوق العاده ای برای کار در همه جای دنیا دارند. هیچ جامعه ای وجود ندارد که در آن به مهارت، تخصص و مراقبت پرستاران نیاز نباشد. آنها نقش مهمی در همه چیز دارند، از پاسخ دادن به سوالات بیمار از طریق تلفن تا مراقبت از بیمار به صورت حضوری. با این مقدمه نگاهی می اندازیم به این موضوع که در کجای دنیا فرصت های شغلی هیجان انگیزی را به پرستار مدرن ارائه می دهد. کشورهایی که پرستاران برای تمام تلاش‌هایشان پاداش خوبی دریافت می‌کنند.

استرالیا

سیستم مراقبت های بهداشتی استرالیا بین مراقبت های دولتی و خصوصی تقسیم می شود و فرصت های پرستاری در هر دو موجود است. در استرالیا بیشتر قرار ملاقات های پزشکی به دلیل مراقبت های بهداشتی است و در صورت مراجعه عمومی رایگان است. همچنین سطح بالایی از سرمایه گذاری در بخش مراقبت های بهداشتی در استرالیا وجود دارد، بنابراین پرستارانی که در اینجا کار می کنند از امکانات پیشرفته و یک محیط کاری مدرن بهره می برند.

با توجه به تقاضای بالای پرستاران، فرآیند جذب نیرو در کشور بسیار فعال است. دولت و بخش مراقبت‌های بهداشتی به‌طور فعال جذب نیرو می‌کنند و پرستاران در راس رشته خود اغلب توسط دولت پذیرش می‌شوند. در این کشور هر ساله صدها پرستار جذب می شود و با طیف گسترده ای از مکان ها برای زندگی و کار اعم از از شهرهای بسیار مدرن تا مناطق دورافتاده روبه رو هستند.

2

 

 

اگر در انگلستان، جمهوری ایرلند، ایالات متحده یا کانادا، هنگ کنگ، سنگاپور یا نیوزلند واجد شرایط پرستاری هستید، مدارک شما توسط هیئت پرستاری و مامایی استرالیا به رسمیت شناخته شده است. این موضوع روند درخواست  ویزا را کمی آسان تر می کند. همه پرستاران بدون در نظر گرفتن زبان اصلی خود، برای واجد شرایط بودن برای ثبت نام پرستاری در استرالیا، باید آزمون بین المللی زبان انگلیسی را انجام دهند.

 

کار در استرالیا علاوه بر تغییرات سبک زندگی و فرهنگی، مزایای زیادی نیز دارد. سطح بسیار بالایی از سرمایه گذاری در آموزش و تحصیلات و صلاحیت های بیشتر در زمینه پزشکی وجود دارد و این امر برای کارکنان خارجی نیز در دسترس است. شما می توانید صلاحیت های جدیدی را به دست آورید و در حین کار تخصص پیدا کنید.

 

یکی دیگر از مزایای بزرگ پرستاری در استرالیا این است که مراقبت های بهداشتی برای شما به صورت متقابل ارائه می شود. با این حال، شما اگر درآمد بالایی داشته باشید، مشمول مالیات بالاتری خواهید بود. بسیاری از پرستاران ارشد در حین کار در استرالیا از بیمه مراقبت های بهداشتی خصوصی بهره مند می شوند. پرستاران در استرالیا نیز از تعادل بین کار و زندگی لذت می برند و میانگین حقوق عالی بین ۳۰۰۰۰ تا ۵۵۰۰۰ دلار دریافت کنید.

نیوزلند

مشابه سیستم استرالیا، ترکیبی از مراقبت‌های بهداشتی عمومی و خصوصی در دسترس است و فرصت های پرستاری در هر دو موجود است. سیستم دولتی حدود ۸۳ درصد از کل خدمات بهداشتی و درمانی در کشور را تشکیل می دهد، بقیه توسط پزشکان عمومی و بیمارستان های خصوصی ارائه می شود.

 

3

 

مراقبت های بهداشتی در نیوزلند با بودجه دولتی در حدود ۱۰٪ از تولید ناخالص داخلی، صنعتی است که به خوبی پشتیبانی می شود. پرستاران در نیوزلند از محیط های کاری مدرن با تکنولوژی و تجهیزات به روز بهره می برند. هزینه ویزیت پزشک عمومی در کشور بر عهده بیمار است، اما تمامی درمان ها در بیمارستان ها و کلینیک های دولتی رایگان است.

نیوزلند در حال جذب نیرو پرستار است. این کشور هر سال به ۳۸۰ پرستار متخصص و در مجموع تا سال ۲۰۳۰ به ۲۵۰۰۰ پرستار نیاز دارند. در واقع، ۴۱٪ از تمام متخصصان مراقبت های بهداشتی در این کشور مهاجران آموزش دیده در خارج از کشور هستند.

زمانی که پرستاران در یک پست جدید در نیوزیلند مشغول به کار شدند، از حداقل ۴ هفته مرخصی سالانه/تعطیلات سالانه و حقوق خوب بین ۲۵۰۰۰ تا ۴۵۰۰۰ دلار بهره مند می شوند. برای نقش های ارشد و تخصص های خاص این مبلغ افزایش می یابد.

 

دانمارک

دانمارک یک فرصت واقعاً منحصر به فرد برای پرستارانی که به دنبال کار برای یک سیستم مراقبت بهداشتی کاملاً دولتی هستند ارائه می دهد. این کشور همچنین یک ارائه دهنده پیشرو مراقبت های بهداشتی است و یکی از کشورهای برتر اروپا برای ارائه مراقبت های بهداشتی است. سیستم در اینجا فوق العاده خوب سازماندهی شده است و پرستاران از محیط های کاری فوق العاده مدرن بهره می برند. توجه به این نکته مهم است که در دانمارک پرستاران سطح بسیار بالایی از شادی و رضایت از محل کار را گزارش می دهند.

این کشور یک انتخاب عالی برای پرستاران مهاجر از اتحادیه اروپا است، زیرا اتباع اتحادیه اروپا برای کار در دانمارک نیازی به ویزا ندارند. با این حال، همه پرستاران خارج از کشور برای اینکه بتوانند کار کنند، باید از دولت و نهادهای حاکمیتی مراقبت های بهداشتی مجوز بگیرند. همچنین توجه داشته باشید، تمام پرستارانی که برای کار به دانمارک می روند باید تسلط خوبی به زبان دانمارکی داشته باشند و ممکن است تحت آزمون زبان قرار بگیرید.

 

4

فرهنگ محل کار کشور دانمارک بسیار منحصر به فرد است. پرستاران مهاجر و در واقع، همه کارگران مهاجری که به دانمارک می روند، باید انتظار یک محیط کاری دوستانه با فقدان سلسله مراتب را داشته باشند. همه متخصصان در هر صنعتی فقط با نام کوچک خود نامبرده می شوند. مخصوصاً در صنعت پرستاری، این به معنای برابری بین پرستاران و پزشکان است و در نتیجه پرستاران نسبت به سایر کشورها مسئولیت و استقلال بیشتری دارند.

پرستاران در دانمارک ۶ هفته مرخصی با حقوق و مرخصی سالانه دریافت می کنند که به پرستاران مهاجر جدید فرصت کافی برای لذت بردن از کشور جدیدشان را می دهد. حقوق دریافتی پرستاران در دانمارک، یکی از بهترین ها در اروپا با میانگین ۴۵۰۰۰ یورو در سال است.

 

آمریکا

 

به لطف سیستم مراقبت های بهداشتی خصوصی در ایالات متحده، پرستاران به تجهیزات و فناوری مدرن و پیشرفته دسترسی دارند. آنها همچنین دستمزد بسیار خوبی دریافت می کنند و میانگین حقوق پرستاران آمریکایی حدود ۶۵۰۰۰ دلار در سال است. ایالات متحده هم مانند بسیاری از کشورها به دلیل کمبود این نیرو در سراسر کشور، در جذب پرستاران فعال است.

 

برای مهاجرت به ایالات متحده برای کار، داشتن یک پیشنهاد شغلی و حمایت شرکت برای درخواست ویزای شما بسیار مهم است. حتی با وجود این موارد، روند درخواست ویزا ممکن است تا یک سال طول بکشد. همچنین پس از شروع کار در ایالات متحده باید متعهد شوید که ۱۸ ماه برای کارفرمای مورد حمایت خود کار کنید.

 

هر ایالت در آمریکا قوانین، شیوه های کاری و هیئت حاکمه پزشکی خاص خود را دارد، بنابراین اگر قصد مهاجرت به ایالت را دارید، مهم است که در مورد شرایط فردی در ایالت رویایی خود تحقیق کنید. همچنین مهم است که توجه داشته باشید که پس از پذیرش در یک نهاد پرستاری حاکم، مجوز شما فقط در آن ایالت معتبر است.

 

 

 

اغلب مزایای زیادی به مهاجرانی که برای کار به ایالات متحده مهاجرت می کنند ارائه می شود، از بودجه جابجایی، پروازهای رایگان برای نقل مکان به خارج و مهمتر از همه مزایای بیمه پزشکی کامل است. علاوه بر مزایای مالی، بسیاری از کارفرمایان آمریکایی دسترسی عالی به تحصیلات مداوم را ارائه می دهند که اغلب هزینه های تحصیل توسط کارفرما پرداخت می شود.

کلام آخر

پرستاری در خارج از کشور می تواند یک تجربه سودمند باشد. به دلیل کمبود نیروی انسانی و نیازهای روزافزون به مراقبت های بهداشتی با کیفیت، پرستاران در سراسر جهان تقاضای زیادی دارند، به همین دلیل حقوق دریافتی مناسبی به نسبت دیگر شغل ها دارند. ما ۴ کشور برتر را برای کار و زندگی پرستاران در سال ۲۰۲۳ بررسی کردیم، استرالیا، نیوزلند، دانمارک و کشور آمریکا.

www.uniquevisa.net

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها