|

از مالیات تا جریمه

در برخی از اخبار این آمار و ارقام است که اهمیت آن را مشخص می‌کند؛ به چند خبر اشاره می‌کنیم.

از مالیات تا جریمه

در برخی از اخبار این آمار و ارقام است که اهمیت آن را مشخص می‌کند؛ به چند خبر اشاره می‌کنیم.

جابه‌جایی برای مالیات کمتر

جف بزوس، مولتی‌میلیاردر آمریکایی، با فروش بخش دیگری از سهام خود در شرکت آمازون، درمجموع چهار میلیارد دلار از سهامش در این شرکت را در روزهای اخیر فروخته است. آمازون که آقای بزوس آن را در سال ۱۹۹۴ تأسیس کرد، اعلام کرده او در این ماه ۲۴ میلیون سهم خود در این غول تکنولوژی را 

فروخته است. آقای بزوس که در حال حاضر عضو هیئت‌مدیره آمازون است، آخرین بار در سال ۲۰۲۱ بخشی از سهامش در این شرکت را فروخته بود. او با تغییر مکان زندگی‌اش توانست 280 میلیون دلار مالیات کمتری بپردازد. او با ثروتی که حدود ۱۹۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود، همچنان یکی از ثروتمندترین افراد جهان است.

کمر اسکودا می‌شکند؟

اقتصادآنلاین از جریمه ۱۲۰ میلیاردی اسکودا خبر داده است. «اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران» به اتهام گران‌فروشی از سوی سازمان تعزیرات حکومتی به پرداخت ۱۲۰ میلیارد تومان جریمه محکوم شده است. فردی در شبکه‌های اجتماعی ادعا کرده است که او به اتهام ‎گران‌فروشی در برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۲ از «اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا)» شکایت کرده است و این جریمه بابت تحقق تخلف گران‌فروشی توسط ‎اسکودا درباره هزینه دریافتی از داوطلبان بابت ثبت‌نام ‎آزمون وکالت ۱۴۰۲ است . البته هنوز اسکودا دراین‌باره اعلام نظر نکرده است.

درآمدزایی تیلور سوییفت

پیوستن سوییفت به جمع میلیاردر‌های دنیا در سال ۲۰۲۳ رخ داده و ثروت او از یک میلیارد و صد میلیون دلار گذشته است. اما اتفاق دیگری هم رخ داده است؛ رشد تولید ناخالص درآمد «تیلور سوییفت» از ۵۰ کشور جهان بالاتر است! براساس گزارش فدرال‌رزرو آمریکا، کنسرت‌ها و ترانه‌های تیلور سوییفت، در سال ۲۰۲۳، پنج میلیارد دلار ارزآوری داشته، به‌طوری‌که با تور اخیر او در ژاپن ۳۰۰ میلیون دلار وارد آمریکا شد. براساس این گزارش با استقبال مردم، رشد تولید ناخالص درآمد تیلور سوییفت از ۵۰ کشور جهان بالاتر است.

پرایدسواران در معرض خطر

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران به برنا گفته است: «بیشترین تلفات ناشی از تصادفات در دنیا خارج از شهرها رخ می‌دهد اما در استان تهران بیشترین متوفیان مربوط به شهر تهران است که ۲۳ درصد آمار فوتی‌ها نیز مربوط به استفاده‌کنندگان از پراید هستند».

آمارهای مسئولان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا از کشف نزدیک به شش تن انواع مواد مخدر و جمع‌آوری و دستگیری بیش از ۱۵ هزار معتاد متجاهر و خرده‌فروش مواد مخدر در سراسر کشور خبر داد. ایسنا از قول سردار ایرج کاکاوند خبر داده است با اجرای طرح آرامش در شهر بیش از سه‌هزارو 200 خرده‌فروش مواد مخدر در کشور طی دو روز دستگیر شده‌اند و ۱۲ هزار معتاد متجاهر جمع‌آوری شده‌اند. اما وی اعلام نکرده‌ این معتادان متجاهر کجا قرار است اسکان پیدا کنند یا چه روندی برای بازگرداندنشان به جامعه طی خواهد شد.

همچنین مسئولان شهرداری آماری از فعالیت‌های خود اعلام کرده‌اند. مسئله 150 اتوبوسی که خریداری شده و آن‌قدر کیفیتشان پایین بوده که روانه پارکینگ شده‌اند تبدیل به چالش بین شهرداری و ماشین‌سازان شده است؛ به طوری که چمران تأکید کرده از خارج اتوبوس خریداری خواهد شد.

همچنین مسعود درستی گفته است: «از مجموع ۱۵۶ ایستگاه بهره‌برداری‌شده ۹۶ ایستگاه معادل ۶۱ درصد، دارای مسیر روشندلان در تراز سکو هستند».

این مسئول درحالی‌که هر روز خبر یا عکسی از آسانسورهای خراب در ایستگاه‌های مترو منتشر می‌شود، از آسانسورهای فعال در ۴۵ ایستگاه مترو خبر داد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها