|

امیرعبداللهیان در حاشیه نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد تشریح کرد

حمایت دستگاه دیپلماسی از مبارزه با تروریسم

امیرعبداللهیان‌: ما به حاکمیت و تمامیت ارضی پاکستان و عراق احترام می‌گذاریم

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، در حاشیه نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد، با تأیید حمله ایران به گروه‌های تروریستی ایرانی در پاکستان تأکید کرد شهروندان پاکستانی هدف حملات ایران نبوده‌اند.

حمایت دستگاه دیپلماسی از مبارزه با تروریسم

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، در حاشیه نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد، با تأیید حمله ایران به گروه‌های تروریستی ایرانی در پاکستان تأکید کرد شهروندان پاکستانی هدف حملات ایران نبوده‌اند. وزیر امور خارجه که در داووس به بهانه نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد حاضر است، در نشست پرسش و پاسخ در اجلاس داووس سوئیس به سؤالات «فرید زکریا» روزنامه‌نگار و مجری آمریکایی، به حمله ایران به گروهک تروریستی جیش‌العدل در پاکستان که مدت‌هاست عملیات‌های تروریستی در ایران را بر عهده داشته، پرداخت و از مواضع رسمی دستگاه دیپلماسی در قبال تروریست‌ها در منطقه گفت. او همچنین در تماسی تلفنی با وزیر امور خارجه پاکستان، در تلاش برای کاهش تنش رخ‌داده، بر اهمیت حفظ امنیت پاکستان تأکید کرد.

‌جزئیات حمله موشکی ایران به گروه تروریستی جیش‌العدل

حسین امیرعبدالهیان در حاشیه نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد در پاسخ به سؤالات «فرید زکریا» گفت: هیچ‌یک از شهروندان پاکستانی مورد حمله موشک‌ها و پهپادهای ایرانی قرار نگرفتند. گروه جیش‌‌العدل را هدف قرار دادیم نه شهروندان پاکستانی را. هدف ما ایرانی‌های تروریست در خاک پاکستان بوده است.‌ وی ادامه داد: هیچ تعارفی با تروریست‌های داخل خاک عراق و پاکستان که امنیت ایران را تهدید می‌کنند، نداریم. به حاکمیت و تمامیت ارضی پاکستان احترام می‌گذاریم، ولی اجازه نمی‌دهیم امنیت ایران را به بازی بگیرند و امنیت عراق و پاکستان را امنیت ایران می‌دانیم. همچنین بر اساس اظهارات امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو، وزیر امور خارجه تأکید کرده: «‌ما بارها درباره آن با مقام‌های عالی‌رتبه نظامی، امنیتی و سیاسی پاکستان گفت‌وگو کردیم. عملیات‌هایی را در روزهای گذشته در ایران انجام دادند، از‌جمله در پاسگاه راسک نیروهای انتظامی ما را به شهادت رساندند‌». امیرعبداللهیان در ادامه تأکید کرد: پاسخ ما روی تروریست‌های ایرانی در پاکستان است. من قبل از این گفت‌وگو با همکارم وزیر خارجه پاکستان در این زمینه گفت‌وگو کردم. ما به حاکمیت و تمامیت ارضی پاکستان و عراق احترام می‌گذاریم، اما اجازه نمی‌دهیم امنیت ملی کشورمان را به بازی بگیرند و هیچ تعارفی در تأمین امنیت ملی کشورمان با طرف‌های تروریستی در داخل پاکستان و جریانات اسرائیلی در اقلیم کردستان عراق نداریم. دیپلمات عالی‌رتبه ایران در ادامه گفت: اقدامی که ما انجام دادیم، در راستای کمک به امنیت ایران، پاکستان، عراق و منطقه است. ما امنیت عراق و پاکستان را امنیت جمهوری اسلامی ایران می‌دانیم.

‌امنیت پاکستان را  امنیت ایران می‌دانیم

وزیر امور خارجه دولت سیزدهم همچنین در گفت‌وگوی تلفنی با همتای پاکستانی خود، امنیت پاکستان را امنیت جمهوری اسلامی ایران خواند و تصریح کرد: جریان موسوم به جیش‌العدل، گروهکی تروریستی است که علیه امنیت مشترک دو کشور اقدام می‌کند. حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در گفت‌وگوی تلفنی با جلیل عباس جیلانی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی پاکستان، درباره آخرین وضعیت روابط دوجانبه گفت‌وگو و تبادل نظر کرد‌. وزیر امور خارجه در این تماس ضمن ابراز خرسندی از روابط دوستانه دو کشور، اهمیت تداوم همکاری‌ها و ارتباط نزدیک مسئولان دو کشور در حوزه‌های مختلف را مورد تأکید قرار داد. امیرعبداللهیان با تأکید بر احترام جمهوری اسلامی ایران به حاکمیت و تمامیت ارضی کشور دوست، برادر و همسایه، پاکستان اظهار کرد: حاکمیت و تمامیت ارضی پاکستان قویا مورد توجه ماست. رئیس دستگاه دیپلماسی، امنیت پاکستان را امنیت جمهوری اسلامی ایران خواند و تصریح کرد جریان موسوم به جیش‌العدل، گروهکی تروریستی است که علیه امنیت مشترک دو کشور اقدام می‌کند. وی خاطرنشان کرد: امنیت ایران بارها توسط این گروهک تروریستی ایرانی از خاک پاکستان مورد تهدید قرار گرفته و این گروهک بارها مسئولیت اقدامات تروریستی در خاک ایران را بر عهده گرفته است. امیرعبداللهیان افزود: عملیات ضد تروریستی (سه‌شنبه) نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، علیه این گروهک تروریستی ایرانی بوده و به هیچ‌یک از اتباع پاکستانی در این عملیات‌ حمله نشده است. وزیر امور خارجه پاکستان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به آرمان‌های مشترک دو کشور و سابقه ایران و پاکستان در دفاع از یکدیگر و نیز مبارزه با تروریسم تأکید کرد‌ امنیت ایران نیز امنیت پاکستان است و هرگاه تهدیدی در خاک پاکستان علیه جمهوری اسلامی ایران وجود داشته، دولت پاکستان علیه آن اقدام کرده است. جلیل عباس جیلانی همچنین حوزه‌های فراوان همکاری دو کشور را برشمرد و از طرف ایرانی خواست تا اطلاعات مربوط به گروه‌های تروریستی در خاک پاکستان را در راستای همکاری‌های مشترک دو کشور در اختیار پاکستان قرار دهد. وی تأکید کرد: اسلام‌‌آباد انتظار دارد مقابله با گروه‌های تروریستی در پاکستان توسط نیروهای پاکستان انجام شود. وزیر امور خارجه تداوم گفت‌وگو، اتفاق‌نظر و همکاری طرفین در موضوعات دوجانبه، از‌جمله موضوع گروه‌های تروریستی را مهم ارزیابی کرد و با اشاره به گفت‌وگوهای فراوان صورت‌گرفته میان مسئولان نظامی و امنیتی دو کشور، ابراز امیدواری کرد تبادل‌نظرها در مسیر درست روابط دو کشور و در راستای همکاری‌های قوی‌تر امنیتی تداوم یابد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها