|

شستشوی فرش دستباف با شامپو فرش

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که آیا فرش دستباف را می‌توان با شامپو فرش شست؟

شستشوی فرش دستباف با شامپو فرش

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که آیا فرش دستباف را می‌توان با شامپو فرش شست؟ باید بگوییم در مواقعی که فرش دستباف شما میزان آلودگی کمی دارد می‌توانید آن را با شامپو فرش بشویید یا به عبارتی این میزان آلودگی به راحتی با شامپو فرش از روی فرش دستباف شما پاک خواهد شد. البته باید بدانید که حتما شامپو فرشی متناسب با نوع و ماهیت لکه انتخاب کنید تا به خوبی از پس لکه زدایی فرش شما برآید. هنگام انجام عملیات لکه زدایی باید بدانید که بهتر است از بخش بالایی فرش شروع کنید تا دیگر مجبور نباشید روی بخش‌هایی که شامپو فرش کشیده‌اید راه بروید، چراکه این کار باعث لک شدن مجدد فرش دستباف شما خواهد شد. ولی باید در نظر داشته باشید که حتما کف شامپو را روی فرش بمالید زیرا آب به تنهایی باعث چسبنده شدن فرش می‌شود و در نهایت شما شاهد پوسیدگی فرش خود خواهید بود. یکی دیگر از نکاتی باید در باب شستن فرش دستباف بیان کنیم آن است که فرش‌های دستباف مانند فرش دستباف ابریشمی طبیعی بسیار حساس هستند و باید با روش‌های تخصصی شستشوی آنان صورت گیرد. همچنین سعی کنید بلافاصله بعد از آنکه لکی روی فرش خود مشاهده کردید اقدام به شستشوی آن کنید. از آنجا که شستن فرش دستباف دارای حساسیت بالایی است ما به شما قالیشویی توحید را معرفی می‌کنیم که داری سابقه درخشانی در زمینه شستن فرش دستباف هستند و خدماتی نظیر موکت شویی فرش شویی و مبل شویی هم برای شما انجام خواهند داد.

 

 

images_1664343781.jpg

چه نوع فرش‌های دستبافی را می‌توان با شامپو فرش شست؟

شما برای آنکه مطمئن شوید فرش دستباف خود را می‌توانید با شامپو فرش لکه زدایی کنید یا نه؛ ابتدا باید متوجه رنگ پس دادن فرش شوید که آیا رنگ پس می‌دهد یا خیر؟ برای این کار باید ابتدا قسمت کوچکی از دستمال سفیدی را خیس کنید و سپس روی بخش کوچکی از فرش خود بکشید. اگر روی دستمال سفید رنگی مشاهده کردید نتیجه آن است که فرش خود را برای شستشو به قالیشویی های مطمئن بسپارید. ما در اینجا به شما قالیشویی توحید را معرفی می‌کنیم که خدماتی مانند موکت شویی، فرش شویی و مبل شویی را انجام می‌دهند که برای کسب اطلاعات بیشتر شما عزیزان قادر به تماس با قالیشویی توحید هم هستید  و می‌توانید هر سوالی که دارید را در جهت شستشوی قالی خود یا انجام خدمات دیگر این سایت از آن‌ها بپرسید. متخصصین این دپارتمان شما را به بهترین شیوه ممکن راهنمایی خواهند کرد.

 

 

images_1664343800.jpg

برای شستن قالی دستباف در منزل چه نکاتی باید رعایت شود؟

  • ابتدا سعی کنید گرد و غبارهای فرش را با تکان دادن و یا ضربه زدن با چوب تا حد امکان از آن بزدایید که به این مرحله غبارروبی می‌گوییند.

  • فرش را در یک سطح شیب دار پهن کنید، این کار به دلیل آن است که آب اضافی از آن خارج شود و از این طریق آب اضافی به راحتی از زیر فرش خارج می‌شود.
  • دقت کنید که درجه حرارات آب باید ولرم باشد.
  • از طریق دستمال تمیزی سعی کنید تا حد امکان پرزهای فرش را بگیرید که این مرحله بعد از شستشو باید انجام گیرد.
  • بعد از شستشو برای خشک کردن فرش خود بهتر است آن را پشت به نور خورشید قرار دهید و آن را در فضای آزاد پهن کنید تا خشک شود و هرگز هم از دستگاه‌های حرارتی برای خشک کردن فرش دستباف خود استفاده نکنید زیرا به الیاف فرش شما آسیب می‌رساند.
  • بعد از آنکه فرش شما کاملا خشک شد، از طریق یک برس به نرمی روی آن بکشید که از این طریق پرزهای فرش در جای خود قرار گیرند.

 

شامپو فرش خانگی بهتر است یا شیمیایی؟

شامپو فرش‌های شیمیایی که در فروشگاه‌ها به فروش می‌رسند به مراتب دارای قدرت پاک کنندگی بالاتری هستند و به همین منظور می‌توانند به راحتی لکه ‌های فرش شما را از بین ببرند و آن را حسابی تمیز کنند، البته باید بگوییم که گاهی به علت بالا بودن غلظت شامپو فرش‌ها ممکن است الیاف فرش شما دچار آسیب دیدگی شوند به همین سبب بیشتر افراد تلاش می‌کنند اگر می‌خواهند خودشان در خانه فرش دستباف خود را بشویند، از شامپو فرش‌های خانگی کمک گیرند که این شامپو فرش‌های خانگی از طریق ترکیب چند ماده که در دسترس همه است تهیه می‌شوند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها