|

خبر به روایت عدد

بعضی اوقات مرور آمارها می‌تواند ابعاد اتفاقی که در‌حال رخ‌دادن است، بهتر توصیف کند.

بعضی اوقات مرور آمارها می‌تواند ابعاد اتفاقی که در‌حال رخ‌دادن است، بهتر توصیف کند.

۲۰۰۰ طلبه روان‌شناس

ایلنا: معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه گفته است: «ما در حوزه علمیه حدود دو هزار طلبه داریم که به‌صورت تخصصی در زمینه روان‌شناسی و مشاوره تحصیلات دانشگاهی دارند. از این میان، تنها افراد معدودی هستند که توان درمان افسردگی‌های حاد را که به اختلال تبدیل‌ شده‌ دارند. درمانگری مشکلات روان‌شناختی، وقتی به مرحله حادی رسیده باشد، کار بسیار پیچیده‌ای است».

13 میلیارد هزینه

فرهیختگان گزارشی درباره برنامه تلویزیون اینترنتی کتاب تهیه کرده که در آن نشان داده است، این برنامه پس از حدود یک‌سال و با وجود بودجه ۱۳ میلیاردی شکست خورده و بیننده‌هایش در تلوبیون فراتر از اعداد دورقمی نرفته است. این شبکه از بودجه ۵۰۰ میلیونی شروع کردند و حالا بودجه شبکه‌شان به ۱۳ میلیارد رسیده و ۲۲ کارمند دارند. این شبکه هشت ساعت پخش برنامه دارد و از بسترهای متفاوت اینترنتی مثل شاد، سروش‌پلاس و سپهر استفاده می‌کند و ظاهرا بستر اصلی انتشار محتوای تصویری آن روی تلوبیون است.

14 میلیون کودک بدون سبد غذا

رکنا: هادی موسوی‌نیک، کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس و مدیرکل پیشین مطالعات وزارت تعاون در نشستی که به بررسی برنامه‌های توسعه و کار کودک می‌پرداخت، گفته است: «14 میلیون کودک در خانوارهایی زندگی می‌کنند که حداقل سبد غذایی را نمی‌توانند دریافت کنند. بر اساس آمار آموزش‌و‌پرورش حدود 450 هزار کودک بازمانده از تحصیل داریم، حدود یک‌و‌نیم میلیون کودک در معرض بازماندگی از تحصیل داریم. از نظر تبعیض آموزشی هم 12 درصد قبولی‌های رتبه زیر سه هزار کنکور فقط از  مدارس دولتی بودند».

استخدام ۱۳۰۰۰ آمر معروف

انتخاب: در اختتامیه دوره مربیان تخصصی عفاف و حجاب که با تقدیر از نفرات برتر و اهدای گواهی پایان دوره در ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور همراه بود، دبیر ستاد امر به معروف خبر داد تاکنون بیش از ۱۳ هزار نفر در دوره آمران و ناهیان ثبت‌نام کرده‌اند. حجت‌الاسلام‌والمسلمین طاهری‌آکردی با بیان اینکه برای مربیان برنامه ویژه داریم و می‌خواهیم از میان آنها استاد تربیت کنیم، تأکید کرد: «در‌ حال رایزنی با سازمان امور استخدامی و امور زنان نهاد ریاست‌جمهوری برای برگزاری دوره‌های عفاف و حجاب در دستگاه‌ها با مربیگری مربیان ستاد هستیم».

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها