|

ساخت پست ، استوری و انیمیشن در اندروید و آیفون

امروزه رشد تکنولوژی باعث شده تا مثل گذشته برای لود یک عکس معمولی مجبور نباشیم زمان زیادی منتظر بمانیم . در گذشته با وجود اینترنت دایال آپ برای دیدن یک وبسایت میبایست زمان بیشتری منتظر می بودیم

ساخت پست ، استوری و انیمیشن در اندروید و آیفون


امروزه رشد تکنولوژی باعث شده تا مثل گذشته برای لود یک عکس معمولی مجبور نباشیم زمان زیادی منتظر بمانیم . در گذشته با وجود اینترنت دایال آپ برای دیدن یک وبسایت میبایست زمان بیشتری منتظر می بودیم . اما امروزه بیشتر فیلم ها حتی با کیفیت Full HD  براحتی بصورت آنلاین پلی می شوند . همه اینها دست به دست هم دادند تا دوران جدیدی را در شبکه های اجتماعی رقم بزنند. در این دوران شما دیگر کمتر به عکس ها توجه میکنید و کلیپ های ویدیویی جای آن ها را گرفته اند. اما ساخت کلیپ های مناسب پست و استوری اینستاگرام یک چالش اساسیست . وجود افکت ها و انیمیشن ها در قالب موشن گرافیک در پیج رقبای شما ممکن است باعث شود پیج شما کمتر مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد . در گذشته از کامپیوتر برای ساخت این کلیپ ها استفاده می شد. اما خبر خوش اینست که امروزه اپلیکیشن ها هم از این غافله جا نمانده اند و یکی از بهترین آن ها الایت موشن است . اما الایت موشن چیست ؟

در دوره الایت موشن که یک اپلیکیشن کامپوزیت برای اندروید و IOS است شما چیزهای زیادی از آن یاد میگیرید . شاید بپرسید منظور از کامپوزیت چیست ؟ کامپوزیت به معنای ادغام و مخلوط کردن است . دقیقا کاری که ما میخواهیم در الایت موشن انجام دهیم . ما قصد داریم تا با ادغام تصاویر و المان های گرافیکی موشن گرافیک و انیمیشن بسازیم. در برنامه های کامپوزیت شما میتوانید حتی جلوه های ویژه هم بسازید . نکته خاصی که الایت موشن دارد امکان تدوین ویدیو در آن است . یعنی شما میتوانید بسیاری از فیلم هایی را که با گوشی خود ضبط میکنید در همانجا تدوین کرده و در نهایت خروجی و رندر بگیرید. برای آموزش حرفه ای الایت موشن میتوانید به وبسایت ما مراجعه کنید.

اگر پیج اینستاگرام دارید یا ادمین پیج هستید الایت موشن همه چیزیست که به آن نیاز دارید. امکان ساخت تیزر و کلیپ های جذاب آن هم در گوشی موبایل شاید تا امروز بسیار دور از دسترس بود . اما امکان انجام این نوع پست ها در موبایل که بسیار دسترسی به آن آسانتر است میسر شده است. یکی از ویژگی های مهم گوشی موبایل در دسترس بودن در مکان های عمومی نظیر مترو و اتوبوس است . چه چیزی بهتر ازساخت انیمیشن و خلق داستان با آن در اوقات فراغت و تایم آزاد . اگرچه انیمیشن بظاهر یک هنر سخت است . اما ابزارهای امروزی با خلق کی فریم این هنر را بسیار آسان تر کرده اند.

اما چرا الایت موشن گزینه مناسبیست ؟ قبل از اینکه بخواهیم به الایت موشن بپردازیم بهتر است نرم افزاری را بررسی کنیم که تا امروز از آن در کامپیوتر برای انجام کارهای مشابه استفاده می شد. نرم افزاری که میتوانیم با آن موشن گرافیک ، انیمیشن و جلوه های ویژه بسازیم . این نرم افزار چیزی جز افتر افکت نخواهد بود . افتر افکت به واسطه پشتوانه و قدمت و ابزارهایی که طی زمان کامل تر شدند توانسته نرم افزار رسمی ساخت موشن گرافیک در جهان برای سال ها باشد. شاید بیش از 90 درصد تبلیغات و تیزرهای تلویزیونی که شما میبینید با این برنامه ساخته شده اند . اگر حتی افتر افکت در آن ها کار اصلی را بعهده نداشته در اجرا آن عهده دار مواردی نظیر ادیت و تصحیح رنگ بوده است. همینطور از افتر افکت بطور گسترده در ساخت جلوه های ویژه نیز استفاده میشود . بسیاری از ابزارهای امروزی این برنامه در گذشته شرکت های مختلفی بودند که توسط ادوب خریده شدند و به پوسته افتر افکت افزوده شدند.

22


اما الایت موشن چه ربطی به افتر افکت دارد ؟ قبل از هرچیز بهتر است با مطالعه مقالات افتر افکت در سایت mhosseinpour.ir بیشتر با آن آشنا شوید. جالب است بدانید الایت موشن بنوعی افتر افکت گوشی میباشد . در الایت موشن شما میتوانید از خاصیت Keyframe استفاده کنید.

 این خاصیت در افتر افکت هم وجود دارد و منشا اصلی ساخت افکت و انیمیشن در آن است . با تعریف فریم های مختلف میتوان المان های گرافیکی را به زیبایی به حرکت درآورد. این حرکت ها همان انیمیشن و موشن گرافیک است .

وجود گراف ها در الایت موشن یکی دیگر از نقاط قوت آن است . برای ساخت انیمیشن های حرفه ای گراف ها نقش کلیدی دارند . یک گراف حرکت آبجکت را طی زمان تعریف میکند . مثل خوردن توپ تنیس بزمین که طی زمان ارتفاع توپ کم میشود . و مکث های میلی ثانیه ای که فقط میتوان با گراف آن ها را تعریف کرد.

 

از دیگر ابزارهای مهم الایت موشن میتوان به دارا بودن افکت های اصلی اشاره کرد . افکت هایی نظیر حذف پرده سبز و کروماکی حرفه ای و امکان اضافه کردن دوربین به شات ها و ایجاد یک محیط سه بعدی بسیار خوب که از جمله چیزهای مهم در ساخت موشن گرافیک ، انیمیشن و جلوه های ویژه است.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها