|

زندگی به سبک چین

ما با مروری بر شبکه‌های اجتماعی برخی اخباری را که مورد توجه قرار گرفته، انتخاب می‌کنیم.

زندگی به سبک چین

ما با مروری بر شبکه‌های اجتماعی برخی اخباری را که مورد توجه قرار گرفته، انتخاب می‌کنیم.

ساخت مسکن با کمک زندانی‌های چینی

امین گوران، دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان، به اکو ایران گفته است: «بخش خصوصی ما برای ساخت مسکن ظرفیت بسیار خوبی دارد. با‌این‌حال به نظرم اشکالی ندارد که با چینی‌ها یا سایر کشورها در این زمینه کار کنیم؛ اما باید مشخص کنیم ‌منظور ما از این کار چیست». او درباره احتمال ورود نیروی کار از چین گفت: «گفته می‌شود چین قرار است زندانی‌های خود را برای ساخت مسکن در ایران انتقال دهد. کسانی که در چین زندانی هستند، با مزد کمتر برای کار به دیگر کشورها منتقل می‌شوند. چین قبلا این کار را انجام داده و اتفاقا ایده خوبی است. زندانی‌ها را تحت کنترل به کار می‌گیرند و هزینه تمام‌شده هم برایشان کاهش می‌یابد».

سدهای خالی

آخرین وضعیت سد‌های کشور تا ۲۸ بهمن نشان می‌دهد که موجودی مخازن به ۲۱.۲۶ میلیارد مترمکعب رسیده که معادل 

۴۳ درصد پرشدگی است و در مقایسه با سال آبی گذشته، به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، آخرین وضعیت مخازن سد‌های کشور نشان می‌دهد میزان ورودی سد‌ها از ابتدای مهر و آغاز سال آبی به ۸.۸۲ میلیارد مترمکعب رسیده؛ در‌حالی‌که این میزان در مدت‌زمان مشابه سال گذشته بیش از ۱۱ میلیارد مترمکعب بوده است که نشان از کاهش ۲۰‌درصدی ورودی سد‌ها دارد. رقم ۲۲.۷۴ میلیارد مترمکعبی ثبت شده بود و حجم آب سد‌ها هفت درصد کاهش داشته است.

تبلیغ ایران به روایت چین

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان، از بازدید اینفلوئنسرهای چینی از هرمزگان در قالب تور «ایران سلام» خبر داد. به گزارش دیجیاتو، گروهی 10نفره از اینفلوئنسرهای مطرح چینی قرار است در قالب سفری دوروزه، با شعار «طبیعت و تنوع اقلیمی» از جزایر سه‌گانه ایران بازدید کنند و به تولید محتوا بپردازند. البته با توجه به محدودیت دسترسی کاربران ایرانی به شبکه‌های اجتماعی جهانی، هنوز مشخص نشده است محتوای تولیدی این گردشگران در چه پلتفرمی بازنشر خواهد شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها