|

حضور سردار آزمون در جام ملت‌ها رسمی شد

با اعلام رسمی فدراسیون فوتبال، سردار آزمون همراه تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا خواهد بود. به گزارش فوتبال 360، امیر قلعه‌نویی صبح روز یکشنبه فهرست بازیکنان موردنظرش را برای حضور در جام ملت‌های آسیا اعلام کرد؛

حضور  سردار  آزمون  در  جام ملت‌ها  رسمی  شد

با اعلام رسمی فدراسیون فوتبال، سردار آزمون همراه تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا خواهد بود. به گزارش فوتبال 360، امیر قلعه‌نویی صبح روز یکشنبه فهرست بازیکنان موردنظرش را برای حضور در جام ملت‌های آسیا اعلام کرد؛ آن‌هم درحالی‌که طبق پروتکل و قوانین رقابت‌ها، هر تیم می‌تواند در فهرست خود نام 26 بازیکن را داشته باشد اما قلعه‌نویی با توجه به نامشخص‌بودن شرایط حضور یا غیبت سردار آزمون در تیم ملی در جام ملت‌ها، تصمیم گرفت تا فهرستی 27 نفره را تدوین کند تا بعد از مشخص‌شدن شرایط آزمون، فهرست نهایی اعلام شود. سردار آزمون با قراردادی قرضی از بایرلورکوزن به رم پیوسته و در طول دوران حضور او در این تیم ایتالیایی، زمزمه‌هایی مبنی بر غیبت آزمون در جام ملت‌های آسیا به گوش می‌رسید. با وجود چندین‌بار تکذیب این موضوع از سوی کادرفنی تیم ملی، سرانجام این اتفاق رخ داد و از روز گذشته جدی‌تر از قبل بحث غیبت سردار آزمون در جام ملت‌ها به میان آمد. با وجود این، رایزنی مسئولان فدراسیون فوتبال برای جلب رضایت نظر مدیران باشگاه رم آغاز شد و سرانجام مدیران باشگاه ایتالیایی رضایت خود را اعلام کردند تا شرایط برای حضور سردار آزمون همراه با تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا فراهم شود.

‌آزمون بیستم دی‌ماه به اردوی تیم ملی اضافه می‌شود

بخش رسانه‌ای تیم ملی ایران دقایقی قبل فهرست نهایی این تیم برای حضور در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا را اعلام کرد. در بیانیه بخش رسانه‌ای تیم ملی فوتبال ایران آمده است: «با توجه به مفاد قرارداد سردار آزمون با تیم رم و نحوه انتقال قرضی این بازیکن از بایرلورکوزن به باشگاه رم، بعد از هماهنگی و توضیحات قانع‌کننده این بازیکن و مدیر ورزشی باشگاه رم تیاگو میگل بایا پینتو، سرمربی تیم ملی پذیرفت آزمون در تاریخ دهم ژانویه (بیستم دی‌ماه) با هماهنگی انجام‌گرفته با باشگاه رم در دوحه به تیم ملی اضافه شود».

‌سردار  شانس رویارویی با میلان  را  از  دست داد!

تیم ملی ایران در نخستین مسابقه‌اش در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا باید روز بیست‌وچهارم دی‌ماه به مصاف تیم ملی فلسطین برود و با توجه به هماهنگی‌های انجام‌شده، آزمون مشکلی برای همراهی تیم ملی در این مسابقه ندارد. با توجه به هماهنگی‌های انجام‌شده، آزمون برای دیدار تیمش مقابل کرمونزه در جام حذفی ایتالیا و دیدار با آتالانتا در سری‌آ در دسترس ژوزه مورینیو خواهد بود و پیش از برگزاری دوئل تیم‌های رم و میلان، اردوی تیم باشگاهی‌اش را ترک خواهد کرد تا شانس حضور در جدال با یکی از تیم‌های مطرح فوتبال باشگاهی ایتالیا را از دست بدهد.

‌پدیده  سپاهان  و  از‌دست‌دادن  فرصت  طلایی

امیر قلعه‌نویی با توجه به مشخص‌شدن وضعیت سردار آزمون، تصمیم گرفت تا فهرست تیم ملی را نهایی کند و براساس فهرست اعلام‌شده از سوی کادر فنی، نام محمدجواد حسین‌نژاد که در فهرست اولیه حضور داشت، در فهرست نهایی حضور ندارد تا پدیده جوان سپاهان شانس حضور در جام ملت‌های آسیا را از دست بدهد و در غیاب حسین‌نژاد، فهرست 26‌نفره تدوین شد. در غیاب هافبک جوان سپاهان که جوان‌ترین بازیکن تیم ملی برای حضور در جام ملت‌ها بود، این عنوان به آریا یوسفی وینگر طلایی‌پوشان اصفهانی رسیده که با 21 سال شانس حضور در فهرست تیم ملی برای شرکت در جام ملت‌های آسیا را به‌دست آورده است.

‌لیست تیم ملی ایران برای حضور در جام ملت‌های آسیا 2023

علیرضا بیرانوند، پیام نیازمند، حسین حسینی، احسان حاج‌صفی، میلاد محمدی، شجاع خلیل‌زاده، مجید حسینی، سامان فلاح، حسین کنعانی‌زادگان، صادق محرمی، رامین رضاییان، آریا یوسفی، روزبه چشمی، امید ابراهیمی، سعید عزت‌اللهی، سامان قدوس، محمد محبی، مهدی ترابی، علیرضا جهانبخش، علی قلی‌زاده، مهدی قایدی، مهدی طارمی، رضا اسدی، سردار آزمون، کریم انصاری‌فرد و شهریار مغانلو.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها