|

نوع پوشش پرسنل رستوران چه تاثیری در ذهن مشتریان دارد؟

لباس‌ پرسنل رستوران علاوه بر الزامات بهداشتی می‌تواند از جنبه تبلیغاتی و برندسازی نقش بسیار ویژه ای داشته باشد. در اولین برخورد‌ها، ‌انسان‌ها بدون اینکه از همدیگر شناخت داشته باشند از روی ظاهر و نوع پوشش، یکدیگر‌ را مورد ارزیابی قرار‌ می‌دهند. مشتریان پیش از سرو غذا و حتی پیش از ورود به رستوران تصمیم خود را از روی ظاهر و لباس پرسنل رستوران درباره حرفه‌ای بودن یا نبودن آن رستوران می‌گیرند.

اثرات مهم لباس پرسنل رستوران در مشتریان

لباس رستورانی نیز مانند سایر لباس‌های سازمانی می‌تواند در استراتژی‌های تبلیغاتی نقش بسیار مهمی داشته باشد. برخی از این تأثیرات عبارتند از:

1.برند‌سازی

یکی از مهم‌ترین اثرات پوشش پرسنل رستوران بر روی مشتریان و جامعه هدف؛ ایجاد برند ماندگار و قدرتمند است. همواره در فرآیند برندسازی؛ رنگ و هارمونی ظاهری از اصلی‌ترین اصول اولیه هستند. در فرآیند ایجاد برند رستوران، یکی ازمهم‌ترین پارامتر‌ها جنبه ظاهری رستوران و پرسنل است. هرچه لباس اعضاء رستوران متحدالشکل‌تر و دارای هارمونی رنگ سازگار‌تری با سبک رستوران داشته باشد، ایجاد برند در ذهن مشتریان و جامعه با قدرت بیشتری انجام‌ می‌گیرد.

2.جذب مشتریان

مشتریان معمولا قبل از تصمیم به ورود به رستوران و خرید کردن،‌ به صورت عبوری با نگاه به رستوران و ظاهر اعضاء نسبت به ورود و سرو غذای خود تصمیم می‌گیرند. درصورتی پرسنل رستوران از لباس‌‌‌های مشابه و آراسته استفاده کرده باشند این‌ عمل مشتریان را بیشتر برای ورود به رستوران ترغیب می‌کند. انسان‌ها همواره به بهداشتی بودن خوراک خود اهمیت ویژه ای می‌دهند، بنابراین از اصلی‌ترین معیار‌های مشتریان تمیز و بهداشتی بودن اعضاء و محیط رستوران است.

3.ایجاد وفاداری در مشتریان

یکی از مهم‌ترین رموز موفقیت و هدف رستوران‌ها ایجاد مشتریان وفادار و دائمی است. ایجاد وفاداری در مشتریان پارامتر‌های گوناگونی دارد که می‌توان به کیفیت غذا، رفتار پرسنل، قیمت و همچنین بحث ظاهری پرسنل و رستوران اشاره کرد. داشتن پوشش مناسب پرسنل می‌تواند به ایجاد تصویر مثبت در ذهن مشتریان کمک بسیاری کند.

4.تاثیر روانی روی طعم غذا

بر اساس مطالعات روانشناسی خانم ایمی کادی؛ استاد دانشکده روانشناسی کسب و کار دانشگاه هاروارد، در اولین برخورد مشتریان  ظاهر و برخورد اعضاء می‌تواند بر روی احساس مشتری بر روی خدمات و محصولات دریافت شده اثر بگذارد. برای مثال مشتریانی که در برخورد اول با پرسنل رستورانی با لباس‌های حرفه ای و شیک متحدالشکل مواجه شده باشند از نظر آن‌ها غذای رستوران خوشمزه‌تر و حرفه‌ای طبخ شده است.

در فیلم‌های سینمایی و برنامه‌های آشپزی این ذهنیت در عموم مردم شکل‌گرفته است که آشپز‌های حرفه ‌ای کلاه‌های فانتزی و لباس مخصوصی دارند. این‌کارعلاوه بر حفظ بهداشت تولید غذا می‌‌تواند به ایجاد حس خوب در مشتریان کمک شایانی کند.

 

5.تاثیر روانی به‌صرفه تر بودن هزینه‌ مشتریان

یکی از مهم‌ترین معیار‌مشتریان برای انتخاب یک رستوران قیمت منو‌های آن رستوران است، در صورتی که در نظر مشتری این قیمت‌ها از نظر او به‌صرفه‌تر باشند، مشتری بیشتر از خدمات رستوران استفاده می‌کند. معمولا مشتریان در رستوران‌های که پرسنل آن از البسه شیک و جذاب استفاده کرده باشند حس لوکس‌تر بودن خدمات را دریافت می‌کنند و هنگام پرداخت صورت‌حساب احساس بسیار بهتری دارند. زیرا این ذهنیت در مشتریان ایجاد شده که از خدمات لوکس و حرفه‌ای استفاده کرده‌اند.

انواع لباس رستورانی

لباس‌های رستورانی بسته به نوع کاربری رستوران و محیط مورد استفاده دارای طبقه بندی گوناگونی هستند. لباس‌های رستورانی از نظر نوع کاربری رستوران در دسته‌بندی‌های مدرن و سنتی طبقه بندی شده‌اند.

 به صورت کلی لباس‌های رستوران به دو گروه داخل و خارج آشپزخانه تقسیم بندی‌شده‌اند.

 لباس‌های داخل آشپزخانه که عموما آشپز و کمک آشپز‌ها از آن استفاده می‌کنند و البسه بیرون آشپزخانه عمدتا گارسون‌ها، نیرو‌های خدمات و صندوقداری از آن استفاده می‌کنند.

لباس‌های رستورانی طراحان دوخت شامل گوناگون لباس‌ آشپزی و گارسونی در تنوع‌های سنتی و مدرن با استاندارد‌های کیفی بالا تهیه‌ و تولید شده‌اند. لباس رستورانی استاندارد‌ باید مقاومت بالایی درمقابل شست‌وشوی مکرر داشته باشند، زیرا عموما این لباس‌ها در طول روز با چربی‌ها و رنگ‌های غذایی در تماس هستد. همچنین باید این البسه پس از شست‌وشو مکرر به صورت خوش استایل باقی بمانند تا اثر مطلوبی روی مشتریان بگذارند.

خرید لباس رستورانی از طراحان دوخت

لباس‌‌ رستورانی در طراحان دوخت دارای مقاومت بسیار بالا در مقابل شست‌وشوی روزانه و دترجنت‌ها هستند. همچنین با دوخت بهینه این البسه بر روی بدن به صورت شیک و راحت قرار می‌گیرند. جهت کسب اطلاع از قیمت لباس کار  با مرجع رسمی تهیه و تولید البسه کار، طراحان دوخت در ارتباط باشید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها