|

تعمیرات پکیج بدون رعایت این نکات باعث آسیب به آن می شود

تعمیرات پکیج بدون رعایت این نکات باعث آسیب به آن می شود پکیج محبوب ترین سیستم های گرمایشی است که در بیشتر ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

تعمیرات پکیج بدون رعایت این نکات باعث آسیب به آن می شود

پکیج محبوب ترین سیستم های گرمایشی است که در بیشتر ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. انواع مختلفی از پکیج وجود دارد که شامل پکیج زمینی و پکیج دیواری می شود. با گذشت زمان اختلالاتی در کارکرد انواع پکیج به وجود می آید و مانند هر دستگاه پر مصرف دیگر دچار خرابی می شود. برای جلوگیری از بروز خسارت مالی زیاد باید یک سری اقدامات انجام دهید که این اقدامات که شامل رعایت برخی از نکات می شود که کمک می کند که از آسیب پکیج در زمان تعمیرات دستگاه جلوگیری شود.

  • تعمیرات توسط نیروهای کارشناس

پکیج دستگاه حساس و پیچیده ای است که باید تعمیرات آن توسط افراد حرفه ای و مجرب صورت بگیرد. سپردن کار تعمیر پکیج دیواری بوتان به افراد ناشایست و یا دستکاری آن توسط خودتان، می تواند مشکلات اساسی برای پکیج شما به وجود بیارد که خسارت بیشتر و در نهایت هزینه های بیشتری را در پی خواهد داشت.

 

85

  • نصب اصولی و تخصصی پکیج

نصب پکیج بهتر است توسط افراد حرفه ای انجام شود تا بازدهی و طول عمر دستگاه را افزایش دهد و خیال شما را تا مدت ها از بابت هزینه های تعمیرات آسوده کند. این است که نصب اصولی و تخصصی پکیج تو را به کارشناسان ما در شوفاژکار یا تعمیرکار پکیج بوتان بسپارید.

  • استفاده از دودکش استاندارد

دودکش استاندارد از جمله مواردی که باید به آن خیلی دقت کنید. نصب دودکش لازمیه یک سری استانداردهاست که می تواند تعمیرات پکیج را به حداقل برساند. این استانداردها شامل موارد زیر می شود:

  • از دودکش با قطر حداقل 15 سانتی استفاده کنید.
  • دهانه قائم دودکش که به پکیج وصل می شود، حداقل بایستی با دهانه خروجی پکیج برابر باشد.
  • از استفاده از دودکش های آجری اکیدا پرهیز کنید؛ چون امکان نشت گاز مونو اکسید وجود دارد.
  • حتما لوله رابط دودکش را در محلی که پکیج در آن قرار دارد، نصب کنید.
  • موقع نصب دودکش از اجرای پیچ و خم های زیاد و استفاده از زانویی بیش از حد خودداری کنید.
  • دودکش قائم حتما باید از ورق فولادی سیاه ساخته شده باشد.
  • استفاده از حداقل دمای 60 درجه

همواره سعی کنید که دمای پکیج را روی کمتر از 60 درجه بگذارید. چون تنظیم دمای پکیج بیشتر از این میزان به دستگاه فشار وارد کرده و از عمر دستگاه می کاهد. هم چنین به پکیج دیواری آسیب وارد کند و اختلالات در کارکرد پکیج و صرف هزینه را به همراه دارد.

 

  • فضای لازم و لوازم نصب استاندارد

اگر فضای لازم برای پکیج استخری یا پکیج دیواری در نظر گرفته شود، در هنگام سرویس و تعمیر پکیج بوتان سرویسکار به راحتی می تواند به دستگاه دسترسی داشته باشد و به تعمیر یا سرویس آن بپردازد. از لوازم استفاده شود که دارای تاییدیه معتبر و استانداردهای لازم باشد.  

  • استفاده از فیلتر مغناطیسی مدار گرمایش

وجود سنگریزه و ذرات معلق در سیستم های لوله کشی و مسیر گاز شهری می تواند به مدار گرمایش پکیج موتورخانه ای آسیب بزند و باعث بروز اختلال در کارکرد دستگاه شود. برای رفع این مشکل استفاده از فیلتر مغناطیسی در مدار گرمایش پیشنهاد می شود.

  • سرویس دوره ای پکیج

بهترین کار برای به حداقل رساندن تعمیرات و افزایش عملکرد و عمر پکیج سرویس دوره ای آن است. توصیه می کنیم برای بازدهی هر چه بیشتر پکیج به شکل سالانه و دوره ای از یک سرویسکار بخواهید که دستگاه شما را به خوبی سرویس کند. سرویس پکیج شامل اسید شویی، شست و شوی مدار گرمایش، هواگیری، عیب یابی می شود.

فراموش نکنید که در صورت انجام سرویس دوره ای، جزئی ترین ایرادات که زمینه ساز خرابی های بیشتر دستگاه هستند، شناسایی و برطرف می شوند.

  • استفاده از سختی گیر و صافی برنجی

آب شهری حاوی املاح و سختی بسیاری است که این املاح می تواند داخل مبدل و لوله های پکیج جمع و انباشته شوند و کارکرد پکیج را با اختلال مواجه کنند و به دستگاه آسیب بزنند. صافی یا سختی گیر پکیج از جنس برنج است و به دلیل خاصیت حلال بودن ، باعث حل شدن املاح داخل آب می شود و رسوبات داخل دستگاه را از بین می برد.

  • انتخاب برند پکیج

طیف گسترده ای از برندهای پکیج در بازار ایران عرضه می شوند. برندهای ایرانی مختلف و شناخته شده ای هم در بازار وجود دارند که با کیفیتی که ارائه می دهند، با همتایان خارجی خود برابری می کنند. برندهایی چون بوتان و شوفاژکار توانسته اند بین خانواده های ایرانی محبوبیت به دست بیاورد و با ارائه گارانتی معتبر 24 ماهه هر کدام از این شرکت ها خیال مصرف کنندگان را از بابت تامین قطعات و البته کیفیت محصولات آسوده سازند.

فروشگاه بوتان و شوفاژکار برای مشتریان خود امکانی را فراهم کرده اند تا محصول مورد نظر خود که شامل پکیج های زمینی و استخری، پکیج دیواری شوفاژکار و بوتان می شود را سفارش دهند.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها