|

نامه اعضای شیفت شب کتابخانه ملی به رئیس‌جمهور

با توجه به پیگیری‌های قبلی اعضای شیفت شب از کتابخانه ملی، به جهت بازگشت شیفت شب به روال سابق، متأسفانه بعد از ۱۴۰ روز و بعد از ۱۲ سال از زمان تأسیس شیفت شب، نتیجه‌ای دریافت نشده است و به همین منظور اعضا درخواست خود را برای رئیس عالیه کتابخانه (ریاست‌جمهوری) ارسال کردند.

نامه اعضای شیفت شب کتابخانه ملی  به رئیس‌جمهور

با توجه به پیگیری‌های قبلی اعضای شیفت شب از کتابخانه ملی، به جهت بازگشت شیفت شب به روال سابق، متأسفانه بعد از ۱۴۰ روز و بعد از ۱۲ سال از زمان تأسیس شیفت شب، نتیجه‌ای دریافت نشده است و به همین منظور اعضا درخواست خود را برای رئیس عالیه کتابخانه (ریاست‌جمهوری) ارسال کردند. این نامه که توسط اعضای شیفت شب نوشته و امضا شده است (حدودا ۵۰۰ امضا) روز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت به دفتر ریاست‌جمهوری و نیز دفتر رهبری و مجلس نیز تحویل داده شده است. متن نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر ابراهیم رئیسی، رئیس محترم جمهور و رئیس عالیه کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام، همان‌گونه که مستحضرید در دوازده سال گذشته کتابخانه ملی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز علمی و پژوهشی کشور با ارائه خدمات شبانه‌روزی خود محیط بی‌بدیلی را برای استفاده اساتید، دانشجویان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه فراهم آورده است. از آذرماه سال ۱۴۰۱ به بهانه کاهش مصرف انرژی، شیفت شب کتابخانه ملی ایران هشت ساعت کاهش یافته و عملا خدمات شبانه‌روزی آن تعطیل شده است. متأسفانه علی‌رغم وعده‌های مدیران کتابخانه مبنی بر ارائه خدمات شبانه‌روزی پس از حل مشکل کمبود گاز، تعطیلی شیفت شب تا به امروز ادامه داشته و توقف آن در چهار ماه اخیر مشکلات بسیاری را در مسیر مطالعه و تحقیقات پژوهشگران و نخبگان به وجود آورده است. هرچند در همان ابتدای تعطیلی شیفت شب کتابخانه ملی به دلیل اهمیت روزافزون رشد علمی و پژوهش مخالف این تعطیلی بودیم اما با اعتماد به صداقت مدیران محترم کتابخانه با این تصمیم نادرست همراهی کردیم. اکنون تلخ‌کامانه دریافته‌ایم کمبود منابع انرژی و مصرف بهینه گاز تنها بهانه‌ای برای توقف خدمات شبانه‌روزی کتابخانه ملی بوده و مدیران کتابخانه ملی ناتوانی در پرداخت هزینه‌های ناچیزِ آن را دلیل این امر عنوان می‌نمایند. قانون‌گذار، به دلیل اهمیت جایگاه کتابخانه ملی به‌درستی ریاست عالیه آن را بر عهده رئیس‌جمهور قرار داده تا هرگز مرکزی به این مهمی در چنین جایگاه نازلی قرار نگیرد که برای ارائه خدمات برجسته خود، مانند خدمات شبانه‌روزی، محاسبه اقتصادی نماید. ما جمعی از اعضای کتابخانه ملی ایران پس از ناامیدی از نتیجه‌بخش‌بودن پیگیری‌های مکررمان از مدیران محترم کتابخانه، از جناب‌عالی به عنوان رئیس عالی کتابخانه ملی ایران تقاضا داریم با توجه به اهمیت جایگاه علم و پژوهش در رشد و اعتلای کشورمان دستور فرمایید ضمن تأمین اعتبار مناسب برای حل مشکلات شدید مالی کتابخانه ملی ایران نسبت به تداوم ارائه خدمات شبانه‌روزی کتابخانه ملی که مایه افتخار و مباهات هر ایرانی است، اقدام فوری صورت پذیرد.

با سپاس و احترام جمعی از اعضای کتابخانه ملی ایران، فروردین ماه 1۴0۲

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها