|

پاک کردن لکه روفرشی و نکات مهم درمورد آن

ریختن هر گونه مایعات و مواد مختلف روی روفرشی یا ردپای گلی در روزهای بارانی که روی روفرشی به جا می ماند می تواند شما را عصبی نموده و بر آن شوید که اقدام به خرید روفرشی جدید نمایید.

ریختن هر گونه مایعات و مواد مختلف روی روفرشی یا ردپای گلی در روزهای بارانی که روی روفرشی به جا می ماند می تواند شما را عصبی نموده و بر آن شوید که اقدام به خرید روفرشی جدید نمایید.

همان گونه که می دانید روفرشی ها به منظور محافظت فرش از انواع لک ها و آلودگی ها مورد استفاده قرار می گیرد. حال تصور کنید که خود روفرشی لکه گرفته باشد که به این راحتی ها پاک نشده و برای پاک کردن آن به دنبال راه حل باشید.

گاهی نیز ممکن است اقدام به خرید محصولات پاک کننده گرانقیمت نموده و یا هزینه های بسیاری برای صرف خرید یک فرش جدید نمایید. با راهنمایی های ارائه شده در این مقاله دیگر نیازی به خرید مواد گران قیمت یا روفرشی جدید نخواهید داشت.

روشهای پاک کردن لکه از روفرشی در خانه

پاک کردن لکه از فرش – نکاتی کاربردی برای از بین‌بردن لکه فرش - سرای فرش  مرجع فرش ایران

برخی از لکه ها مقاوم بوده و با شستن روفرشی از بین نمی روند. به علاوه برخی از لکه ها با شستن روفرشی گسترش یافته و موجب غیر قابل استفاده شدن روفرشی خواهند شد. پاک کردن صحیح و اصولی لکه ها از روفرشی زمانی اهمیت بیشتری پیدا می ‌کند که روفرشی شما دارای رنگ روشن یا سفید باشد.

هر کدام از لکه ها برای پاک شدن دارای قلق خاص خود بوده و باید از روش های مخصوص برای پاک کردن آن ها استفاده کنید. در صورت عدم توجه به پاک کردن اصولی لکه ها، روفرشی شما آسیب دیده و ممکن است غیرقابل استفاده شود. ما مجموعه ای از نکات را به شما آموزش می دهیم که بتوانید با استفاده از آن ها لکه های مختلف را از روفرشی خود پاک کنید.

مناسب ترین زمان برای لکه گیری

روفرشی ها در کنار سرزندگی و زیبایی که به خانه و دکوراسیون آن می بخشند، می توانند با کوچکترین چیزی که کثیف شده و روی آن لکه های ایجاد شود که چندان خوشایند ما نیست. پیش از آن که بهترین روش های حذف لکه های روفرشی را ارائه نماییم لازم است به این نکته توجه کنید که بلافاصله پس از لکه شدن فرش باید آن را پاک نموده و اجازه ندهید که لکه ها به بافت روفرشی نفوذ کنند.

دستورالعمل های پاک کننده های خانگی برای پاک کردن لکه رو فرشی

پاک کردن لکه فرش؛ چگونه انواع مختلف لکه‌های فرش را به‌آسانی پاک کنیم؟ - چطور

  • جوش شیرین و‌ پودر بوراکس

بوراکس از تمیز کننده های سازگار با محیط زیست است که نقش موثری در پاک کردن لکه ها و حذف ذرات گرد و خاک از روفرشی ها دارد. جوش شیرین که دیگر نیازی به معرفی نداشته و بدون شک با آن آشنا هستید. این ماده موثر یک جذب کننده بوی عالی بوده و به سرعت به فرش طراوت می بخشد. برای تهیه این پاک کننده به یک فنجان جوش شیرین، یک فنجان پودر بوراکس یک قاشق غذاخوری سبزیجات خشک و چند قطره روغن نیاز دارید.

  • جوش شیرین و سرکه سفید

ترکیب بی نظیر و عالی جوش شیرین و سرکه سفید یک پاک کننده بی نظیر است که با قدرت پاک کنندگی خود بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. این دو عنصر دارای خواص شیمیایی متفاوتی می باشند. سرکه اسیدی بوده و جوش شیرین خنثی است. هنگامی که این دو عنصر با یکدیگر ترکیب شوند، دی اکسید کربن تولید کرده و حباب های ریزی ایجاد می شود که موجب تمیزی روفرشی شما می گردد. برای تهیه این محلول موثر به یک فنجان سرکه سفید، یک قاشق چایخوری جوش شیرین، چند قطره مایع ظرفشویی و یک فنحان آب گرم نیاز دارید.

  • سرکه و آب داغ

سرکه با خواص بی شمار خود پایه ثابت پاک کننده های خانگی بوده و ویژگی های منحصر به فرد آن موجب شده است تا یک ترکیب عالی برای تمیز کردن فرش باشد. این ترکیب بوی نامطبوع را از بین برده و خاک و لکه ها را به خوبی از سطح روفرشی می زداید. به همین علت می توان از سرکه به صورت خالص استفاده کرده و یا آن را با آب داغ مخلوط کرده و برای پاک کردن روفرشی مورد استفاده قرار داد. البته لازم به ذکر است که سرکه دارای خواص اسیدی بوده و نمی توان روی تمامی روفرشی ها از آن استفاده کرد.

بنابراین پیشنهاد می کنیم ابتدا مقداری از سرکه را روی بخشی از روفرشی مرطوب تست نمایید و در صورتی که مشکلی ایجاد نشد، می توانید لکه را توسط این ترکیب پاک نمایید. یکی از عوامل موثر در پاک شدن لکه جنس روفرشی است. با خرید روفرشی از فروشگاه اینترنتی « یزد نساج » دیگر نگرانی در خصوص پاک کردن لکه از روی روفرشی خود نخواهید داشت! زیرا که این فروشگاه برترین و باکیفیت ترین فرش های تولید شده را عرضه می نماید.

  • آمونیاک و سرکه

با استفاده از محلول آمونیاک و سرکه نیازی نیست برای خرید و مشاهده قیمت روفرشی به وب سایت فروش این کالا مراجعه نمایید! آمونیاک پاک کننده ارگانیک و طبیعی است که می تواند به خوبی وظیفه لکه بری خود را به انجام برساند. البته توجه کنید که آمونیاک می تواند موجب تغییر رنگ روفرشی گردد. به علاوه استفاده از آمونیاک باید با احتیاط لازم انجام شده و روی یک بخش مرطوب از روفرشی امتحان شود.

یا پاک کردن لکه روفرشی اقتصادی است؟

امروزه قیمت فرش به میزان قابل توجهی افزایش یافته و هزینه های بسیاری برای خرید آن انجام می شود. صرف هزینه اندک برای خرید روفرشی در مقایسه با هزینه خرید فرش کاملاً هوشمندانه بوده و با نقشی که روفرشی در محافظت از فرش و جلوگیری از لک شدن آن دارد، این گونه به نظر می رسد که خرید روفرشی عاقلانه تر است.

اما مشکل اصلی زمانی ایجاد می شود که روفرشی شما لک شده و لکه مورد نظر از روفرشی پاک نمی شود! در این زمان صرف هزینه های اضافه برای پاک کردن لکه رو فرشی و خرید پاک کننده های گران قیمت اقتصادی به نظر نمی رسد. به همین علت زمان آن رسیده است که اقدام به خرید یک روفرشی تازه نمایید.

به این منظور می توانید به وب سایت « یزد نساج » مراجعه کرده و از میان طیف گسترده محصولات آن ها، کالاهای مورد نظر خود را انتخاب کرده و آن را سفارش دهید تا در سریع ترین زمان ممکن درب منزل تحویل بگیرید. به علاوه شما می توانید ضمن اطلاع از قیمت کالای خواب، روفرشی، پرده و... سفارشات خود را با راهنمایی های کارشناسان فروش ثبت نمایید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها