|

اسپیسی هم تبرئه شد

کوین اسپیسی هم بعد از جانی دپ از اتهامات جنسی تبرئه شد. شاید یکی از شکست‌های بزرگ جنبش بزرگ «می‌تو‌» را بتوان در تبرئه «جانی دپ» جست‌وجو کرد‌؛ اتفاقی که پس از برگزاری دادگاه‌های متعدد و بیان جزئیاتی از زندگی دو بازیگر هالیوودی رخ داد و فعالان فمینیستی آن را یک شکست برای زنان مظلوم و آسیب‌دیده دانستند.

اسپیسی هم تبرئه شد

کوین اسپیسی هم بعد از جانی دپ از اتهامات جنسی تبرئه شد. شاید یکی از شکست‌های بزرگ جنبش بزرگ «می‌تو‌» را بتوان در تبرئه «جانی دپ» جست‌وجو کرد‌؛ اتفاقی که پس از برگزاری دادگاه‌های متعدد و بیان جزئیاتی از زندگی دو بازیگر هالیوودی رخ داد و فعالان فمینیستی آن را یک شکست برای زنان مظلوم و آسیب‌دیده دانستند. فعالان فمینیستی معتقد بودند «امبر هرد» در شرایط آن زمان قصد سوءاستفاده مالی و احساسی را داشته است. اما حالا به نظر می‌رسد یک شکست دیگر نیز در تاریخ این جنبش ثبت شده است؛ زیرا «کوین اسپیسی» نیز از یکی از اتهامات آزار جنسی تبرئه شد. هفته پیش بالاخره یکی از پرونده‌های قضائی متعدد کوین اسپیسی به پایان رسید و او در پرونده اتهام تجاوز به آنتونی رپ در دهه 80 تبرئه شد. رپ (بازیگر «پیشتازان فضا») در این شکایت غرامتی 40‌میلیون‌دلاری از اسپیسی درخواست کرده است. وکلای اسپیسی اما تمام این اتهامات را رد کردند و گفتند این شکایت نتیجه حسادت رپ به اسپیسی است و این پرت‌شدن روی تخت هم بخشی از صحنه یکی از تئاترهای او به نام «پسران عزیز» با بازی اد هریس بوده که همین سناریو در آن تئاتر اتفاق می‌افتد! وکیل رپ در جملات پایانی به هیئت منصفه گفته بود «اجازه ندهید او این بار هم قسر در‌برود»؛ جمله‌ای که سبب اعتراض شده بود؛ چون او بارها به وکلای رپ هشدار داده بود نباید درباره دیگر اتهامات اسپیسی که هیچ‌کدام هنوز در دادگاه به محکومیت منجر نشده‌اند، به هیئت منصفه فشار بیاورند؛ مسئله‌ای که هم در شهادت رپ و هم در سخنان وکیلش زیر پا گذاشته شده بود. در هر صورت اسپیسی همچنان یک دادگاه مهم دیگر در بریتانیا در پیش دارد که آنجا هم به آزار جنسی متهم شده است. اما به نظر می‌آید این اتهامات مطرح‌شده از سوی آنتونی رپ که در دوران اوج جنبش می‌تو به اسپیسی زده شده بود و سبب نابودی کارنامه حرفه‌ای او شد، نتوانست در نهایت به محکومیت منجر شود. «آنتونی رپ» در سال ۲۰۱۷ ادعا کرد اسپیسی که نام اصلی او «کوین اسپیسی فاولر» است، برای ارضای میل جنسی خود در یک ملاقات در یک میهمانی در منهتن در سال ۱۹۸۶، زمانی که او ۱۴‌ساله و اسپیسی ۲۶ یا ۲۷‌ساله بود، به او نزدیک شده است. محاکمه «اسپیسی» بر اساس ادعاهای «رپ» علیه او مبنی بر ایجاد ناراحتی عاطفی عمدی متمرکز خواهد بود و نه ادعاهای تجاوز جنسی. ادعای مرتبط به تجاوز جنسی در ماه ژوئن به دلیل دیر مطرح‌شدن، رد شد. پس از اتهامات مطرح‌شده علیه اسپیسی، حرفه این بازیگر برنده دو جایزه اسکار ویران شده است و پس از کنار گذاشته‌شدن از سریال «خانه پوشالی»، نقش «جی پل گتی»، سرمایه‌دار نفتی در فیلم «تمام پول دنیا» اثر «ریدلی اسکات» نیز از او گرفته شد و «کریستوفر پلامر» جایگزین او شد. کمپانی نتفلیکس نیز فیلم زندگی‌نامه «گور ویدال»، رمان‌نویس و نمایش‌نامه‌نویس آمریکایی، با بازی «کوین اسپیسی» را بایگانی کرده و او همچنین از بازی در نقش چنگیزخان در فیلم «۱۲۴۲: دروازه‌ای به بهشت» کنار گذاشته شد.

اسپیسی پس از نتیجه دادگاه از عذرخواهی خود به دلیل اتفاقی که نیفتاده بود، ابراز پشیمانی کرد. به گزارش ورایتی «کوین اسپیسی»، مدیر‌ برنامه‌هایش را مورد سرزنش قرار داد؛ زیرا او را متقاعد کرده بود پس از مطرح‌شدن اتهامات اخلاقی، عذرخواهی علنی کند. کوین اسپیسی گفت این کار واقعا اشتباه بود. «اسپیسی» که در دادگاه حاضر بود، پس از پایان جلسه گفت به معنای واقعی کلمه نمی‌دانسته چگونه به اتهامات رپ پاسخ دهد و مدیر‌ برنامه‌هایش در سال ۲۰۱۷ به او پیشنهاد کرده برای بدتر‌نشدن این اوضاع بحرانی، عقب‌‌نشینی و عذرخواهی کند. «اسپیسی» ادامه داد: «تشویق به عذرخواهی شدم، اما درسی گرفتم که هرگز برای کاری که انجام ندادم عذرخواهی نکنم. من از تمام اظهاراتم پشیمانم». او سپس در حالی که به‌شدت مضطرب شده بود، شروع به گریه کرد و گفت: «این مسئولیت من است. این کار واقعا اشتباه و بد بود و عمیقا متأسفم».

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها