|

رئیس‌جمهور در سفر استانی به خراسان جنوبی:

محاسبه دشمن در توطئه اخیر اشتباه از آب درآمد

سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، در نخستین مقصد از دور دوم سفرهای استانی، بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی را برای سفری دو‌روزه انتخاب است. او که صبح روز پنجشنبه به بیرجند سفر کرده بود، با استقبال نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان، استاندار و جمعی از مقامات محلی وارد بیرجند مرکز خراسان جنوبی شد.

محاسبه دشمن در توطئه اخیر اشتباه از آب درآمد

سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، در نخستین مقصد از دور دوم سفرهای استانی، بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی را برای سفری دو‌روزه انتخاب است. او که صبح روز پنجشنبه به بیرجند سفر کرده بود، با استقبال نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان، استاندار و جمعی از مقامات محلی وارد بیرجند مرکز خراسان جنوبی شد. دیدار مردمی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این سفر بود که در ورزشگاه آزادی شهر بیرجند با استقبال اقشار مختلف مردم برگزار شد. رئیس‌جمهور روز اول سفرش، از تعدادی از طرح‌های استان که در سفر قبلی دولت مردمی به خراسان جنوبی تصمیماتی برای تکمیل آنها اتخاذ شده بود، بازدید کرد و علاوه بر آن در جریان این سفر پروژه استراتژیک فولاد اسفنجی قائن و مجموعه فاضلاب و تصفیه‌خانه بیرجند را نیز با اعتبار ارزی معادل ۲۳ میلیون یورو افتتاح کرد. بازدید از کارخانه کویر تایر، افتتاح واحد احیای مستقیم مجتمع فولاد قاینات و نشست طلایه‌داران پیشرفت ایران از دیگر برنامه‌های روز اول سفر بود. رئیسی روز دوم سفر استانی خود به خراسان جنوبی را نیز به دیدار با اقشار مختلف مردم نهبندان اختصاص داد که در مصلای امام علی (ع) این شهر انجام شد.

رئیسی: مقدمات احداث راه‌آهن در خراسان جنوبی فراهم شده است

رئیس‌جمهور، شامگاه جمعه در نشست خبری پایان سفر دو‌روزه‌اش به خراسان جنوبی در جمع مردم نهبندان گفت: «اصحاب رسانه به‌عنوان ناظران این پروژه می‌توانند پیگیری‌های انجام‌شده را دنبال کنند و ویژگی‌های این پروژه بعدا توسط استاندار خراسان جنوبی توضیح داده می‌شود».

او راه‌آهن را از وعده‌های دولت و ضرورت‌های استان در بخش پیوست ریلی برشمرد و گفت: «میزان راه‌آهنی که می‌تواند استان خراسان جنوبی را از مشکل خارج کند، بالا نیست و تقریبا ۲۷۰ کیلومتر است که باید ایجاد شود».

رئیس‌جمهور همچنین بیان کرد: «برنامه‌ریزی‌ها برای اجرای این حجم از پروژه انجام و اعتبارهایی هم در نظر گرفته شده لذا همه مقدمات از جمله پیمانکار و مجری فراهم است و کار به نحوی آغاز شده است. تنها باید طوری آن را دنبال کنیم که زودتر از موعد مقرر به نتیجه برسد که معتقد هستیم با توجه به ظرفیت نیروی انسانی استان امکان‌پذیر است».

رئیسی روز جمعه در دومین روز سفر استانی دولت در دیدار با اقشار مختلف مردم نهبندان که در مصلای امام علی (ع) این شهر انجام شد، تأکید کرد:‌ «محاسبه دشمن در این توطئه اخیر مثل فتنه‌های گذشته اشتباه از آب درآمد و اشتباه محاسبه کردند». گفتنی است، وزرای نیرو، کشور، صنعت، معدن و تجارت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جهاد کشاورزی، معاون امور زنان، معاون اجرائی و رئیس دفتر رئیس‌جمهور، رئیسی را در این سفر دو‌روزه همراهی کردند.

رئیس‌جمهور شهریور سال گذشته در قالب دور اول سفرهای استانی، به همراه جمعی از وزرا و معاونان رئیس‌جمهور به این استان سفر کرده بود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها