|

قهرمانی وزنه‌برداری ایران در آسیا با یک مدال طلا

تیم ملی وزنه‌برداری ایران با وجود آنکه فقط یک مدال طلا به دست آورد، در مسابقات قهرمانی آسیا در جینجوی کره جنوبی با ۶۳۵ امتیاز به مقام قهرمانی دست یافت و ازبکستان با ۶۳۱ امتیاز در رده دوم ایستاد.

قهرمانی وزنه‌برداری ایران در آسیا  با یک مدال طلا

تیم ملی وزنه‌برداری ایران با وجود آنکه فقط یک مدال طلا به دست آورد، در مسابقات قهرمانی آسیا در جینجوی کره جنوبی با ۶۳۵ امتیاز به مقام قهرمانی دست یافت و ازبکستان با ۶۳۱ امتیاز در رده دوم ایستاد. تیم ایران که با 10 ورزشکار مرد در شش وزن و پنج ورزشکار زن عازم رقابت‌های قهرمانی آسیا در کره جنوبی شده بود، با پایان رقابت‌های دسته +109 کیلوگرم و کسب دو مدال نقره در این وزن، قهرمانی خود در آسیا را مسجل کرد. 

این قهرمانی حاصل یک طلا و یک نقره حسین سلطانی در دسته 81، آیت شریفی و علیرضا یوسفی هرکدام یک نقره در دسته 109+، دو برنز مصطفی جوادی در دسته 89، دو برنز فاطمه کشاورز در دسته 64 و یک برنز مهدی کرمی در دسته 109 کیلوگرم است. «این شروع کار ماست. انصافا بچه‌ها در تمام اوزان خیلی خوب تلاش کردند و با غیرت وزنه زدند. در این مسابقات چند اتفاق مهم افتاد. اول اینکه تعداد حرکات صحیح بچه‌ها بالاتر رفت. برخی ورزشکاران ما رکوردهای تمرین و شخصی خودشان را زدند. تلاش بچه‌ها و کادر فنی نشانه گام‌های رو به جلو است». این جملات بخشی از صحبت‌های سجاد انوشیروانی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری، پس از مسجل‌شدن عنوان قهرمانی در آسیا بود. انوشیروانی در ادامه درباره اهداف آتی هم صحبت کرد و گفت: «مقصد بعدی ما مسابقات انتخابی المپیک و هدف نهایی حتما سکوهای المپیک است، چون مهم‌ترین رویدادی است که همه برای آن تلاش می‌کنند و دوست داریم از سه سهمیه خود بهترین استفاده را ببریم. ما در مسابقات قهرمانی آسیا در بحرین هم باید قهرمان می‌شدیم اما تنها چند امتیاز از دست دادیم و تیم ازبکستان قهرمان شد. امسال حقمان را گرفتیم اما در مسابقات آسیایی تاشکند (زمستان 1402) خیلی بهتر خواهیم بود. در آینده نزدیک خبرهای خوبی خواهید شنید. ما نیازمند حمایت همیشگی مسئولان هستیم. باید توجه ویژه به وزنه‌برداری داشته باشند به‌خصوص که این رشته دیگر مختص آقایان نیست و خانم‌ها هم اضافه شدند. هزینه‌های فدراسیون دو برابر شده و خانم‌ها مدال‌آور هستند و انصافا خوب کار می‌کنند. سال قبل در بخش بانوان مدال گرفتیم و اینجا هم خانم کشاورز دو مدال ارزشمند گرفتند». با وجود موفقیتی که این روزها در بخش تیمی و امتیازی به دست آمده ولی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری می‌گوید زمان کافی برای آماده‌سازی بهتری در اختیار نیست و بچه‌ها باید همین فردا دوباره به اردو بروند. «بدون تعارف ما زمان نداریم و باید تمرین کنند. با تک‌تک بچه‌ها صحبت کردم و گفتم که باید فکر کنند حبس هستند و برای اینکه به نتیجه برسیم همه‌چیز را فدای آینده کنند. خوشبختانه همه‌چیز آماده است. بانوان هم از 10 خرداد قرار است اردو داشته باشند که احتمالا تا پنج، شش روز آینده شروع کنند. البته با چهار، پنج تا بزرگسال اردو خواهیم داشت و نوجوانان و جوانان بعد از امتحانات خرداد برای مسابقات آسیایی هندوستان به اردو  ملحق می‌شوند».

مروری بر مدال‌های ملی‌پوشان ایران

دوشنبه 8 می/ 18 اردیبهشت

فاطمه کشاورز، دسته 64 کیلوگرم، گروه A

مدال برنز دوضرب و مجموع وزنه 109 کیلوگرم

سه‌شنبه 9 می/ 19 اردیبهشت

حسین سلطانی، دسته 81 کیلوگرم، گروه A

مدال طلای دوضرب وزنه 184 کیلوگرم

مدال نقره یکضرب وزنه 154 کیلوگرم

چهارشنبه 10 می/20 اردیبهشت

میرمصطفی جوادی، دسته 89 کیلوگرم، گروه A

مدال برنز دوضرب 205 کیلوگرم و مدال برنز مجموع 364 کیلوگرم

جمعه 12 می/ 22 اردیبهشت

مهدی کرمی، دسته 109 کیلوگرم، گروه A

مدال برنز یکضرب 173 کیلوگرم

شنبه 13 می/ 23 اردیبهشت

علیرضا یوسفی و آیت شریفی، دسته 109+ کیلوگرم، گروه A

آیت شریفی : مدال نقره یکضرب 197 کیلوگرم

علیرضا یوسفی: مدال نقره دوضرب

 246 کیلوگرم

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها