|

سال هوش مصنوعی

در یک سال گذشته میلادی، قدرت هوش مصنوعی هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود و به نظر می‌رسد وابستگی انسان‌ها به آن، جدایی‌ناپذیر خواهد بود. حتی قرار است زمان مرگ را پیش‌بینی کند.

سال هوش مصنوعی

در یک سال گذشته میلادی، قدرت هوش مصنوعی هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود و به نظر می‌رسد وابستگی انسان‌ها به آن، جدایی‌ناپذیر خواهد بود. حتی قرار است زمان مرگ را پیش‌بینی کند.

سال 2024، سال هوش مصنوعی

بیل گیتس، بنیان‌گذار مایکروسافت، با انتشار پست جدیدی در وبلاگ رسمی خود، پیش‌بینی‌های مربوط به حوزه فناوری را برای سال ۲۰۲۴ مطرح کرد. در این مطلب، پیش‌بینی‌های بیل گیتس درباره تأثیرات آینده فناوری هو‌ش مصنوعی بر صنایع مختلف از‌جمله مراقبت‌های بهداشتی، آموزش و نیروی کار بیان شده است. او پیش‌بینی می‌کند که توسعه هو‌ش مصنوعی قرار است خط تولید نوآوری را تا حد زیادی تحت تأثیر خود قرار دهد. به گفته او، در مقایسه با سال‌های گذشته اکنون انسان‌ها بهتر درک می‌کنند که هوش مصنوعی می‌تواند چه کارهایی را انجام دهد و برای کدام کارها به‌عنوان یک دستیار حضور داشته باشد.

پیش‌بینی زمان مرگ

به گزارش دیجیاتو هوش مصنوعی جدید قادر به پیش‌بینی زمان مرگ افراد است. یک سامانه جدید هوش مصنوعی مشابه «چت جی‌پی‌تی» قادر به پیش‌بینی زمان مرگ افراد با دقت بالاست؛ اما دانشمندان تأکید کردند که این سامانه نباید مورد استفاده شرکت‌های بیمه قرار گیرد. دانشمندان دانشگاه فنی دانمارک (DTu) اعلام کردند این مدل هوش مصنوعی براساس داده‌های شخصی مردم دانمارک آموزش داده شده و نشان داده است که شانس مرگ افراد را دقیق‌تر از هر سیستم دیگری پیش‌بینی می‌کند.

کمپین‌های انتخاباتی

چندی پیش در هنگام انتخابات کنگره آمریکا، هشدارهایی درباره فیک‌نیوزها و کمپین‌های تبلیغاتی که افراد را به اطلاعات اشتباه هدایت می‌کرد، داده شده بود؛ اما حالا به نظر می‌رسد افراد فعال در عرصه انتخابات به شکل‌های دیگری در حال استفاده از هوش مصنوعی هستند. چندی پیش عمران خان، نخست‌وزیر سابق پاکستان که از تابستان در زندان به سر می‌برد، با استفاده از هوش مصنوعی و از طریق بازسازی صدایش برای انتخابات پارلمانی ۲۰۲۴ سخنرانی کرد.

این صدای بازسازی‌شده از بازیکن سابق کریکت ۷۱‌ساله که حالا به اتهام افشای اسناد دولتی در زندان است، به او امکان داد که با مردم ارتباط برقرار کند. به گفته عمران خان، هدف از این اتهامات دور نگه‌داشتن او از انتخابات پارلمانی فوریه ۲۰۲۴ است. او گفت: «همه شما ممکن است تعجب کنید که من در زندان چه‌ کار می‌کنم. عزم من به نفع آزادی واقعی امروزه بسیار قوی است». البته این پیام چهاردقیقه‌ای با وجود قطعی و اختلال اینترنت توانست در شبکه‌های اجتماعی پخش شود و بیش از ۴.۵ میلیون نفر توانستند در این نشست مجازی شرکت کنند. عمران خان متنی را از زندان نوشته بود و متن مورد تأیید وکلایش بود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها