|

۵ روش رفع نشتی لوله های pvc

گاهی اوقات لوله های pvc بیش از اندازه ای که بشود آن ها را با یک تعمیر ساده درست کرد، آسیب می بینند. در این صورت حتما باید قسمت آسیب دیده لوله pvc جایگزین شود.

۵ روش رفع نشتی لوله های pvc

یکی از مشکلاتی که برای لوله های pvc پیش می آید، مشکل نشتی هست که در ادامه چند روش را آمووزش می دهیم. البته اگر خودتان زمان کافی برای اینکار را ندارید، می توانید از شرکت های لوله بازکنی معتبر در تهران کمک بگیرید.

استفاده از نوار فایبرگلاس رزین:

برای تعمیر موقت لوله های pvc که دچار نشتی هستند، می توانید از نوار رزین فایبرگلاس استفاده کنید. در این صورت آسیب لوله کاهش پیدا خواهد کرد.

نوار فایبرگلاس فعال شده با آب توسط یک رزین در اطراف لوله سفت و سخت می شود و موجب کاهش نشتی می گردد.

توجه داشته باشید که قبل از این که نوار را روی لوله مرطوب بچسبانید، آن را خوب تمیز کنید. در حالی که لوله هنوز رطوبت دارد، نوار باید دور ناحیه آسیب دیده پیچیده شود. سپس به ۱۵ دقیقه زمان لازم است تا رزین سفت شود.

از نوار رزین فایبرگلاس برای تعمیر طولانی مدتلوله نیز می توان استفاده کرد. همانطور که گفتیم ناحیه اطراف نشتی یا آسیب دیده لوله باید تمیز شود و بعد از آن برای ایجاد چسبندگی بیشتر، سطح به آرامی سمباده زده می شود. سپس نوار یا پارچه رزینی روی قسمت آسیب دیده قرار می گیرد. برای اینکه رزین مثمر ثمر واقع شود، باید نور ماورا بنفش به صورت مستقیم به لوله بتابد یا بخشی از لوله در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرد.

2

استفاده از ( Epoxy) اپوکسی

اپوکسی (Epoxy) مایع چسبناکی است که جهت تعمیر نشتی لوله و اتصالات آن به کار می رود. برای استفاده از اپوکسی در تعمیر لوله و اتصالات آن در ابتدا باید محل لوله آسیب دیده را به طور کامل خشک و تمیز نمایید و اطمینان حاصل کنید که آب به آن ناحیه نفوذ نمی کند.

 طبق دستور سازنده که روی اپوکسی وجود دارد، می توانید آن را مخلوط  کنید و روی محل آسیب دیده لوله بمالید و ۱۰ دقیقه صبر کنید. پس از آن عبور آب از لوله را بررسی نمایید. البته در هر مرحله از کار، می توانید با نزدیک ترین شعبه از جمله لوله بازکنی رشت که به صورت شبانه روزی و تضمینی نیز می باشد، تماس بگیرید.

استفاده از نوار لاستیکی و سیلیکونی

استفاده از نوار لاستیکی و سیلیکونی در نشتی ها و آسیب های جزئی می تواند راه حل ساده ای باشد که برای تعمیر از آن استفاده می‌ شود. نوار لاستیکی و سیلیکونی معمولا به شکل رول می باشد که آن را به طور مستقیم دور لوله های pvc می پیچند. نواری که به دور لوله های pvc می پیچید، به جای چسبیدن به لوله به طور مستقیم به خود می چسبد.

برای اینکه آسیب لوله را رفع کنید باید نوار را دور محل آسیب دیده بپیچید. همچنین ناحیه چپ و راست قسمت آسیب دیده را نیز بپوشانید. در استفاده از این روش برای رفع نشتی از فشرده سازی استفاده می شود. لذا قبل از اینکه از لوله استفاده کنید، از پیچیده شدن کامل نوار و بسته بندی محکم آن اطمینان حاصل نمایید.

تعویض لوله پی وی سی دارای نشتی

گاهی اوقات لوله های pvc بیش از اندازه ای که بشود آن ها را با یک تعمیر ساده درست کرد، آسیب می بینند. در این صورت حتما باید قسمت آسیب دیده لوله pvc جایگزین شود.

 برای این کار در ابتدا شما باید اطمینان حاصل کنید که آب لوله قطع می باشد. قطعی لوله آب را می توانید با یک کلید قطع کننده آب محلی که در نزدیکی لوله قرار دارد یا با قطع کردن آب از منبع اصلی انجام دهید.

  • حالا باید با استفاده از یک اره برقی حدود ۳ سانتی متر از سمت چپ و راست ناحیه آسیب‌دیده را ببرید.
  • صبر کنید تا آب موجود در لوله به طور کامل از لوله خارج شود. سپس با یک دستمال یا پارچه تمیز لوله را خشک کنید.
  • زمانی که لوله آسیب دیده را جدا کردید، لوله ای را که قرار است جایگزین کنید را در سوراخ قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که اتصالات لوله pvc در اطراف به درستی محکم شده است.
  • حال در این مرحله باید حلال پرایمر pvc را از داخل اتصالات لوله تعویضی و همچنین بیرون لوله بمالید.
  • حالا باید روی لوله pvc و قسمت های در معرض دید را و اطراف آن را، همچنین داخل اتصالات جایگزین را چسب بزنید.
  • سپس لوله ای را که می خواهید جایگزین کنید با استفاده از یک حرکت چرخشی به داخل لوله فرو نمایید. سپس چسب محکمی به لوله بزنید و آن را محکم کنید.
  • لوله باید به مدت ۱۰ ثانیه محکم نگه داشته شود تا از اتصال امن، مطمئن و قوی آن اطمینان حاصل شود.

در پایان اشاره می کنیم اگر به هر یک از خدمات تخلیه چاه از جمله لایروبی و کف تراشی، تخلیه فاضلاب جامد و مایع، طوقه چینی و کول گذاری و مواردی از این قبیل نیاز پیدا کردید، با ما تماس بگیرید.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها