|

جدایی غیرمنتظره خداداد از تیم ملی

مشکلات شخصی یا دخالت‌های بیجا؟

مشاور فنی امیر قلعه‌نویی رسما اعلام کرد که از سمت خود در تیم ملی کناره‌گیری کرده است. به گزارش فوتبال 360، تیم ملی فوتبال ایران خود را برای حضور در جام ملت‌های آسیا 2023 آماده می‌کند و یکی از انتقادات مطرح‌شده به امیر قلعه‌نویی، بعد از آنکه او رسما در کسوت سرمربی تیم ملی جانشین کارلوس کی‌روش شد، بحث انتخاب پرشمار دستیاران داخلی و خارجی بود؛

مشکلات شخصی  یا  دخالت‌های  بیجا؟

مشاور فنی امیر قلعه‌نویی رسما اعلام کرد که از سمت خود در تیم ملی کناره‌گیری کرده است. به گزارش فوتبال 360، تیم ملی فوتبال ایران خود را برای حضور در جام ملت‌های آسیا 2023 آماده می‌کند و یکی از انتقادات مطرح‌شده به امیر قلعه‌نویی، بعد از آنکه او رسما در کسوت سرمربی تیم ملی جانشین کارلوس کی‌روش شد، بحث انتخاب پرشمار دستیاران داخلی و خارجی بود؛ به‌طوری‌که آنتونیو مانیکونه دستیار اول قلعه‌نویی شد و در کنار او، سرمربی تیم ملی تصمیم گرفت تا چهره‌های ایرانی پرشماری را در قامت دستیار و در نقش‌های مختلف انتخاب کند. سعید الهویی، آندرانیک تیموریان، حمید مطهری و رحمان رضایی دستیاران فنی امیر قلعه‌نویی بودند و به این جمع باید علی کمانگری را در نقش آنالیزور و علی‌اصغر قربانعلی‌پور را در قامت مربی بدن‌ساز اضافه کرد. آلین دینکا هم در نقش مربی دروازه‌بانان در تیم ملی مشغول به فعالیت است. با وجود تعدد دستیاران در کادر فنی تیم ملی، امیر قلعه‌نویی تصمیم غیرمنتظره‌ای گرفت و به سراغ آن رفت تا در راستای تقویت کادر فنی تیم ملی، دو مشاور فنی را انتخاب کند؛ خداداد عزیزی و هومن افاضلی!

خداداد و نقشی فراتر از  مشاور  فنی

عزیزی و افاضلی در سال‌های گذشته در عرصه مربیگری کارنامه خوبی از خود به جای نگذاشته بودند و همین مسئله باعث شد تا انتقادات پرشماری به امیر قلعه‌نویی وارد شود؛ هرچند پیش‌تر هم قلعه‌نویی با انتخاب دستیاران کم‌تجربه و البته ناموفقی مانند الهویی، مطهری، رضایی و البته تیموریان مورد انتقاد قرار گرفته بود. در وهله نخست، تصور می‌شد که قرار است در خارج از مستطیل سبز و صرفا در قامت مشاور، خداداد عزیزی و هومن افاضلی در کادر فنی تیم ملی حضور داشته باشند؛ اما شرایط متفاوت از آنچه تصور می‌شد، پیش رفت. خداداد عزیزی در اولین جلسه تمرینی بعد از آنکه در نقش مشاور فنی امیر قلعه‌نویی انتخاب شد، به وسط زمین رفت و با لباس مربیگری سعی داشت تا در برنامه‌های تمرینی تیم ملی تأثیرگذار باشد؛ اقدامی که با توجه به تعدد دستیاران قلعه‌نویی، عجیب و غیرمنتظره بود. جالب آنکه در جریان دیدارهای اخیر تیم ملی هم عزیزی و افاضلی همراه ملی‌پوشان در سفرها حضور داشتند و گفته می‌شود که دخالت‌های گاه و بی‌گاه عزیزی در تمرینات تیم، چندان به مذاق امیر قلعه‌نویی خوش نیامده است.

از  مصاحبه  جنجالی  تا  رسیدن  به  نقطه  پایان  همکاری

پیش‌کسوت فوتبال ایران بعد از جدال با ازبکستان هم موضعی متفاوت از سرمربی و دیگر اعضای کادر فنی داشت؛ به‌طوری‌که خداداد عزیزی با گلایه از نمایش فنی شاگردان امیر قلعه‌نویی که منجر به تساوی 2-2 برابر ازبکستان شد، عملکرد خوب تیم را منوط به حضور سامان قدوس در ترکیب اصلی دانست و گفت: «زمانی‌ که سامان قدوس ناخواسته و به دلیل مصدومیت از ترکیب تیم بیرون آمد، تیم ملی در گردش توپ از خط دفاع به خط حمله دچار مشکل شد. ما باید برای این زمان‌ها فکر جدید کنیم و حتی اگر لازم باشد جانشینی برای سامان قدوس تعیین کنیم». عزیزی بعد از چند روز گمانه‌زنی درباره جدایی احتمالی‌اش از تیم ملی، دیروز رسما کناره‌گیری خود را اعلام کرد و در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم، درباره علت کناره‌گیری‌اش توضیح داد: «به دلیل یک‌سری مسائل شخصی و خستگی تمایلی به ادامه همکاری ندارم. امیدوارم بتوانم قلعه‌نویی را قانع کنم که از اردوی بعدی تیم ملی کنار این تیم حضور نداشته باشم». در شرایطی خداداد عزیزی بحث خستگی و مشکلات شخصی را مطرح کرده که گفته می‌شود علت اصلی استعفای او، دخالت‌های پرشمار در جریان تمرینات بوده؛ آن‌هم در‌حالی‌که نقش تعریف‌شده برای او در تیم ملی، مشاور سرمربی و نه مربی تیم بوده است. با این اوصاف، از اعضای پرشمار کادر فنی تیم ملی، یک عضو کم شده و حالا باید دید برای پر‌کردن جای خالی خداداد عزیزی، امیر قلعه‌نویی به سراغ انتخاب چهره جدیدی خواهد رفت یا تیم ملی با کادر فنی 10‌نفره برای حضور در جام ملت‌ها مهیا خواهد شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها