|

نصب پکیج تصفیه فاضلاب (زمان + هزینه + لوازم {مورد نیاز})

محتوا ها به نحوی نوشته شوند که روی کلمه عنوان درنصب پکیج تصفیه فاضلاب را می توان پلی میان طراحی و ساخت با بهره برداری از دستگاه دانست و در نصب پکیج می بایست به آیتم های طراحی و سهولت بهره برداری از دستگاه توجه ویژه شود. پکیج تصفیه فاضلاب دستگاهی است که برای گندزدایی و تصفیه فاضلاب‌های خانگی، صنعتی و بهداشتی کاربرد زیادی دارد.

نصب پکیج تصفیه فاضلاب را می توان پلی میان طراحی و ساخت با بهره برداری از دستگاه دانست و در نصب پکیج می بایست به آیتم های طراحی و سهولت بهره برداری از دستگاه توجه ویژه شود. پکیج تصفیه فاضلاب دستگاهی است که برای گندزدایی و تصفیه فاضلاب‌های خانگی، صنعتی و بهداشتی کاربرد زیادی دارد. تولید انواع فاضلاب توسط مردم و کارخانه‌های مختلف و ورود آن به محیط زیست و طبیعت، خطرات جبران‌ناپذیری به همراه دارد؛ زیرا فاضلاب‌ها حاوی میکروارگانیسم‌ها و مواد سمی بسیار زیادی هستند. بنابراین با استفاده از پکیج‌های تصفیه فاضلاب و نصب آن‌ها در ساختمان‌های مسکونی، کارخانه‌ها، صنایع، اصناف و غیره می‌توان فاضلاب‌ها را تصفیه و از ورود مواد مضر و سمی به طبیعت جلوگیری کرد. نصب پکیج تصفیه فاضلاب از پیچیدگی و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. پکیج‌های تصفیه فاضلاب بعد از تولید در کارخانه و انتقال به محل پروژه، توسط افراد متخصص نصب و راه‌اندازی می‌شوند. رخ‌دادن هرگونه اشتباهی در مراحل نصب و راه‌اندازی پکیج تصفیه فاضلاب، باعث ایجاد اختلال در عملکرد این دستگاه خواهد‌شد‌. 

نصب پکیج تصفیه فاضلاب
برای نصب پکیج تصفیه فاضلاب به چه لوازمی نیاز است؟

همان‌طور که در مقدمه هم اشاره کردیم، نصب پکیج تصفیه فاضلاب از اهمیت فوق‌العاده زیادی برخوردار است و کوچکترین اشتباهی در مراحل نصب و راه‌اندازی این دستگاه ممکن است عملکرد آن را با مشکلات زیادی مواجه کند. یکی از لوازم مورد نیاز برای نصب و راه‌اندازی پکیج تصفیه فاضلاب، فونداسیون نواری نام دارد. فونداسیون نواری حتما باید سطح ترازی با صفر درجه شیب داشته‌باشد و از طرفین پکیج حدود نیم متر بزرگ باشد. در زمان طراحی محل تصفیه خانه فاضلاب بهتر است مکانی انتخاب شود که بین پکیج، اتاق کنترل و سپتیک تانک فاصله زیادی وجود نداشته‌باشد. زیادبودن طول لوله‌کشی در تصفیه خانه فاضلاب باعث بالا‌رفتن احتمال شکسته‌شدن در خط لوله‌کشی، کاهش فشار، کاهش انرژی در بلوئرها و پمپ‌ها خواهد شد. طول زیاد لوله‌کشی، طول کابل‌کشی را نیز افزایش می‌دهد‌. به این نکته هم توجه داشته‌باشید که فاصله بین پکیج تصفیه فاضلاب و سپتیک تانک حداقل باید حدود یک متر باشد. این فاصله اجازه واردشدن فشار از سوی پکیج تصفیه فاضلاب به سپتیک تانک و خراب‌شدن و تخریب آن را نمی‌دهد. هر یک از انواع پکیج‌های تصفیه فاضلاب مراحل نصب و راه‌اندازی متفاوتی دارند.

نصب پکیج تصفیه فاضلاب
برای نصب پکیج تصفیه فاضلاب از چه روش‌هایی استفاده می‌شود؟

  • نصب به روش زمینی

یکی از روش‌های نصب و راه‌اندازی پکیج تصفیه فاضلاب، قرار‌دادن این دستگاه روی زمین است. پکیج‌هایی که با روش زمینی نصب می‌شوند از جنس کامپوزیت و فلز ساخته شده‌اند. استفاده از این روش برای نصب پکیج‌های تصفیه فاضلاب، هزینه‌های عمرانی پروژه را کاهش و میزان سرعت عملیات ساخت را افزایش می‌دهد. در پارکینگ ساختمان‌های مسکونی و تجاری نمی‌توان تجهیزات بزرگ و سنگین پکیج را جا‌به‌جا کرد. در چنین مواقعی نصب پکیج‌های کامپوزیتی روی زمین، بهترین راهکار محسوب می‌شود‌.

  • نصب پکیج تصفیه فاضلاب به روش مدفون

پکیج‌هایی که با استفاده از روش مدفون و با پلی اتیلن و بتن در زیر زمین دفن می‌شود، از استحکام و مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند و به هیچ وجه دچار خراب‌شدن یا شکستگی زیر‌زمین نمی‌شوند. برای مکان‌هایی که برای زیبایی ظاهری فضای نصب پکیج‌های تصفیه فاضلاب اهمیت قائل هستند، استفاده از روش مدفون گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. روش مدفون در همه مکان‌ها قابل اجرا است و از ایجاد منظره نامناسب جلوگیری می‌کند.

  • نصب پکیج تصفیه به روش پشت بامی

یکی دیگر از روش‌هایی که برای نصب پکیج‌های تصفیه فاضلاب کاربرد زیادی دارد، روش نصب در پشت بام است. در این روش پکیج باید به پشت بام ساختمان مورد نظر انتقال یافته و در همان جا نصب شود. از این روش زمانی استفاده می‌شود که فضای کافی برای نصب پکیج روی زمین یا زیر زمین وجود نداشته‌باشد. حجم پکیج‌هایی که در پشت بام نصب می‌شوند، معمولا کوچک است.

نصب پکیج تصفیه فاضلاب

سرعت و هزینه نصب این پکیج  به چه عواملی بستگی دارد؟

مهمترین عاملی که باعث افزایش سرعت نصب پکیج تصفیه فاضلاب می‌شود، تجربه پیمانکار و تامین به‌موقع تجهیزات مورد نیاز است. بعد از نصب پکیج نیز حتما باید بازرسی‌های دقیق انجام شود، در واقع با این کار از بروز مشکلات و خرابی‌ها پیشگیری خواهد شد‌. عواملی مانند ظرفیت مخزن پکیج، جنس بدنه، نوع اتصالات و تجهیزات،‌ روش تصفیه، حجم فاضلاب ورودی به سیستم تصفیه فاضلاب و کیفیت فاضلاب خروجی روی هزینه‌های نصب و راه‌اندازی دستگاه تاثیرگذار است. 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها