|

فرش طرح افشان سلطنتی چیست؟

طرح افشان سلطنتی، به‌عنوان یک طرح خاص از فرش افشان شناخته می‌شود که از روزگاران قدیم بین پادشاهان و اشراف بسیار محبوب و پرطرفدار بوده و به همین دلیل این طرح به این نام معروف شده است.

فرش طرح افشان سلطنتی چیست؟

خرید فرش

طرح افشان سلطنتی، به‌عنوان یک طرح خاص از فرش افشان شناخته می‌شود که از روزگاران قدیم بین پادشاهان و اشراف بسیار محبوب و پرطرفدار بوده و به همین دلیل این طرح به این نام معروف شده است.

این طرح سلطنتی جذاب و خاص دارای رنگ‌های ترکیبی زیبا و منحصر به فردی است و بیشتر در رنگ‌های پرطرفدار مانند فیلی، کرم و طوسی تولید می‌شود. همچنین طرح‌های زیبای جدید افشان سلطنتی، تلفیق شده از هنرهای سنتی ایرانی با مهارت صنعتی است که سرعت، دقت، کیفیت و زیبایی را برای شما به ارمغان می‌آورد. علاوه بر آن، فرش سلطنتی افشان در تمام ابعاد استاندارد 6 متری، فرش 9 متری، فرش 12متری و ابعاد قالیچه و کناره در بازار یافت می‌شود. بنابراین با خیال آسوده می‌توانید برای دکوراسیون خانه خود و فضاهای مختلف آن، فرش مناسب را خرید کنید.

تاریخچه طرح افشان

طرح افشان از قدمت زیادی برخوردار است و جزء طرح‌های اصیل فرش ایرانی محسوب می‌شود. همچنین ایران قطب تولید فرش افشان محسوب می‌شود و در این زمینه بی‌رقیب است و هیچ کشوری به گرد پایش هم نمی‌رسد!

فرش

طرح افشان با برخورداری از مجموعه عظیمی از طرح‌های مختلف، تنوع زیادی دارد و به همین دلیل به‌خوبی می‌تواند سلیقه مشتریان مختلف را پوشش دهد.

تا قبل از ترویج فرش‌های طرح افشان، بیشترین طرحی که در بافت فرش‌ها به کار می‌رفت، طرح لچک ترنج بود. در این طرح، حوضچه‌ای بزرگ در وسط فرش خودنمایی می‌کند و در چهار طرف آن گوشه‌های مثلثی شکلی با طرح‌های ترنج میانی بافته می‌شوند.

خرید فرش جذاب در رنگ و طرح‌های مختلف در بازار یافت می‌شود. در این میان انتخاب فرش با رنگ مناسب،

000

  • طرح افشان بندی : این طرح از گل‌هایی تشکیل شده که پیوستگی و ارتباط دارند و در آن یک نقش کوچک به شیوه‌ای منظم تکرار می‌شود.
  • طرح افشان گل اناری : گل‌های این طرح به خاطر شباهتی که به گلنار یا همان گل انار دارند، به این نام معروف هستند. وقتی گل انار با طرح افشان ترکیب می‌شود، طرح افشان گل اناری حاصل می‌شود.
  • طرح افشان شکسته : همان‌طور که از نام آن مشهود است، طرح زمینه این فرش همراه با خطوط شکسته و هندسی است.
  • طرح افشان شاخه پیچ : در این طرح شاخه‌ها به هم پیوسته و پیچ در پیچ به نظر می‌آیند.
  • طرح افشان حیوانات : در این طرح حیوانات نقش اصلی را به عهده ‌دارند.
  • طرح افشان ترنج دار : این طرح در مرکز خود نقش یک ترنج را دارد و در اطراف آن شاهد طرح‌هایی پیچیده از گل‌ها، برگ‌ها و شاخه‌ها هستیم.

طرح افشان فیلی

رنگ فیلی به رنگ آبی روشن اطلاق می‌شود؛ ولی به دلیل اینکه شبیه به رنگ پوست بدن فیل است، به آن رنگ فیلی می‌گویند. طرح فیلی جزء گزینه‌های پرطرفدار در این فرش محسوب می‌شود و در بیشتر دکوراسیون‌ها قابل استفاده است.

البته چون این رنگ جزء رنگ‌های سرد است، برای استفاده در آشپزخانه مناسب نیست؛ به دلیل اینکه این دسته از رنگ‌ها کاهش‌دهنده اشتها هستند. در عین حال این رنگ به دلیل چرک تاب بودن برای فضای آشپزخانه مناسب نیستند و هرروز باید به دنبال شستشوی آن باشید.

طرح افشان کرم

اگر فضای منزل شما محدود و کوچک است، ما به شما فرش طرح افشان کرم را پیشنهاد می‌کنیم. این فرش با زمینه روشنی که دارد برای خانه‌های نقلی گزینه بسیار مناسبی است. رنگ‌بندی روشن آن، باعث می‌شود که فضای کوچک شما، بزرگ، شاد و زیبا به نظر برسد. همچنین به دلیل رنگ روشن، در این فرش گل و بوته‌ها و طرح‌های بته ‌جقه بیشتر به چشم می‌آیند.

طرح افشان طوسی

رنگ‌بندی طوسی یکی دیگر از رنگ‌های مورد علاقه مردم است که در تولید فرش افشان به کار می‌رود. طوسی روشن یک تناژ رنگ خاص و شیک است که به‌راحتی با انواع دکوراسیون مدرن و سنتی سازگاری دارد.

از ویژگی‌های مثبت فرش طرح افشان طوسی این است که می‌توانید در دکور مدرن با رنگ‌بندی‌های صورتی و یا سایر رنگ‌های روشن، آن را ترکیب کنید و با محافظ ریشه فرش از آن مراقبت کنید. در عین حال انتخاب این فرش برای دکوری کلاسیک به همراه مبلمان با تناژ رنگی صورتی و طلایی، گزینه بسیار جذابی است.

جمع بندی

در این راهنمای خرید فرش از آراستا تلاش کرده‌ایم که شما را با تمام مزایا و ویژگی‌های مختلف فرش با طرح افشان آشنا کنیم تا بتواند به شما در هنگام خرید این فرش، کمک کند. از ویژگی‌های ممتاز این فرش، طراحی منحصر به فرد آن است که باعث بزرگ‌تر نشان دادن فضا می‌شود. همچنین می‌توانید با انتخاب رنگ مناسب، از این فرش در دکوراسیون‌های مختلف استفاده کنید.

درنهایت اینکه این فرش با شانه و تراکم‌های مختلف تولید شده است تا در قسمت‌های پرترافیک خانه مانند آشپزخانه و راهرو از تراکم کمتر استفاده کنید و برای فضایی لوکس مانند پذیرایی، به سراغ تراکم و ظرافت بیشتر بروید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها