|

انواع چمن مصنوعی تزئینی (مزیت + هزینه)

استفاده از چمن مصنوعی امروزه رواج بیشتری یافته است و این امر هم دلیل مشخصی دارد. در واقع چمن مصنوعی مزایایی را در اختیار شما قرار می دهد که شاید چمن طبیعی اصلا این مزایا را نداشته باشند. ضمن اینکه از آن می توان در محیط داخلی منازل و ادارات هم استفاده کرد. در این مقاله با ذکر انواع چمن مصنوعی تزئینی، مزایای استفاده از آن را نیز خدمت شما یادآور خواهیم شد. پس با ما همراه باشید.

 

مزیت چمن مصنوعی تزئینی چیست؟

نیاز نداشتن به کود و آب به عنوان اولین مزیت چمن مصنوعی تزئینی است. اگر شما در محوطه خود از چمن طبیعی استفاده کنید، نیاز دارید که از آنها مراقبت بیشتری داشته باشید. این در حالی است که چمن مصنوعی تزئینی نیاز به مراقبت خاصی ندارد. تنها کافی است که آن را در سطح مناسبی نصب کنید تا سال ها از آن استفاده کنید.

اگر از چمن طبیعی در محوطه خارجی استفاده کنید، در آب و هوای نامساعد شادابی خود را از دست داده و پژمرده خواهد شد. همچنین نمی توان بر روی آن نیز راه رفت. زیرا اصطلاحا چمن پوک می شود. در حالی است که چمن مصنوعی تزئینی همیشه دارای شادابی منحصر بفرد خود است. این امر هم از دیگر مزایای چمن مصنوعی است.

استفاده از انواع چمن مصنوعی تزئینی در محوطه مزیت دیگری هم دارد و آن ماندگاری بالا است. در واقع عمر چمن طبیعی بسیار کمتر از چمن مصنوعی است. به همین دلیل استفاده از آن به صرفه می باشد. این ویژگی ها سبب شده است که افراد رغبت بیشتری در استفاده از چمن مصنوعی تزئینی داشته باشند. در ادامه انواع چمن مصنوعی تزئینی را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

استافده از انواع چمن مصنوعی تزئینی در محوطه سازی

انواع چمن مصنوعی تزئینی بر اساس محیط قابل استفاده

یکی از رایج ترین تقسیم بندی ها برای انواع چمن مصنوعی تزئینی، محیطی است که قصد دارید از آن استفاده کنید. این محیط ها عبارتند از:

زمین فوتبال:

رایج ترین محیطی که در آن از چمن مصنوعی استفاده شده است، زمین فوتبال می باشد. چمن مصنوعی که باید در این محیط به کار برده شود باید دارای تراکم بالایی باشد تا بازیکن و توپ در آن فرو نرود و جریان بازی به شکل طبیعی ادامه پیدا کند. قابل توجه است که هر چه الیاف چمن مصنوعی به کار برده شده در این محیط طبیعی تر باشد، بهتر است.

مهد کودک ها و زمین بازی کودکان:

استفاده از انواع چمن مصنوعی تزئینی در محیط بازی کودکان یک اقدام مناسب است. زیرا پوشش محل بازی را نرم و زیبا می کند و به این ترتیب اگر کودکان به زمین بیفتند، به آنها آسیبی وارد نمی شود. البته در خصوص چمن مصنوعی به کار برده شده در این محیط ها باید به غیر سمی بودن آنها نیز توجه داشت. همچنین بهتر است که الیاف آن نیز نرم باشد.

میان سنگ ها و دکوراسیون:

استفاده از چمن مصنوعی در محیط داخلی و خارجی ساختمان ها رواج ویژه ای داشته است. چمن مصنوعی به سرعت با انواع دکوراسیون سازگاری پیدا می کند و در نهایت امر هم سبب زیباتر شدن محیط می شود. این نوع چمن مصنوعی در خانه های شهری و روستایی می تواند به کار برده شود و زیبایی را دوچندان کند.

روف گاردن:

یکی دیگر از محیط هایی که استفاده از انواع چمن مصنوعی تزئینی در آن به شدت توصیه می شود، محیط روف گاردن ها است. اگر به کمک یک طراح از چمن مصنوعی در این ناحیه از ساختمان استفاده کنید، زیبایی چشم نوازی به محیط خواهد بخشید. بنابراین پیشنهاد می کنیم که حتما در روف گاردن خود از آن استفاده کنید.

 

انواع چمن مصنوعی تزئینی

تراکم و ارتفاع چمن مصنوعی

تاکنون متوجه شدیم که انواع چمن مصنوعی تزئینی را می توانید در کدام نواحی به کار ببرید. هم اکنون بد نیست که آشنایی نسبی هم با ارتفاع و تراک چمن مصنوعی داشته باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را در خصوص آن داشته باشید. ارتفاع و تراکم چمن مصنوعی بر اساس محیطی که قصد دارید آن را به کار ببرید بسیار مهم است.

ارتفاع انواع چمن مصنوعی تزئینی بین 10 میلی متر تا 50 میلی متر متغیر است. هر اندازه که ارتفاع چمن مصنوعی و تراکم آن بیشتر باشد، اصولات قیمت آن هم گرانتر است. زیرا الیاف بیشتری در آن به کار برده شده است. همچنین کیفیت نیز به عنوان یک فاکتور مهم به شمار می رود. بنابراین همانطور که مشخص است، برای خرید چمن مصنوعی دست شما بسیار باز است. البته چنان که گفته شد، انتخاب چمن مصنوعی تزئینی باید بر اساس محیطی که قصد استفاده دارید انجام گیرد.

اگر قصد دارید که از چمن مصنوعی صرفا برای دکوراسیون و جنبه تزئینی استفاده کنید، بهتر است که از چمن مصنوعی با الیاف بلند تر استفاده کنید. به این ترتیب چمن مصنوعی جلوه خود را بهتر نشان خواهد داد. از طرفی دیگر، اگر قصد دارید که از چمن مصنوعی برای راه رفتن استفاده کنید (مانند زمین فوتبال و زمین بازی کودکان) بهتر است که از چمن مصنوعی کوتاه تر اما پر تراکم تر استفاده کنید.

 

دیزاین محیط به کمک محصولات تزئینی

هزینه استفاده از انواع چمن مصنوعی تزئینی چه مقدار است؟

هزینه استفاده از چمن مصنوعی بر اساس نوع چمن مصنوعی تزئینی می تواند بسیار متغیر باشد. علاوه بر ارتفاع و تراکم چمن مصنوعی که جزو فاکتور های بسیار تاثیرگذار هستند، کیفیت چمن مصنوعی هم یک عامل مهم در تعیین قیمت است. هر چه در چمن مصنوعی تزئینی شما بیشتر از الیاف پلی اتیلن به جای پلی پروپیلن استفاده شده است، قیمت آن اندکی افزایش پیدا می کند. با این حال چمن مصنوعی شما عمر طولانی تری خواهد داشت. همچنین تا مدتها در مقابل شستشو و استفاده مقاومت قابل توجهی از خود نشان خواهد داد.

بحث دیگر در هزینه استفاده از انواع چمن مصنوعی تزئینی، وسعت محیط قابل استفاده شما می باشد. طبیعتا اگر قصد داشته باشید محیط گسترده ای را با چمن مصنوعی بپوشانید باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید. به هر حال، قابل توجه است که استفاده از چمن مصنوعی نسبت به چمن طبیعی در مدت زمان طولانی بسیار به صرفه تر خواهد بود. زیرا برای مدت طولانی زیبایی و شادابی را به محیط زندگی شما خواهد بخشید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها